Jakie pasze dajecie swoim koniom?

Ja daje pasze DODSON&HORELL na mase - jest rewelacyjna, juz po miesiacu widac malutkie efekty, plus srednio co dwa dni marchewki i jablka po 1,5 kg plus olej lniany na siersc i kuń piękny 😉
Cariotka   płomienna pasja
17 listopada 2012 05:54
dla mnie rewelacją na masę jest Top Line Baileysa, mój koń naprawdę jest bardzo ciężki do utuczenia, a po tym są natychmiastowe efekty🙂

Wiatrusia może coś dla seniorów np Senior Mix Baileysa lub Golden Oldie Epony🙂 Patrz na zawartość selenu i cynku bo to jest ważne. Ale skoro dobrze wygląda może podawać jej samą sieczkę? i z dodatkami witaminowymi?
Cariotka,  jak już napisałam jestem totalnym laikiem w żywieniu takimi paszami, mój kobył jest z nadwagą, a czy taka sieczka może zastąpić całkowicie paszę ?
mtl   I M Equestrian
17 listopada 2012 10:29
Cariotka,  jak już napisałam jestem totalnym laikiem w żywieniu takimi paszami, mój kobył jest z nadwagą, a czy taka sieczka może zastąpić całkowicie paszę ?


kon nie musi wogole jesc paszy, siano wystarczy, wiec spokojnie mozesz podawac sieczke zamiast paszy  😉
Cariotka   płomienna pasja
17 listopada 2012 11:13
Wiatrusia w żywieniu koni to chyba nikt nie jest alfą i omegą. Żeby kobyłka miała coś w żłobie proponuję Ci sieczkę. Wybór masz ogromny na rynku. Z wiekiem zanika flora bakteryjna i co za tym idzie pogarsza się wchłanianie sub. odżywczych. Dlatego proponowałabym sieczki z dodatkiem probiotyków, olei.
Baileys ma dobrą tą Alfę, dość tania jak popatrzysz się na dawkowanie. Epona ma Golden Oldie z dodatkiem musli. A p. Podkowa niebawem będzie miał sieczki dla seniorów. Miareczka sieczki dostarczy kobyłce cennego błonnika. Dodatkowo polecałabym na zimę w zaopatrzenie się w jakieś witaminy. Konie starsze potrzebują więcej selenu i cynku.
Cariotka, dziękuję, pomyślę o tych sieczkach, a witaminy dostaje cały czas. Na razie zakupiłam ten Bestery Baic. Myślałam o tym P. Podkowie, to świetnie że będzie miał sieczkę dla seniorów. jeszcze raz dziękuję.