Wcierki rozgrzewające i przeciwzapalne.

dużo osób narzeka na Absorbinę, że nie działa, a mi koń dostał uczulenia na żel tej firmy. Studiuję teraz dokładnie skład, bo w polskim opisie tylko podali, że aktywnym składnikiem jest mentol 4% oraz, że zawiera 53% alkoholu, natomiast w oryginalnym opisie jest o wiele więcej składników, ale trudno będzie stwierdzić na jaki wystąpiło uczulenie. po ok. 2 tygodniach używania pojawiły się strupki w sierści, czyli doszło do podrażnienia skóry i powstania jakichś ranek. niestety. przestałam stosować. zgodnie z zaleceniem lek.wet. stosowałam 2x dziennie, wcierałam jednorazowo takie dwie małe porcje, to chyba nie za dużo? wcierałam to do sucha, na całym nadpęciu i stawie pęcinowym. w każdym razie żel Absorbiny na pewno nie jest słabo działający, bo rozgrzewał dobrze, czułam ciepło po zastosowaniu i musiałam używać rękawiczek, bo paliły dłonie. w każdym razie, muszę odczekać do wygojenia zanim zastosuję inną wcierkę.
ash   Sukces jest koloru blond....
26 września 2012 08:20
Mój dostał uczulenia na absorbine. Codzienne nacieranie pleców poskutkowało pieknymi strupami i wielkim łupieżem.
Zmieniłam na Pharmacare Pharma Heater  i problemu nie ma
A jak to w końcu jest- można zawijać po wtarciu Absorbiny?
Mój za to uczulił się na wcierkę Hippiki. :/
I mam jeszcze takie trochę laickie pytanie. Czy jeśli po wtarciu preparatu nie czuję na rękach mrowienia to wcierka na koniu działa? Grzeje? Bo jakoś wydaje mi się, że jeśli ja na dłoniach nic nie czuję, to koń na sobie też nie.  🤔
najmocniejsza wcierka rozgrzewająca jaką znam jest...z denaturatu (rozcienczam z wodą pól na pół)  lub zwyczajnie z wódki. Coprawda w tych miejscach pozniej siersc robi się baaardzo miekka a po długotrwałych wcierkach może siersc wypadac (odrosnie).
Absorbina grzeje (po dobrym mocnym wtarciu) choc nie tak rewelacyjnie. Ja po wcieraaniu absorbiny (klacz po kontuzji nogi) zakładam opatrunek, wtedy efekt jest lepszy (miejsce jest nagrzewane przez dłuższy czas)