Przyczepy do przewozu koni

Czy kluczyki do zamków w przyczepach Boeckmanna są uniwersalne?
Zgubiłam swoje i zastanawiam się czy jest jakaś szansa dorobienia, czy muszę wymieniać zamki jeżeli uprę się na te kluczyki
SieneK   Kasia i SieneK
27 stycznia 2013 13:59
Czy kluczyki do zamków w przyczepach Boeckmanna są uniwersalne?
no raczej bez sensu robić kluczyk uniwersanly ...
wystarczy same wkładki wymienić
Czy kluczyki do zamków w przyczepach Boeckmanna są uniwersalne?
Zgubiłam swoje i zastanawiam się czy jest jakaś szansa dorobienia, czy muszę wymieniać zamki jeżeli uprę się na te kluczyki


Sprawdź, czy na zamkach masz wytłoczone jakieś cyferki. Jeśli tak, to wystarczy podać ten numer u producenta (i chyba pokazać dowód rejestracyjny, żeby potwierdzić własność, nie wiem dokładnie, bo u różnych producentów jest różnie), a oni wyślą Ci komplet. Oczywiście odpłatnie.
dziękuję za wskazówki :kwiatek:
Oczywiście to co napisał SieneK też można zrobić, tylko ważne, żebyś wyjęła wkładkę i wzięła ją na wzór. Wkładki mają różne długości i czasem mogą nie pasować.
Misiek69, dzięki za cenną uwagę  :kwiatek:
.
Bo lepsze jest wrogiem dobrego. Trzeba było zostać przy poprzedniej, sprawdzonej przyczepie.  😀 Dobrze, że szczęśliwie dojechałaś. Teraz przy ograniczonej widoczności, to różnie mogłoby być. Niech ktoś koniecznie się zajmie tą wtyczką, żeby bezpiecznie wracać.
.
W takim razie to może być problem z gniazdkiem. Często jest problem z masą. W niektórych autach masa jest bezpośrednio na haku a nie we wtyczce i mogą wychodzić różne "kwiatki". No ale elektryk będzie wiedział. 
Powodzonka!
.
falletta Polecam się na przyszłość.  😎
Czy ktoś miał do czynienia z tą firmą? http://autoport-jarocin.otomoto.pl/
Zastanawiam się, czy nie wziąć od nich fajnie odrestaurowanej przyczepy na raty. Jednak mam do nich trochę daleko i robię wywiad w sieci, nie chciałabym ewentualnie nadziać się na jakąś problematyczną/niesolidną firmę.
Mój znajomy kupił od nich bardzo fajną przyczepkę za 3,5 tys. Wszystko ładnie zrobione, do niczego nie można się przyczepić. Wiem, bo zawsze ją od niego pożyczam  😎
Ale on się zna na tym, on sobie nie da wcisnąć kitu. Więc nie wiem, czy firma solidna czy on wybrał solidną przyczepę 🙂
azja   koń pleśniowy
13 lutego 2013 19:37
Czy ktoś miał do czynienia z tą firmą? http://autoport-jarocin.otomoto.pl/
Zastanawiam się, czy nie wziąć od nich fajnie odrestaurowanej przyczepy na raty. Jednak mam do nich trochę daleko i robię wywiad w sieci, nie chciałabym ewentualnie nadziać się na jakąś problematyczną/niesolidną firmę.

ha, moja ulubiona firma  😤. Mają ciekawe podejśie do klienta. Dla nich składak pt. rama 2009, sztukowany dach, pordzewiałe elementy, niedziałający hamulec ręczny, opony chyba z 2006 to roczna przyczepa testowa  🤔 Na całe szczęście nie miałam aż tak daleko ale i tak mnie trafiło na miejscu jak zobaczyłam to cudo. Ale zdjęcia na stronie zrobione ładnie.
Co do używek to nie polecam. Nowe a i owszem, bo są nowe 🙂
Ooo, co za skrajnie różne opinie 🙂.
Ale wydaje mi się, że tu nie ma haczyka, wszystko wygląda naprawdę solidnie. Tylko zastanawia mnie z czego jest ten trap, ale to już raczej do dogadania ze sprzedającym.
http://otomoto.pl/inny-przyczepa-do-2-koni-dmc-2000-szer-156-T3389679.html
azja   koń pleśniowy
13 lutego 2013 19:53
nie ma innego wyjścia jak tylko zrobić sobie wycieczkę do Jarocina. Trap zrobiony z tego samego co boki, wyłożony gumą.
Trap wygląda kiepsko, wg mnie śliski i trzeba będzie listwy poprzeczne zrobić. Ale w środku super wygląda.
Pytanie jeszcze w jakim stanie są amortyzatory, elektryka, czy okna się otwierają itp. 🙂 Tego na zdjęciu nie widać niestety.
No właśnie, dlatego albo znajdę kogoś na miejscu do wywiadu, albo poszukam gdzie indziej. Dzięki dziewczyny :kwiatek:
agull   Dążąc do celu
14 lutego 2013 14:12
Cytat z ustawy:
Art. 6.
1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy lekkiej,
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
zespołu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;


2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna
masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną
egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.




Czyli podpunkt 2. mówi o tym, że musimy mieć "E"? Nie jest to napisane wprost.


Nie trzeba mieć E. Według nowych przepisów zdajesz egzamin prktyczny na zasadadach takich samych jak B+E ale nie musisz kończyć kursu. Po zdanym egzaminie wpisują Ci w prawo jazdy kod 96, który uprawnia Cię do ciągnięcia zespołłu pojazdów złożonych z pojazdu, o którym mowa w lit. a przytoczonej przez Ciebie ustawy, oraz z przyczepą inną niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza właśnie 4.250 kg. Cena egzaminu jaką znalazłam to 170zł.
Chciałam przestrzec wszystkich,którzy przyczepy używają sporadycznie -jeżeli przyczepa długo stała,trzeba sprawdzać w czasie drogi,czy z kołami jest wszystko ok(czy nie grzeją oraz czy śruby samoistnie się nie wykręcają).
Niestety boleśnie doświadczyłam wczoraj że jest to możliwe 😕
gdzie mozna dokupic plastikowy dach zamiast plandeki?
edit: to mozliwe, zeby ta przyczepa miala takie dcm? przeciez poltorowki tyle maja, a to jest dwojka  🤔
http://autoport-jarocin.otomoto.pl/inny-przyczepa-do-koni-szer-155cm-dmc-1400-T3525897.html
Tak ją udało się zarejestrować 🙂 Ale zwróć uwagę na ładowność - 710 kg to nijak nie będą 2 konie 🙁
edit: to mozliwe, zeby ta przyczepa miala takie dcm?

Oczywiście, że tak - dla DMC = MW ładowność =0,00 kg 🙂
Ta jest pewnie dla kuców - ale na stronie producenta nawet się nie zająknęli na ten temat - co jest zgodne z obecna wykładnią volenti non fit iniuria - co w swobodnym przekładzie znaczy widziały gały, co brały - czyli taką (obywatel, baran, klient) kupił, to znaczy, że taką chciał.
Producenci w ogólności naginają DMC i przeznaczenie - "bukmanka" DMC 2000 kg łapie się z trudem na dwa dorosłe konie - tj. by powiedzieć po bożemu i uczciwie, to po prostu się nie łapie - bo jak masa własna wynosi 1100 kg to plus dwa konie dorosłe nijak nie wychodzi 2000 kg - chyba, że ktoś te konie permanentnie głodzi, bo nawet koń sportowiec beztłuszczowy nie waży 450 kg - chyba, że jakiś ewidentny, wielce skoczny kurdupel.

Przy okazji - polecam serwis Knott w Gdańsku - w mojej przyczepie po 50 tys. hamulców było zero - miły pan założył mi jakiś wihajster do samoregulacji okładzin (podobno nowość), co ma spowodować mniejsze ich zużycie, zalecił wymianę linki co roku, bo ta się zawsze lekko zacina po pewnym czasie i okładziny hamulców zaczynają lekko trzeć i zużywać się.
Teoretycznie nierozbieralna wtyczka okazała się rozbieralna i miała urwany kabel, co pan naprawił. W kwestii samych świateł - to mocowania żarówek śniedzieją - warto je czasem oczyścić i popryskać jakimś WD40. Mocowanie do haka po 50 tys. jest już na tyle zużyte, że niedługo do wymiany.
azja   koń pleśniowy
06 marca 2013 20:18
gdzie mozna dokupic plastikowy dach zamiast plandeki?
edit: to mozliwe, zeby ta przyczepa miala takie dcm? przeciez poltorowki tyle maja, a to jest dwojka  🤔
http://autoport-jarocin.otomoto.pl/inny-przyczepa-do-koni-szer-155cm-dmc-1400-T3525897.html


mamy w PL kilku producentów przyczep to możesz podzwonić czy ich dachy będą pasowały do twojej.
Bo jeśli przyczepka nie jest znanej / popularnej marki to z poliestrem będzie kłopot bo musieliby robić  specjalnie formę pod wymiar.
azja, wlasnie ktos mi podrzucil, zeby z debonem sie skontaktowac. dzieki 🙂
deborah   koń by się uśmiał...
07 marca 2013 07:24
ankers, kupilas tą przyczepę? Zastanawia mnie czemu trap wisi w powietrzu i nie opiera sie na ziemii.. mój koń by w życiu na taki pływających trap nie wszedł..
deborah, On chyba nie wisi w powietrzu - na zamkniętej klapie widać takie jakby "nóżki" - dlatego pewnie końcówka nie styka się z ziemią - ja takie rozwiązanie już widziałam, i jest fajne w miejscach, gdzie jest nierówne podłoże - bo trap leży dużo stabilniej na ziemi niż jak się opiera całą linią.
deborah, nie, w ogóle sobie odpuściliśmy tamtego sprzedawcę. Ale chyba od soboty będziemy właścicielami trochę starego, ale jarego Boeckmanna. Nic więcej na razie nie mówię, żeby nie zapeszyć 🙂.
a ja zrobilam juz moim Ifor Williams jakies 5-6 tys kilometrow i ja kocham  😍

Na autostradzie sie zapomina, ze z tylu przyczepa, jak trzeba przyspieszc, to nie musze patrzec w lusterka, czy przyczepa nie jedzie innym pasem niz ja  😉 No i ta rampa z przodu suuper sprawa, bo latwo sie sprzata po dlugiej podrozy, konie nie wychodza cale w kupie etc.

Znajomi zartuja, ze beda pozyczac na kemping. Tylko auto musze jeszcze przemalowac, bo jezdzenie w narodoych barwach (biale auto, czerwona przyczepa) jakos srednio mi odpowiada  😁
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się