Pomoc naukowa (zadania, tłumaczenia itp.)

Branka, to czy mogą być skróty zależy od formy wypracowania, mamy za mało danych, żeby to ocenić, bo Sandra nie napisała, do jakiego tekstu to zdanie ma pasować
busch   Mad god's blessing.
12 lutego 2009 22:48
nadużywają czasów continues

Ja często nadużywam czasów continoues :P

continuous  😂

A nie może być "I've been riding a horse since I was fourteen" ?
Lotnaa   I'm lovin it! :)
12 lutego 2009 22:54
Może być. Ale broniłam też "I have ridden since I was 14"  😉

I have been riding (lub have ridden) since I was 14.
A  to(w sensie zdanie I have been riding) nie by wskazywało, że jeździłaś konia cały czas non stop od wieku 14 lat?
Hmm moja znajomość gramatyki jest średnia, zawsze sobie wyobrażam jakbym powiedziała i tak bym chyba nie powiedziała :P

Lotnaa   I'm lovin it! :)
12 lutego 2009 22:57
😵 co by wskazywało?
nie, to by tylko znaczyło, że robiłaś to w miarę regularnie.
Aha, ok, to już kumam 😀
Czy macie może jakieś propozycje na projekt badania ewaluacyjnego?
Czy moge prosić pomoc przy niemieckim (znowu  :icon_redface🙂. Nie polubiłam się zbytnio z tym językiem, więc teraz mam spore trudności w odprabianiu prac  👀 Chodzi o to by połączyć zdania wyrazami znajdującymi się w nawiasach:

1. Jugendliche greifen zu Suchtmitteln. Sie haben Probleme id der Schule (weil)
2. Junge Madchen wollen um jeden Preis schlank sein. Sie haben ein schwaches Selbstwertgefuhl. (denn)
3. Die Eltern rauchen zu Hause. Die Kinder werden wahrscheinlich auch zur Zigarette greifen. (wenn)
4. Viele Jugendliche wissen es genau. Wo kann man Drogen kaufen? (wo)
5. Probleme in der Familie verursachen es. Die Kinder konnen nicht nein sagen. (dass)

:kwiatek:
IloveMosiek   Mościsław & Co
16 lutego 2009 19:41
1. Jugendliche greifen zu Suchtmitteln. Sie haben Probleme id der Schule (weil)
Jugendliche greifen zu Suchtmitteln, weil sie in der Schule Probleme haben.

2. Junge Madchen wollen um jeden Preis schlank sein. Sie haben ein schwaches Selbstwertgefuhl. (denn)
Junge Madchen wollen um jeden Preis schlank sein, denn sie haben ein schwaches Selbstwertgefuhl.

3. Die Eltern rauchen zu Hause. Die Kinder werden wahrscheinlich auch zur Zigarette greifen. (wenn)
Wenn die Eltern zu hause rauchen, die Kinder werden wahrscheinlich auch zur Zigaretten greifen.

4. Viele Jugendliche wissen es genau. Wo kann man Drogen kaufen? (wo)
Viele Jugendliche wissen es genau, wo man Drogen kaufen kann.

5. Probleme in der Familie verursachen es. Die Kinder konnen nicht nein sagen. (dass)
Die Kinder konnen nicht nein sagen, dass es in der Familie Probleme verursachen.

nie daję całkowitej gwarancji na poprawnośc moich wypocin 😡
ma ktoś sprawdzony sposób na uczenie się phrasali?  👀
ja wiem, że na każdego działa coś innego, ale na siebie nie mam już pomysłu, to mój nasłabszy punkt...:/
Strzyga   Życzliwościowy Przodownik Pracy
17 lutego 2009 16:32
ekhem, chyba tylko się osłuchać. Wtedy najłatwiej przyswoić sobie, ze mówi się tak, a nie tak. 
Lotnaa   I'm lovin it! :)
17 lutego 2009 16:52
ehh, phrasale to najwieksza zmora. Dla mnie najgorsze bylo dzielenie materialu razem z czasownikami - np. za tydzien test z phrasali z make i put. Mozna bylo zwariowac, typowe 3xZ.
Tak jak Strzyga pisze, najlepiej sie osluchac i przede wszystkim uczyc sie ich w jakims kontekscie, zdaniach, i ich UZYWAC. Gorzej jak ma sie test za kilka dni, wtedy tylko 3z pozostajá.
czy wie ktoś dlaczego Dyndalski z utworu 'Zemsta' A. Fredry ma na nazwisko właśnie Dyndlaski a nie inaczej?
:kwiatek: :kwiatek:
Pisze właśnie pracę ( a właściwie zbieram materiały i myśli  :zemdlal🙂 i spośród trzech tematów, które wymieniłam niżej zdecydowałam się właśnie na 3 .. Co o nim myślicie, wydaje się najciekawszy - przynajmniej z mojego punktu widzenia  😉 :
1. Jak wydarzenia roku 1989 pamiętają nasze rodziny? Co wiem o pokoleniach młodzieży, która przez 70 lat działała na rzecz demokracji i niepodległości? Co my możemy zrobić dla pomyślności Polski, żeby żyło się lepiej i sprawiedliwiej nam i pokoleniom, które przyjdą po nas?

2. Co możemy jeszcze zrobić, żeby Polska była silna i bezpieczna? W jaki sposób demokracja wpływa na umocnienie pokoju na świecie? Jak ważne są dla pokoju prawa człowieka i wzajemny szacunek? Co ja mogę zrobić dla pokoju w świecie - czy mogę cokolwiek?

3. Co znaczą dziś słowa Jana Pawła II, że nie ma wolności bez solidarności, kiedy myślę o Polsce, a co znaczą kiedy myślę o świecie? Czym się chwalę, a czego się wstydzę, kiedy rozmawiam o Polsce z kolegami z innych krajów - jak mogę to zmienić? Czy są Polacy za granicą, którym powinniśmy pomagać; na czym ta pomoc ma polegać?

I zastanawiam się w jakim kontekście odebrać te słowa JPII ? Że nie ma wolności bez zjednoczenia, wspólnych idei ?
Co ona może znaczyć dla Polski ? Myśląc o świecie pierwsze skojarzenie to łączność dążeń, zrzeszanie się , sama już nie wiem, poplątałam się kompletnie.
No i nasuwa się też pytanie : pomagać ludziom, którzy wyjechali z kraju ? W jakich sferach ? Edukacja, administracja itd. ? Czy szerzej : rozbudować aparat świadczeń, pomagać materialnie? A może nie pomagać w ogóle ?
Będę bardzo wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź  :kwiatek: .

EDIT:
Korsik
SPOSOBY TWORZENIA NAZWISK W „ZEMSCIE „ :
starsi mężczyźni - nazwiska wskazujące na wiek lub stan posiadania, czasem na cechy charakteru
starsze kobiety - nazwiska wskazujące przeważnie na cechy mężów, czasem ironiczne
amanci - często są nam znani tylko z imienia (rzadkiego), nazwisko wskazuje na cechy wyglądu lub charakteru
amantki - często są nam znane tylko z imienia, nazwiska wskazują na cechy charakteru
służba - nazwiska wskazują na cechy służby
typy zawodowe-nazwiska wskazują na uprawiany zawód.

Po tym wprowadzeniu przyjrzyjmy się zatem nazwiskom mówiącym u Fredry.
1) zapożyczenia z języków obcych:
Raptusiewicz - łac. raptus, czyli gwałtowny, raptus-iewicz tu w znaczeniu: osoba porywcza, gwałtowna
2) nazwiska zakończone na -ski, -cki, -ska, -cka, a więc na tradycyjny formant tworzący nazwiska szlacheckie w dawnej Polsce:

Śmigalski - nazwisko odczasownikowe utworzone od czasownika śmigać, śmiga-l-ski, tu w znaczeniu: osoba wciąż zabiegana, zajęta

Pani Dobrójska- nazwisko odprzymiotnikowe utworzone od przymiotnika dobra, dobr-ój-ska, tu w znaczeniu: osoba dobra
Raptusiewicz - łac. raptus, czyli gwałtowny, raptus-iewicz tu w znaczeniu: osoba porywcza, gwałtowna
Jowialski - łac. jovialis, czyli wesoły, jovial-ski (łacińskie v zostało spolszczone na w), tu w znaczeniu: osoba wesoła

Milczek - nazwisko utworzone od rzeczownika milczenie, milcze-k, tu w znaczeniu osoba milcząca
Papkin - nazwisko utworzone od rzeczownika papka, papk-in, tu w znaczeniu: osoba gotowa zrobić za papkę, czyli jedzenie, wszystko, pieczeniarz
Lisiewicz - nazwisko utworzone od rzeczownika lis, lis-iewicz, tu w znaczeniu: osoba chytra, przebiegła

Śmigalski - nazwisko odczasownikowe utworzone od czasownika śmigać, śmiga-l-ski, tu w znaczeniu: osoba wciąż zabiegana, zajęta
Dyndalski, Dyndalska - nazwisko odczasownikowe utworzone od czasownika dyndać, tu w znaczeniu: kołysać się, zmieniać zdanie

IloveMosiek serdecznie dziękuję  :kwiatek:
czy award and punishment w odniesieniu jako kara i nagroda (w sensie wychowywania dzieci) jest poprawne?
okwiat   Я знаю точно – невозможноe возможно!
22 lutego 2009 10:20
award to raczej nagroda zdobyta w jakieś konkurencji lub statuetka przyznana w jakimś konkursie.
punishment jest dobre w tym znaczeniu, a nagrodę przetłumacz jako reward.
dzięki  😉
dzięki annn :kwiatek:
ja również dziękuje dziewczyny za podpowiedź, z lekkim opóźnieniem, bo chwilowo cierpie na brak stałego dostępu do sieci :/
kłopot w tym, że mi ciężko się z phrasalami "otrzaskać" bo jeden zwrot ma kilka znaczeń i przerasta mnie zapamiętanie którego użyć w jakim kontekście... na szczęście "sprawdzian za kilka dni" mnie nie dotyczy, także mam czas 😉
i tu kolejne pytanie= przymierzam się do first certificate, zdawał ktos może i chciałby się podzielić wrażeniami (równiez na pw)? jakies wskazówki, rady - na co uważać, czego unikać, a czego wprost przeciwnie?
Strzyga   Życzliwościowy Przodownik Pracy
22 lutego 2009 20:17
ekhem, no to tylko się osłuchać. Na prawdę jak się słucha, to to jakoś samo wchodzi. Jeśli nie pasuje Ci oglądanie filmów i seriali całkowicie po angielsku, to chociaż wsłuchuj się w piosenki, słuchając słowa czytaj tekst,  tam od phasali się aż roi. Ja zawsze jak piszę sprawdzian i czegoś nie wiem, to się zastanawiam czy słyszałam coś podobnego w piosence...
Lotnaa   I'm lovin it! :)
22 lutego 2009 21:16
ekhem, a próbowałaś programów komputerowych? Moja siostra kupiła sobie jakiś do nauki słówek i twierdzi, że bardzo dobrze jej się z tym uczy, inteligentne powtórki itd.
Wiele programów można pobrać z sieci, np z www.peb.pl
mam jeszcze jedno pytanie: zad potrzebne na dzisiaj  :kwiatek:
1.odległość międy grzbietami fali na wodzi wynnosi 10m. z jaką szybkością rozchodzi się fala, jeśli grzbiety uderzają o brzeg 12 razy na minutę?

2.odległość między grzbietami fal na wodzi wynosi 8m, szybkość rozchodzenia się fali 2m/s. ile razy w ciągu minuty grzbiety fal uderzają o brzeg?


wzory które mam to :
lambda=v*T
lambda=v/f

*=mnożenie
wzory można przeksztaucać

i jeszcze:
siedząc w kuchni słyszymy dżwięki ze znajdującego się w pokoju telewizora dzięki zjawisku
-pochłaniania
-dyfrakcji
-i mam napisane interfrakcji ale chyba chodzi o interferencja
-czy jeszcze coś innego?

proszę o pomoc, ja w tym jestem zielona  :kwiatek:
1.odległość międy grzbietami fali na wodzi wynnosi 10m. z jaką szybkością rozchodzi się fala, jeśli grzbiety uderzają o brzeg 12 razy na minutę?
Czas pomiędzy uderzeniami o brze wynosi 60s/12 = 4s
W tym czasie fala przebywa drogę równą swej długości, czyli 10m.
v = s/t = 10m/4s = 2,5 m/s

2.odległość między grzbietami fal na wodzi wynosi 8m, szybkość rozchodzenia się fali 2m/s. ile razy w ciągu minuty grzbiety fal uderzają o brzeg?
v=l/t => t = l/v
f = 60s/t = 60s*v/l = (60s*2m/s)/(8m) = 15Hz


i jeszcze:
siedząc w kuchni słyszymy dżwięki ze znajdującego się w pokoju telewizora dzięki zjawisku
-pochłaniania
-dyfrakcji
-i mam napisane interfrakcji ale chyba chodzi o interferencja
-czy jeszcze coś innego?

Dyfrakcji.
60/12=5s  😀

dziękuje bardzo  :kwiatek: :kwiatek:
nie wiem czy tu czy w "maturze" więc piszę i tu i tu bo pilnie potrzebuję pomocy!

prezentacja na maturę ustną z polskiego:
Motyw winy i odpowiedzialności w literaturze. Omów temat na dowolnie wybranych przykładach.

jaka literatura przedmiotu i podmiotu się Wam nasuwa?? nie chodzi mi o omawianie motywów bo sobie znajdę, poszukam, poczytam, potrzebuję tylko pomocy w naprowadzeniu gdzie  i w czym szukać, bo z polskim nie miałam trochę do czynienia i nic nie pamiętam🙁 a może ktoś ma podobny temat i mógłby mi podesłać? tylko do przejrzenia - nie będe wykorzystywała😉 albo konspekt cvhociaż!🙁 help:*

Breva:

http://www.sciaga.pl/tekst/59888-60-motyw_winy_i_odpowiedzialnosci
coś powinnaś wybrać z tego spisu 😉
rewelka!😀 dzięki🙂
Czy jakaś dobra dusza mogłaby pokrótce przypomnieć mi, łopatologicznie, kiedy występują tangensy, kiedy cotangensy, kiedy sinusy i cosinusy....? Będę wdzięczna!
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się