JĘZYKOWY SŁOWNIK JEŹDZIECKI

czy jest tu może ktoś kto mógłby mi z angielskiego przetłumaczyć maila o chorobie konia?
ja niestety nie znam się na tych nazwach a potrzebuję się dowiedzieć co i jak jest z koniem  :kwiatek:
Koniczka   Latam, gadam, pełny serwis! :D
30 marca 2013 18:52
Ja mogę spróbować.
ja tez moge sprobowac 😉
Lonżowanie to lunging?

Remove the droppings - posprzątać boks?

Clean the tack - dbanie o sprzęt?

A jak będzie oprowadzać kogoś na koniu/oprowadzanki?

Pomoże ktoś?  :kwiatek:
Cintra,
lonzowanie to lunging (albo lungeing - nie jestem pewna, ktora forma jest poprawna, ktora to blad ortograficzny, Anglicy, ktorych znam caly czas pisza obie wersje)

remove the droppings to po prostu posprzatanie kup - w boksie, na korytarzu, czy tez na pastwisku
clean the tack to umycie siodla i oglowia

oprowadzanka to walk out (I would like to book the half an hour walk out on a little pony for my daughter)
Dziękuję ikarina.  :kwiatek:

Gdybym chciała napisać, że do tej pory wykonywałam czynności od sprzątania boksów, przez dbanie o sprzęt po prowadzenie jazd i "robienie?" oprowadzanek (nawet po polsku brzmi to ułomnie) to odpowiednie będą tu te zwroty? Bo mam wrażenie, że nie do końca...
Cintra, piszesz, ze "My main duties included: mucking out, cleaning the tack, helping with the lessons and walking out with children/adult riders"
remove the droppings to po prostu posprzatanie kup - w boksie, na korytarzu, czy tez na pastwisku
clean the tack to umycie siodla i oglowia
oprowadzanka to walk out (I would like to book the half an hour walk out on a little pony for my daughter)


Sprzątanie boksu to ja znam takie specyficzne:
Mucking out - posprzątanie boksu do czysta, czyli z kup i mokrej słomy/trocin.
Skipping out - wybranie samych kup.

I jeszcze z idiomów bardzo ważnych:
Turn the horse out - wyprowadzić/wypuścić konia na pastwisko/padok.
Turn the horse in - sprowadzić z pastwiska/padoku.
Pick his feet up - wyczyść mu kopyta.