Konie czystej krwi arabskiej

...

A to niby co?
Widia ok, dzięki za wyjaśnienia. Jak pisałam, nie znam się.
Znaczy mała samodzielna psotnica  😀

... Ale wiecie co, tak mnie teraz zastanowiło w kontekście źrebiąt i ich zachowania w ogólności. Zgodnie z tym, co piszecie, źrebięta wychodzą, jak się nauczą pilnować matek. A ja czytałam, że zwierzęta typu właśnie koń mają wdrukowany instynkt podążania za matką niezależnie od wszystkiego. W sumie gdyby nie miały, to jak by to wyglądało w naturze, u dzikich koni? - przecież stado wędruje cały czas, więc matka po porodzie wstaje i za jakiś czas wyrusza dalej razem ze stadem - no a źrebak co? Przecież chyba musi się niejako "automatycznie" pilnować, bo inaczej co, zgubi się i umrze gdzieś z głodu albo w zębach jakiegoś drapieżnika? A jednak często się słyszy o źrebiętach hodowlanych, które się wcale nie pilnują i latają wokoło, wcale nie patrząc, gdzie jest klacz i co robi. To nie wiem, instynkt osłabł czy może one się nie pilnują "ludzkim okiem", bo dla nas pilnowanie się polega na tym, żeby źrebak najlepiej przykleił się do łopatki klaczy, a z perspektywy konia obszar, na jakim przebywa pilnujące się matki źrebię, jest zupełnie inny? Co o tym sądzicie?  ❓
Murat aż za bardzo samodzielna :p Ja bym dzikich koni do naszych stadnych nie porównywała... U dzikich koni ogiery chodzą z klaczami itp, a u nas....
Pilnuje się wtedy,kiedy podąża za klaczą na wybiegu-w boksie nie musi raczej.Kiedy klacz idzie w prawo-ono też,klacz w lewo to i ono,czasami na dystans a czasami momentami zderza się z klaczą w szybszym chodzie