Aparaty fotograficzne i inne sprzęty foto

Przymierzam się do kupna aparatu cyfrowego i kompletnie nie wiem jaki wybrać. Dobrze by było gdyby mieścił się cenowo do 800 zł i robił ładne, ostre zdjęcia również z daleka. Nie oczekuję nie wiadomo jakich efektów, bo wiem że w tej cenie szału z jakością nie będzie. Można to nazwać tak, że szukam aparatu najlepszego z tych przeciętnych. Jestem totalnym amatorem, po prostu lubię robić zdjęcia wszystkiemu co się nawinie ; ) Próbowałam już czegoś sama poszukać i wpadł mi w oko Nikon Coolpix L820, ale nie wiem czy to dobry wybór. Jakie aparat byście polecili? Mam nadzieję że pomożecie ; )
I związku z tym mam pytanie - co robić?
Czy to może być błąd aparatu? Jak naprawić? Czy się da? Gdzie się udać (nie mam gwarancji).

Ktoś mi coś kiedyś opowiadał, ze jest coś takiego, ze np ten mój konkretny aparat może źle współpracować z tą konkretną Sigmą,
i że robi się coś takiego jak "zgranie" ich ze sobą (nie pamiętam jak to się nazywa fachowo). Orientujecie się o co może chodzić, czy jest coś takiego i gdzie szukać pomocy? :kwiatek:


Najpierw zrob w domu test na FF/BF - zanim oddasz do kalibracji obiektyw z body.

Co do wspolpracy - nie od dzis wiadomo ze Sigma nie placi Nikonowi ze udostepnienie danych do bagnetu - a Nikon probuje na rozne sposoby walczyc z tym 🙂 a szczegolnie teraz jak Sigma od ok.roku bardzo podniosla poziom jakosci swoich szkiel (dala kilka super zapowiedzi na ten rok) - kilku znajomych nikoniarzy stwierdzilo - ze ich zdaniem takie szkla Sigmy jak 35, 50, 85 sa juz nie tylko na poziomie systemowych Nikona ale nawet lepsze 🙂
Nikon stara sie z nia walczyc - nawet ostatnio cos namieszal ze Sigmy mialy problemy ze wspolgraniem z D5300 i DF - ale Sigma szybko nowe oprogramowanie napisala do nich 😉