Młode Konie

Tak, kiedy podłoże było zamarźnięte to nie mogły poszaleć i ponoć mocno rozrabiały w biegalni, teraz podłoże puszcza to i mają mniej energii, bo szaleją na padoku. Wszystkie są takie "podziabane" ... Podszczypuja się non-stop. 😉
Averis   Czarny charakter
11 lutego 2014 19:20
gryglodor, to dobrze, bo z daleka wyglądały jak jakieś zmiany grzybiczne. A może skoro on w takim chudnie, to warto byłoby go wstawić w pensjonat taki boksowy? Wychodziłby z końmi na padoki a byłaby kontrola tego ile i co zjada. Nie wiem jaki jest system karmienia u was (nie znam się na chowie biegalnianym 😉), ale może on zjada mniej, bo pozwala się odpędzać od posiłku?
Tak jak piszę odkąd wstawiłam Go na biegalnię, czyli październik 2013, to koń naprawdę bardzo ładnie nabrał i przytył. Spadł tak w ostatnim miesiącu, w krwi wszystko wyszło ok, oprócz tego, że trzeba odrobaczyć, jutro dostanie pastę i zobaczę czy to pomoże. Generalnie chłopaki mają wrzucany cały bal siana i stoją i ciągle go jedzą, cały dzień... Rano i wieczorem dostają po 15 miarek, do kilku osobnych żłobów, więc nie ma możliwości, żeby inne Go odganiały... Jest ich razem 5. Konsultowałam się weterynarzem w poprzednim tygodniu i ustaliliśmy, że na razie odrobaczymy i zobaczymy co dalej... Bo już było naprawdę dobrze i wyglądał jak pączuś...
edit. gdy tylko widzę, że coś jest nie tak, wzywam weta, czy żywieniowca.
Powinny być wiązane do karmienia. Osobne żłoby nie wystarczą wg. mnie.
A tak teraz wpadło mi do głowy, czy takiej młodzieży można podawać wysłodki? Bo moją Siwą kiedyś bardzo ładnie zaokrągliły. 😉
Ale jak mu podasz te wysłodki, skoro nie masz pewności, że to właśnie on te wysłodki zje?  😉
Tak jak pisałam, próbowaliśmy mu podawać witaminy jako 3 dodatkowy posiłek w środku dnia, ale on nie chciał nic jeść dodatkowego, teraz przyszło mi do głowy z tymi wysłodkami. 😉
Powinny być wiązane do karmienia. Osobne żłoby nie wystarczą wg. mnie.