Rak, nowotwór (i inne poważne choroby) w rodzinie/u bliskich

ob? OB? Opad?

jakby to był wyznacznik posiadania nowotworu to zbedne byłyby markery chociażby. a tak z czapy nie dostanie się skierowania na markery. a poza tym mój teść mając zaawansowanego raka ma markery tylko nieznacznie podwyższone!

nie jestem lekarzem, ale nie zawsze tragiczna morfologia wskaże raka. no bo jak morfologia fatala to nikt o raku nie myśli, tylko o  np anemii, która wcale nie musi byc objawem.

potrzebuję rad, nie współczucia czy litości, bo nie wiem do końca jak to zorganizować wszystko... a Wy może macie doświadczenie.
Teść ma raka. płuc. meta do węzłów, rozsiany po całych płucach, nieoperacyjny. po pierwszej chemii dostał udaru. dziś się okazało, że bardzo rozległego, dwupłatowego czy jakoś tak. wg nas-widzi, według rezonansu-nie ma szans widzieć, jest niewidomy. nie mówi wcale, albo mówi od rzeczy. kontakt z nim marny. sporadycznie kojarzy coś tak jak powinien.

jak zorganizować opiekę nad takim chorym? czego potrzeba? nie wiadomo jak z motoryką, bo niedowład nóg się cofa, ale nie wiem czy da radę psychicznie być mobilny. nie da się samemu z tym rady, trzeba pracować. w hospicjach domowych to jest pielęgniarka dwa razy w tygodniu a lekarz dwa razy w miesiącu. terminy: od dwóch do pięciu miesięcy oczekiwania. muszę położyć go na paliatywnej, żeby ustawili go p/bólowo i lekowo, terminy podobne. dam w łapę, to załatwię. coś jeszcze? co pominęłam?
JARA   Dumny posiadacz Nietzschego
18 marca 2014 13:48
Ja za markery nowotworowe płaciłam sama, raz na rok 25zł (tyle płaciłam za jajniki) to żaden wielki wydatek i skierowań na to nie trzeba.
Jednak nie mając pojęcia czego ma się/można mieć raka to robienie wszelkich możliwych markerów jest już kosztowne. I raczej bezsensowne. Chyba, że w rodzinie już były przypadki raka to można wiedzieć na co się badać.