Kącik rowerzysty

Czas? Na maściach się nie znam... Raczej bym pomyślała o odpoczynku dla kolan, zmniejszeniu obciążenia.

Tak ogólnie:
- sprawdź, czy na pewno masz dobrze dopasowany rower (wysokość siodełka itd.)
- sprawdź, czy nie jeździsz na zbyt ciężkich biegach; kolana się ucieszą, jak będziesz więcej kręcić, ale z mniejszym oporem
CzarownicaSa   Prosiak statysta, który właściwie nie jest ważny.
22 maja 2014 19:33
Dzieki!
Siodelko powinno byc na wysokosci mojego biodra jak stoje obok roweru, tak? Jak zmniejszam biegi jade za wolno, za duzo czadu mi to zajmuje. Przednia przerzutke mam na najwiekszym kole, druga na 2/3 od najmniejszego.
CzarownicaSa, nie wiem, czy pomogę, ale mi "lżej" (znaczy moim kolanom lżej, a też trochę problemów z nimi mam), jak przednią przerzutkę wrzucam na 2 (mam 3), a bardziej operuję tą z tyłu, w zależności od tego jak i gdzie jadę, daję na 2-3-4-5. Nie znam się na rowerach za bardzo, ale swego czasu jeździłam sporo, i to tak z obserwacji... 🙂
CzarownicaSa, Teo dobrze prawi. Czyli:
- sprawdź ustawienie siodełka - nie po tym, czy biodro i siodełko są na jednej wysokości, a po tym, czy jak siedzisz na rowerze, to gdy pedał jest w najniższym położeniu noga jest wyprostowana, a stopa równoległa do podłoża (może być minimalnie zgięte kolano, nie może być przeprostu i wysiłku w dosięganiu do pedałów)
- zmień przełożenia na lżejsze, szybciej pedałuj. Nawet kosztem wolniejszej jazdy - szkoda kolan!
- rozciągaj się przed i po jeździe. Chociaż chwilę - mięśnie nóg na rowerze się bardzo zbijają i skracają niestety.

Ja od prawie 2 miesięcy można powiedzieć, że rowerem nie jeżdżę niestety. Mam kontuzję pleców 🙁 dziś odbieram rower z serwisu - wymieniłam kierownicę, by wyprostować sylwetkę - może teraz będę w stanie przejechać moje 10km do pracy...