Interpretacja filmików /jazdy, treningi/

Mi tez cos powiedzcie 🙂
Historie nasza znacie, pierwsze zawody, skaczemy od miesiąca.
Z cyklu nie znam się ale się wypowiem  😁
Macie dobre momenty, podoba mi się spokój i twoje myślenie. Ale odnoszę wrażenie że w parkurze jesteś trochę za ruchem a na samym odskoku wyprzedzasz konia. Efekt jak na dłoni w 1:34
Musisz ją tak cały czas pchać? Czemu kobysia sama nie galopuje?  😀
Ona galopuje sama, ale innym tempem. To chyba na czworoboku byłoby nadtempo 🙂 ale duzo teraz galopuje zeby sie rozgalopowala sama.

Wlasnie w kwestii dosiadu mam ogromny problem. Widzę ze wyprzedzam, ale nie potrafię tego zmienic. Tak samo jak nie panuje nad ręka w skoku, to co sie dzieje jest  instynktowne. A widzę ze inni maja cały czas taki sam kontakt z pyskiem. Bardzo to trudne!
rtk, ciężar skoczka nie spoczywa wyłącznie w siodle. Wszyscy jeżdżą z mocnym oparciem w strzemionach, bardziej łydką i udami niż... pupą. Nie tak, że się wisi nad siodłem, nie, spodnie są w siodle, ale nie tak, że się w siodle Siedzi i Buja.
Tak jak jedziesz bardzo ciężko czuć ci rytm i moment odbicia, no i "bujanie" (nie chodzi mi o ruch huśtawki, tylko o ujeżdżeniowy nawyk "rzeźbimy", pogłębiamy każdą foule) za dużo zmienia w kontakcie. To ma być prosto: koń ma rwać, ty umiarkowanie trzymać, regulować energię, jechać w łydkach, do przodu, z mocnym oparciem w strzemionach. Jeszcze technika pokonywania zakrętów w zacnym tempie - i reszta mniej ważna.
Zobacz co się dzieje u ciebie - ty nawet strzemię zgubiłaś. Bo źle myślisz o dystrybucji własnego ciężaru - on nie ma być na powierzchni siodła, ma być w okolicy dół uda - góra łydki, i jeszcze "spływać w dół" do stawu skokowego.
fanelia   Never give up
17 lipca 2015 21:17