Własna firma - co i jak?

dzieki za podpowiedź, ja z kolei myślałam pod firmowe zrobić tylko i wyłącznie zarobkowe powierzchnie czyli stajnia pokoje nad stajnią, plus maneż i halę, z tym że do reszty dochodzi domek jednorodzinny, z podwórkiem plus padoki czyli jest to pod mój użytek i czyli jak zrozumiałam to nie musiało by podlegać pod firmę i nie płaciłabym kosmicznych skladek jako firma od gruntu tylko z podatku rolnego?

EDIT: I jeszcze pytanie, czy nie można tego rozwiązać wszystkiego zamiast na zusie to na krusie? Czy jako poprostu rolnik musze zakładać działalnośc do prowadzenia pensjonatu jeżeli jestem jako rolnik? jestem kompletnie raczkująca w tym temacie i jeżeli ktoś jest w stanie im naświetlić sprawe zakładania własnej stajni z pensjonatem to byłabym wdzieczna, bo głównie będę naciskać na pensjonat.

Napewno możesz mieć działalność np tylko w siodlarni czyli od jej powierzchni płacić podatek od nieruchomości. Tylko wtedy reszta musu być niejako prywatna, nie firmowa. Tylko nie wiem czy nauka jazdy konnej czy pensjonat można prowadzić w mini pomieszczeniu 😉

co dla mnie zastaniawiające, choć trochę odbiegnę od pytania skraweknieba, a co jeśli będzie wypadek na ujeżdżalni, która będzie "prywatna"? bo wiem, że można sie ubezpieczyć oc, prowadząc działalność i np. w siodlarni ktoś usiądzie na krześle, krzesło się załamie i ten ktoś łamie nogę. czyli ten ktoś dostaje odskzodowanie z oc. a jeśli usiądzie na ławce obok ujeżdżalni, ławka sie załamie, ktoś sobie złamie nogę, to co wtedy? skraweknieba ma płacic z własnej kieszeni, bo teren był prywatny? także zastanawia mnie po prostu, jakie mogą być konsekwencje z tego tytułu, że ktoś na swoim własnym terenie prwoadzi działalność zarejestrowaną tylko w tej przysłowiowej siodlarni?