Wady budowy, ocena eksterieru

Brzask   kucyk,kucyk...a to kawał s.........
05 maja 2009 20:38
kcj90, nie normalne konie a zad niżej niz klab. Bo jakie sa normalne a jakie nienormalne?

prawidlowa budowa to kiedy zad jest na wysokosci kłebu jezeli jest wyzej mowimy ze jest przebudowany zadem ma "mocny zad" jezeli niżej jest przebudowany przodem.

A może chodzi o konia cybatego?
CeraŁ   dużo dużo zmian..
05 maja 2009 20:53
wada budowy już od urodzenia. HeH. Nie umiem tego wytłumaczyć bo nie znam się na nazwach takich wad. Jutro postaram się zamieścić zdjecie. Zobrazowałam tak jak potrafilam.

Chcę tylko dodać że koń we wszystkich chodach porusza się normalnie, bez żadnego wysiłku ani bez żadnych porblemów. Nawet skakał w korytarzu w poprzedniej stajni i nic.
A może chodzi ci o skośny zad? Mój koń tak ma, ale to cecha charakterystyczna rasy bardziej niż wada budowy.
O takie coś ci chodzi?
asiowe   after a hurricane comes a rainbow
05 maja 2009 21:18
Jedyne zdjęcie jakie narazie posiadam wałaszka o którym mowa to to.. ale w ruchu nie widać tego tak jak w stój..
Moze dodam ze wałach ma 4 lata i 180 cm.. jest troszkę kaleka życiowym bo zaczepia konie a później obrywa jest tez troszke za chudy jak na siebie
nie wiem ale może to tez ma jakis wpływ na to?! Poprostu nie spotkałam sie nigdy z tym i nie znam się..
Dla mnie nie ma tu żadnej tragedii,tego konia trzeba odkarmić i po prostu zadbać o niego, ja nie widzę w tym przypadku jakiejś szczególnej wady budowy zadu, gdy konie są chude to często dziwnie wyglądają..
CeraŁ   dużo dużo zmian..
05 maja 2009 21:37
Tak jak wcześniej pisane było- w ruchu wady tej nie widać. Fakt chudy jest, jak przybierze może to będzie inaczej wyglądać ale wadę budowy on na pewno ma.

Dodam jeszcze że jak stoi normalnie to po prostu wygląda chocby miał skulony zad :P. Tak jak czasem, psy ze strachu kulą ogony Czy jak sie to tam mówi ;P.