Co zrobić, żeby koń przytył/ schudł ?

Czy ktoś spotkał się z karmieniem koni otrębami gryczanymi?
Ostatnio usłyszałam, że są świetne na podtuczenie, ale przyznam, że nigdy wcześniej się z tym nie spotkałam i chętnie poznałabym jakąś opinię 👀

Jestem na etapie tuczenia tej pani:


litewski koń zimnokrwisty, ponoć coś pokroju naszego sokólaka  🙄 Na zdjęciu aż tak nie widać, ale jak przyjechała dało się każdą kostkę policzyć.
Trochę maskuje ją ooooogrom sierści (dawno nie widziałam tak zarośniętego konia)
Zdjęcie robione miesiąc temu, aktualnie jest duuuużo lepiej, ale też dużo jeszcze brakuje do stanu normalnego.
Póki co dostaje owies, wysłodki, otręby pszenne i witaminy, no i oczywiście siano do oporu. Zastanawiam się nad dorzuceniem otrębów ryżowych.
Macie jakieś sugestie?  :kwiatek:
ae, - może olej? Konie często obrastają mocniej jak są w kiepskiej kondycji, próbują się w ten sposób dogrzać. Ogólnie zwierzaki jak kiepsko są karmione to zwykle mają takie długie, matowe kudły.
keirashara  :kwiatek: dobry pomysł - tylko jaki olej najlepszy? 
Z sierścią by pasowało, nie wiem co ona jadła całą zimę, ale porcje zapewne jak dla szetlanda  🙄
Mam problem z moja kobyłką. Ma  15 lat i jest bardzo gruba. Ma ograniczona dawkę owsa, siana nie zmniejszam ale podaje w siatkach aby jadła wolniej i dłużej. Czasami jakieś owoce. Zima miała mało ruchu ze wzgledu na pogodę i brak hali. Teraz chodzi ok 4 razy w tygodniu. Czy znacie jakies sprawdzone sposoby na odchudzanie takiego delikwenta ?