jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

Wy serio chcecie ciągnąć przyczepę z 2 końmi ślizgając się na granicy dopuszczalnych parametrów i mam na uwadze papiery auta a pośrednio też posiadane uprawnienia (bo trzeba by skonfigurować większy/cięższy zestaw a to wymaga już dodatkowych uprawnień...) a co z samym bezpieczeństwem Waszym i koni? Wiecie co się dzieje jak taka np.Q5 traci przyczepność i przyczepa robi z nią co chce?? 
piotr6309

Czyli waga przyczepy to 2350 kg, i ładować mogę na nią 10 koni po 600 kg  😀 ?
Dokładnie tak 😁
Dziękuję, właśnie takią łopatologiczną odpowiedź pragnęłam usłyszeć czy też przeczytać  🤣
Wigorr i piotr6309 nie róbcie sobie takich jaj bo ktoś gotów to wziąć na poważnie!!!
Ktoś zapomniał napisać że ten DR nie jest od przyczepy!!!!!





Dla niezorientowanych -"nie róbcie tego w domu" - przyczepa o DMC 2350 i wadze 750 kg może zabrać 1600 kg ładunku!!
melehowicz przeczytaj jeszcze raz co napisałem. I ten dowód jest od przyczepy - tyle że Autosan D-50
Ta przyczepa oczywiście służy do przewozu koni??
A gdzie to wyczytałeś ❓ 🤣. Zacytuję sam siebie: " Oczywiście to jest skan z przykładowego dowodu rejestracyjnego."
A gdzie ja napisałem że tak napisałeś???
To chyba zanurzamy się w oparach absurdu
Ta przyczepa oczywiście służy do przewozu koni??


Dajmy już spokój, wszyscy wiedzą o co chodzi, Wigorrr ma jasność, więc po sprawie 🙂
Przecież to był tylko głupi przykład...
Zamiast tłumaczyć na przykładach i się rozpisywać można zrobić tak:
Dopuszczalna
Masa
Całkowita
ktoś jeszcze nie rozumie?
Ogurek , ogarniamy to - łydki lubią się popisywać.....
Szukam jakiegoś sensownego auta, które uciągnie przyczepę na 1,5 konia (masa własna 530kg) i konia ważącego ok 550 kg (528, waga z listopada) mam do przejechania 1400 km, na razie przeglądam fora dla ludzi jeżdżących z kempingami, ale żaden typ mi się na razie nie wyklarował  🙄 oczywiście fajnie by było jakby spalanie i cena samego auta mnie nie zabiła, ale mam coraz większe wątpliwości czy to możliwe  😁
anetakajper   Dolata i spółka
24 kwietnia 2017 10:57
Ford mondeo ma 1,8 na haku 
Arroch:
za mało danych, potrzebna jest informacja o dopuszczalnej/maksymalnej masie całkowitej przyczepy jaką zamierzasz użyć, oraz jakim prawem jazdy dysponujesz.
B+E, ale chciałabym ominąć Viatoll jakby dało radę 😉 dmc przyczepy 1400.

anetakajper, dzięki, jesteś już drugą osobą, która poleca mondeo 😉
Aaroch, ja Ci polecę VW Sharana... Mam właśnie taki zestaw i jestem bardzo zadowolona... Co prawda viatoll cię nie ominie, ale komfort i ekonomia tu napewno jest. Mam taki z silnikiem 2.8, ale zagazowany i nic innego nie chcę... A robię często długie trasy...
Brzask   kucyk,kucyk...a to kawał s.........
24 kwietnia 2017 21:37
Ja intensywnie szukam czegoś pod moją 2tonówkę, do tej pory ciągałam Oplem fronterą ale ona ze swoimi 100 końmi ledwo dawała radę, jeszcze z jednym koniem to pół biedy ale z dwoma to licho, teraz ciągam GMC sierra 1500, 200koni daje radę, spala 20-25l gazu. Ale autko ma już parę lat, rozglądam się za czymś hmm chętnie mniejszym.   

i pytanie czy może wiecie ale ma na haku Nissan X-trail, Skoda Yeti, Ford Galaxy ?

myślę też nad Chryslerem grand Voyager
Polecam Subaru Forestera , ale koniecznie z silnikiem benzynowym - ogólnie wszystkie duże subaru mogą być, X-trail benzynowy, ale bez gazu, wiekszość osobówek z napędem na 4 koła wielkości Octavii i większych spełni twoje oczekiwania. Warto wybierać większe silniki benzynowe (od 130KM i pojemności od 1,6 w górę) i skrzynie automatyczne lub stare diesle z czasów 1.9 TDI VW i wcześniejsze.
X-trail benzyna ma na haku 1500 kg diesel 1800 kg (nie wiem jak ta ostatnia wersja)
X-trail 2.5 benzyna ma na haku 2000 kg.
Racja, nie sprecyzowałem - dotyczy silnika 2.0
Auto do przyczepy 2000 kg musi mieć DMC 2660 kg  😉
Dokładnie, zgodnie z polskim prawem moim X-Trailem 2000 kg na haku mogę ciągnąć przyczepę o DMC ~ 1530 kg.
Nieprawda. Auto może ciągnąć taką przyczepę jaka jest określona w dowodzie rejestracyjnym i nic inaczej. Szczegóły określa homologacja i organ wydający homologację a nie użytkownik/właściciel pojazdu. Martwy jest też przepis o hamulcach uruchamianych z siedzenia kierowcy. Nie wiem z jakiego prawa to jest w moim dowodzie rejestracyjnym było 1500 kg- być może to kwestia rocznika lub pochodzenia.
"Jakie przyczepy można holować?
Wygląda to na dosyć prostą sprawę, wystarczy spojrzeć w rubrykę O.1 ( DMC przyczepy hamowanej ) lub O.2 ( DMC przyczepy niehamowanej ) i już wiadomo jaką przyczepę można ciągnąć. No niestety nie jest to takie proste. Otóż według polskich przepisów hamulec najazdowy nie spełnia definicji hamulca, który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy. Przyczepy, które można holować samochodem wyposażone są tylko w hamulec najazdowy. W takiej sytuacji stosowne rozporządzenie wskazuje, że stosunek DMC pojazdu i DMC przyczepy musi wynosić 1,33:1."
http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie-kategorie-prawa-jazdy
Tylko pierwsze zdanie na zastosowanie, pozostałe przepisy nie dotyczą kierujących. Dotyczą warunków dla pojazdów i obowiązują organ wydający homologację. Źródło: wydział ruchu drogowego Policji (bez wskazania województwa)
Czyżby?
"Prawo jazdy kat. B+E daje większe uprawnienia: możemy kierować autem o dmc do 3500 kg i ciągnąć przyczepę do 3500 kg. W praktyce w większości przypadków wystarczy nam uprawnienie B96, a do holowania średniej wielkości przyczepy kempingowej autem osobowym często (zależy to m.in. od masy auta) wystarczy prawo jazdy kat. B. Ważne: samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym. By dowiedzieć się, jaka jest maksymalna masa (dmc) przyczepy, jaką możemy holować naszym autem, jego dmc dzielimy przez 1,33, np. auto o dmc 2150 kg może holować przyczepę o dmc do 1616 kg. Ograniczenie to obowiązuje, nawet jeśli producent auta dopuszcza cięższą przyczepę i jest to uwzględnione w dowodzie rejestracyjnym."
http://www.auto-swiat.pl/prawo/jaka-przyczepe-mozna-ciagnac-z-kategoria-b/6dr6le
Kolega też tak myślał ( Właściciel ośrodka jeździeckiego )  i nie przyjął mandatu . Sprawa trafiła do sądu i przegrał . Obowiązuje przelicznik 1, 33 masy przyczepy ciągniętej przez auto . Czyli jeśli mamy w dowodzie 2000 kg to samochód musi mieć 2660 kg

Cytat

Ważne: samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym. By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa (dmc) przyczemy, jaką możemy holować naszym autem, jego dmc dzielimy przez 1,33, np. auto o dmc 2150 kg może holować przyczepę o maksymalnym dmc 1616 kg.

Wydawałoby się, że to proste: by sprawdzić, jaką przyczepę możemy ciągnąć naszym samochodem, zaglądamy do dowodu rejestracyjnego auta i wszystko staje się jasne. W rubryce Q1 podana jest maksymalna masa przyczepy hamowanej, a w polu Q2 – dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej. Niestety, to byłoby za proste! Otóż hamulec najazdowy przyczepy nie spełnia, według polskich przepisów, definicji hamulca, który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy. A tymczasem przyczepy, jakie możemy holować autem osobowym bądź furgonem, wyposażane są tylko w hamulec najazdowy!

W tym przypadku stosowne rozporządzenie mówi, że stosunek masy (dmc) pojazdu do masy (dmc) przyczepy musi być jak 1,33:1. A zatem: bierzemy dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (w naszym przypadku 2150 kg z pozycji F1 w dowodzie rejestracyjnym), dzielimy ją przez 1,33 i otrzymujemy wynik, w naszym przypadku: 1616 kg. To maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym, jaką możemy ciągnąć tym samochodem. Jeśli dmc przyczepy wynosi do 1350 kg (dmc zestawu wyniesie wówczas 3500 kg), wystarczy nam kategoria B, jeśli więcej – potrzebne będzie dodatkowe uprawnienie B96.
BTW na całym świecie mając 2000 kg na haku mogę ciągnąć 2000 kg, tylko w tym chorym kraju jakieś przeliczniki  🤔wirek:
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się