ciąża, wyźrebienie, źrebak

tajnaa przez Ciebie zamarzył mi sie izabelek  🤬
Te Quiero jest idealne  💘

Brak wieści dziwny, na urlop nie wyjeżdża sie w takich sytuacjach 🙁
ma ktoś z kasia2107rafał kontakt poza re-voltą? jakiś fejsik czy coś ❓ 👀
tajnaa przez Ciebie zamarzył mi sie izabelek  🤬

Spoko, będzie na sprzedaż za jakiś czas  😁
Hej wszystkim, przychodzę z prośba o pomoc. 🙂
Jakieś cztery  godziny temu wyrzeźbiła mi się kobyła, pierwiastka. Jako, ze jestem zupełnie zielona w tych sprawach może ktoś doradzi co i jak, bo co człowiek to inne opinie. 😉
Kobyła dostała siano, dopiero co zaczęła normalnie żreć, przez dwie godziny ja obserwuje. Wcześniej strasznie zmęczona pokładała się, sapała i wyciagala łeb,  co mnie trochę przeraziło ale już wstała, chyba wszystko wraca do normy.
Powinna dostać normalnie owies na śniadanie teraz? Czy odpuścić? Ma siana do oporu i oczywiście wode.
Zacząć ja jakoś specjalnie karmić, wzmacniać? Jakieś otręby, witaminy? Jeżeli tak to co konkretnie? Małego i kobyle trzeba odrobaczyc?
Z góry dziękuje za rady 🙂

Kurczę, kobyła kobyła z 6 godzin po porodzie a nadal się pokłada, sapie, zęby na wierzchu, wyglada przez moment nieciekawie. Ale jak podchodzę, wołam to wstaje na nogi. Nie wiem, może ona tak odpoczywa albo śpi a ja nie potrzebnie panikuje? Wyglada na obolałą jak leży, ale jak stoi to wszystko jest w porządku, wcina siano. Moze ją ruszyć na stepa na lonze, czy zostawić w spokoju, niech się regeneruje?

Edytuj posty!
Oddała łożysko? Jeśli tak, to czy łożysko było całe?
Źrebak siary się napił?
Caira, a weterynarz był? U nas w stajni 1 sierpnia klacz się ozrebiła ok 6, ja byłam w stajni o 8 i klacz stała, jadła siano i była jak najbardziej ożywiona. Nie znam się na rozrodzie koni, ale wszystkie klacze które widziałam po porodzie stały na nogach. Dzwoń do weterynarza.
Łożysko odeszło? Całe? Jeżeli ma apetyt, stoi spokojnie to daj jej odpocząć, ale zadzwoń do swojego weta, opisz co i jak.