jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

Raz na 4 -ry lata zawsze możesz spróbować to zmienić .  😂
Ale cyrk, to niby nie moge ciagnac dwojki grand cherokee? Czas kupić czołg
[quote author=karolina_ link=topic=30760.msg2724501#msg2724501 date=1509049392]
Ale cyrk, to niby nie moge ciagnac dwojki grand cherokee? Czas kupić czołg
[/quote]

Dlaczego ?  Jakie Grand ma DMC ?  😲 model 2010 ma DMC  2948,0 Kg  😲 a na 2 konke potrzebujesz 2660 kg  🙄
F1 i F2 po 2540 kg... brakuje 120 kg zeby bylo 1.33 x 2 tony (DMC przyczepy). Rece opadaja.
Największym idiotyzmem jest to że prawie każdy bus się łapie bez problemu . Pusty waży mniej od terenówki ale za to z toną ziemniaków na pace już bez problemu może targać wszystko .  😂 Tyle że ważne jest co w papierach i możecie wozić pszczoły luzem na pace albo tylko wiatr we włosach a wg papierów DMC jest np. 3,5 tony i przyczepę 2500 kg można ciągnąć bez problemu.  🙄 Np : Mercedes Sprinter . Masa własna 2150 Masa Całkowita 3500 kg Masa Całkowita przyczepy 2500Kg  😵 Jeepem Grand Cherokee max 2200 kg
Czy ciągnie ktoś przyczepę 2 konna BMW x3?


Ja ciągnę i jest boska  😍  Tylko, że ja mam 3 lity, pali na maksa tak 8,2 jak mąż ciągnie przyczepę.
Największym idiotyzmem jest to że prawie każdy bus się łapie bez problemu . Pusty waży mniej od terenówki ale za to z toną ziemniaków na pace już bez problemu może targać wszystko .  😂 Tyle że ważne jest co w papierach i możecie wozić pszczoły luzem na pace albo tylko wiatr we włosach a wg papierów DMC jest np. 3,5 tony i przyczepę 2500 kg można ciągnąć bez problemu.  🙄 Np : Mercedes Sprinter . Masa własna 2150 Masa Całkowita 3500 kg Masa Całkowita przyczepy 2500Kg  😵 Jeepem Grand Cherokee max 2200 kg


Prawda jest taka, że jak ITD będzie chciało, to powód do mandatu się zawsze znajdzie. Pozostaje mieć nadzieję, że zajmą się panami jeżdżacymi po 12 h tirem dzięki przekrętom z tacho, a nie tym że ktoś wiezie konie na zawody  🙄
Jak widać po przykładzie który dałem zajmują się wszystkimi  🙄
Cześć, chciałabym odkopać wątek 🙂
Zestaw: samochód osobowy 115km, DMC 1705 kg (masa własna 1230 kg, czyli z 2 osobami i sprzętem realnie będzie to ważyć ok 1400 kg) + przyczepa jednokonna DMC 1200 kg.
1200x1,33=1596 kg < 1705 kg, więc teoretycznie jest ok.
Czy jednak wg Was jest to bezpieczne rozwiązanie?
Ten przelicznik działa w drugą stronę. DMC auta dzielisz przez 1,3 i wychodzi Ci DMC przyczepy.
Na stronie "samochodowej" znalazłam z mnożeniem  😉 ale to bez znaczenia, ponieważ wychodzi w obie strony, bo to odwrotne działania... :kwiatek:
dmc samochodu 1705/1,33=1281 kg > dmc przyczepy=1200 kg
Pytałam jednak, czy to bezpiecznie jeździć tak "na styk" z koniem?

a/1,33>b | całe równanie x 1,33
a>b*1,33
mers, tylko jeżeli auto ma napęd na 4 i mocny silnik. Jeśli autko ze słabym silnikiem i napędem na jedna oś, to zdecydowanie mało bezpieczna impreza. W razie „w” nie da się nic zrobić.
Mnożnik jest razy 1,33 a nie podzielone przez 1,33 . Ktoś popełnił błąd. Chyba na tej stronie było wstaiane rozporzadzenie ministra transportu. Wynika z tego to z jakim systemem hamulcowym jest przyczepa. Stosuje sie 1 do 1  w przypadku hamulca uruchamianego pedałem kierowcy a 1 do 1,33 stosuje się przy hamulcach bezwładnościowych tzw . Najazdowych , takich jakie stosuje się w przyczepach do przewozu koni. Chociaż można zamówić przyczepę z hamulcem elektrycznym , uruchamianym przez kierowce i wredy nie ma problemu. Np. Auto z dmc 2000 kg może ciągnąć przyczepę 2000 kg a nie jak w przypadku hamulca majazdowego kiedy dmc przyczepy wynosi 2000 kg a samochodu musi być 2660kg.Nie ma takiego pojęcia jak masa realna. Przyjmuje się tylko DMC tj. Dopuszczalna masa całkowita zapisana w odpowiedniej rubryce w dowodzie rejestracyjnym . Masa rzeczywista może być różna w zależności od masy przewożonego ładunku i nie ma wpływu ma masę podczepionej przyczepy.
Mnożnik jest razy 1,33 a nie podzielone przez 1,33 . Ktoś popełnił błąd. Chyba na tej stronie było wstaiane rozporzadzenie ministra transportu. Wynika z tego to z jakim systemem hamulcowym jest przyczepa. Stosuje sie 1 do 1  w przypadku hamulca uruchamianego pedałem kierowcy a 1 do 1,33 stosuje się przy hamulcach bezwładnościowych tzw . Najazdowych , takich jakie stosuje się w przyczepach do przewozu koni. Chociaż można zamówić przyczepę z hamulcem elektrycznym , uruchamianym przez kierowce i wredy nie ma problemu. Np. Auto z dmc 2000 kg może ciągnąć przyczepę 2000 kg a nie jak w przypadku hamulca majazdowego kiedy dmc przyczepy wynosi 2000 kg a samochodu musi być 2660kg.Nie ma takiego pojęcia jak masa realna. Przyjmuje się tylko DMC tj. Dopuszczalna masa całkowita zapisana w odpowiedniej rubryce w dowodzie rejestracyjnym . Masa rzeczywista może być różna w zależności od masy przewożonego ładunku i nie ma wpływu ma masę podczepionej przyczepy.


Pisząc "realna" miałam oczywiście na myśli rzeczywistą. I tak, oczywiście, wiem, że to nie ma wpływu na masę przyczepy. Tak, jak napisałam, według przepisów wszystko się zgadza i legalnie mogę sobie taką przyczepę ciągnąć. Powtórzę, że nie pytałam o przepisy, bo je znam, ale o to, czy według Was, z Waszego doświadczenia, to jest rozwiązanie bezpieczne, czy nie? Samochód silnik 1,6.
Silnik 1,6 może mieć 50 KM a może mieć 150KM , a auto z takim silnikiem może ważyć 800 kg jak i 1500 kg. Auto musi mieć moc i masę.Trudno żeby qudem ciągnąć przyczepę z końmi.
Parę postów wcześniej wszystko napisałam, teraz tylko uzupełniłam, ale powtórzę.
Dokładnie zestaw byłby taki:
samochód osobowy Opel Astra, 115km, DMC 1705 kg, masa własna 1230 kg, silnik 1,6
przyczepa 1,5-konna, DMC 1200 kg
Powtórzę też, że prawnie jest ok oraz moje pytanie: czy jest to bezpieczne rozwiązanie?
Średnio. 🙄
Dzięki  😉 właśnie też miałam wątpliwości... i chciałam to potwierdzić.
Problem jest przy nagłym hamowaniu , przyczepa może podnieść tył auta . To nie jest szczęśliwe rozwiązanie. Zestaw skłasa się w scyzoryk i dzwon murowany
Atrra to za lekki samochód, ja bym jazdy z koniem nie ryzykowała, no chyba że na sąsiednią wieś 5 km to luz 🙂
mers, nie jest to bezpieczna opcja.
Dziękuję Wam pięknie za odpowiedzi  :kwiatek: :kwiatek: Miałam propozycję i możliwość użytkowania takiego samochodu i założenia w nim haka, ale właśnie włączyła się u mnie czerwona lampka bezpieczeństwa... a co najgorsze, przepisy dopuszczają takie zestawy  🙄
Zastanawiam się teraz, czy w ogóle jest sens iść w tą 1,5-konna przyczepę, bo wychodzi na to, że samochód do tego wcale nie musi być dużo mniejszy, niż do przyczepy na 2 konie...
W mojej jocenie nie ma . Późniejsza odsprzedaż jest trudna a i nie perspektywiczna  , pomijam że  konie lepiej podróżują parami . A ciąganie tego lekkim autem to proszenie się o kłopoty.  Przedni napęd z lekkim tyłem to po prostu bardzo niebezpieczne  😉
mers jeździłam takim zestawem właśnie z 1,5 konną przyczepą raczej z lekkim koniem i jechać się da, ale docelowo bym takiego zestawu nie chciała, jedynie na krótkie trasy korystałam ale komfort jazdy średni samochód nie dość, że lekki to i mocy brakowało.
A czy ktoś może polecić jakieś sensowne auto, którym da się bezpiecznie ciągnąć przyczepę 1-konną i zmieścić się w kat B?


:kwiatek:
Subaru forester z silnikiem benzynowym - wszystkie roczniki i wersje, Nissan X-trail z silnikiem benzynowym,RAV w rocznikach do 2012, ogólnie duże auta osobowe z napędem 4x4 np: Octavia, Superb, Passat, Audi, Golf kombi, Coś konkretnego można polecić jak się zna budżet i/lub rocznik.
:kwiatek: ja do aut mam podejście pt ma jechać i sie nie zepsuć 😀
Już sobie z tego zestawu idę oglądać i czytać. Dziękuję!🙂
Przepraszam, ze post pod postem, ale czy bmw e46 kombi, silnik 2,0 benzyna da radę?
W teorii da, ale tak dość mocno na styk mi te masy wychodzą i się waham  :kwiatek:
A jakie DMC? Ja ciągnęłam X-trailem 2,5l - DMC 2000 kg.
DMC 1935 kg
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się