kącik żółtodziobów - czyli pytania o podstawy

U nas meszek chyba nie ma. Przynajmniej ja nie jestem pogryziona, a zwykle mnie gryzą. Dziwi mnie to, że bąble pojawiły się po nocy, kiedy owadów jest mniej. Tak sobie myślę, że może położył się na jakichś mrówkach, bo są po jednej stronie (większość)? Koń stoi w derce siatkowej.
W tym samym czasie pisałyśmy, ja edytowałam poprzedni post.
Podejrzewamy też roślinę jakąś. U nas też bąble po nocy wychodziły za każdym razem
Jakie polecacie ćwiczenia czy zajęcia na podporządkowanie sobie konia - by mnie szanował i respektował moje zdanie ?
Potrzebuje tego bo koń z którym aktualnie mam do czynienia mnie lekceważy i nie słucha się mnie 🙂
Chce by jazda jak i kontakt z nim był jak najbardziej dla mnie  bezpieczny a nie tak jak teraz ciągła walka .

Jestem początkująca i niestety koń mnie rozpracował .W sumie to nigdy nie pracowałam z ziemi z koniem ani  nie lonżowałam.
Tylko od czasu do czasu gdy chodziłam do szkółki to czyściłam konie i jeździłam na nich i nic poza tym . Zawsze ktoś był ze mną trener czy inni koniarze i tak jakby trzymali mnie za rękę a teraz sama jestem jakby bezradna - nie ma nikogo kto by mi wytknął błędy i skorygował moje postępowanie.

Gdy zaczęłam lonżować konia pierwszy raz to powiem szczerze - byłam przerażona wielkością i prędkością konia oraz tym,że może zrobić mi krzywdę .
Czuje respekt do tych zwierząt bo mają przewagę fizyczną - być może to jest barierą i przeszkodą ,że się ich trochę  boje .
Oczywiście można się domyślać jak to na początku  wyglądało .... koń nie chciał iść a jak zaczął biegać to zrywał lonżę , uciekał lub nie chciał stanąć .
Później niby lepiej a jednak nadal tragedia .Nie słucha gdy każe mu stanąć , i albo szybko kłusuje i galopuje , bryka .
Na filmikach na yt to wygląda tak łatwo i pięknie konie idealnie chodzą na lonży a ja nie umiem go opanować ....

Jeździłam z nim w tereny a teraz się buntuje  ponosi , bryka . Jestem zbędną rzeczą na jego grzbiecie której nie szanuje .