własna przydomowa stajnia

Witam wszystkich, jestem trochę nowa w temacie (trochę, bo dopiero odwazylam się odezwać, wątek śledzę od dawna  😉 ). Do własnej stajni jeszcze długa droga przede mną, aktualnie jestem na etapie poszukiwania działki pod taką inwestycję. Stajnia finalnie ma być na 2-3 konie, jaką powierzchnię uważacie za minimalną? Czytałam o 1ha/konia, wiadomo, że im więcej tym lepiej, ale czy jeśli nie mam zamiaru samemu zbierać siana, potrzebuję aż tyle? Myślałam raczej o 1ha ogólnie, ale wolę poradzić się bardziej doświadczonych 😉
Po prostu - im mniej ma pastwisko tym szybciej zaczniesz zdawać siano.
Ja miałam mniejszą powierzchnie, radziłam sobie. Od wiosny to jesieni cięłam trawę, otwierałam pastwisko później, po czym wcześniej wystawiałam siano.

Im większe - tym lepiej, ale nie wszystko można mieć.
Ja mam 1.5ha na łącznie 3 konie i to jest aż nadto żeby miały cały sezon trawę + zebraliśmy 2 pokosy które wystarczą do wiosny. 1 ha na 3 to trochę za mało i będzie trzeba dokupić siana. Ale na pewno nie będzie im tam ciasno. Przelicznik 1ha/konia nie wiem kto wymyślił ale to gruba przesada.
To tez zależy jaka ziemia, my mamy 6sta klasę, same piaski i 4h na 4 konie to tak słabo wystarcza, szczególnie w taki suchy rok jak teraz.
Ja mam 1.5ha na łącznie 3 konie i to jest aż nadto żeby miały cały sezon trawę + zebraliśmy 2 pokosy które wystarczą do wiosny. 1 ha na 3 to trochę za mało i będzie trzeba dokupić siana. Ale na pewno nie będzie im tam ciasno. Przelicznik 1ha/konia nie wiem kto wymyślił ale to gruba przesada.


Z tego co pamiętam to ten przelicznik dotyczył samowystarczalnych stadnin, więc nie tylko siano, ale i owies, słoma, okopowe.