Przyczepy do przewozu koni

Tyle że ludzie szukają jak najtańszych rozwiązań a niestety , chcąc pozostać w zgodzie z przepisami i bezpiecznie wozić konie to tanio robi się ciężko. Najtańsze rozwiązanie to jakikolwiek bus z DMC min 2660 kg czyli  > = T4 + wszystko inne to już kosztowne rozwiązania , no własnie chyba że ktoś na co dzień jeździ czołgiem . 😉
Mam zamiar zakupić nową przyczepę. Wszystko wskazuje na to że będzie to Bockmann. Zastanawiam sie tylko czy lepszym wyborem jest aluminiowy czy poliestrowy ( sklejkowy raczej odpuszczę). Możecie sie podzielić opiniami co lepsze i dlaczego? Może ktoś miałdo czynienia z oboma rodzajami i poda plusy i minusy? 
Zawsze lepszy jest aluminiowy  tyle że droższy  😉 Osobiście wolał bym Wiliamsa , ale to już twój wybór  😉
Czy ktoś ma zainstalowaną kamerę cofania w przyczepie i mógłby mi powiedzieć jak to wszystko podłączyć.....tyle tych kabli  🙄
Czy tylko wykwalifikowany elektryk może to zrobić ?
Jeśli nowa przyczepa, to tylko Ramzess. Mamy taką od początku roku i jest po prostu cudowna, świetna jakość wykonania i porządne zawieszenie, prawie nie czuć jak się ją ciągnie. Nie dość że krajowej produkcji to jeszcze cena o wiele przyjemniejsza niż Boeckmann 
Tak sobie czytam ten watek i chyba jes tu trochę „mitów”
1. W dowodzie rejestracyjnym samochodu jest pole O1 a w nim DMC przyczepy hamowanej - nie ma żadnych współczynników 1.33 - tylko homologacja producenta
2. DMC przyczepy musi być mniejsze równe temu co w O1 w dowodzie samochodu
3. DMC przyczepy (dopuszczalna masa całkowita) to masa własna + maksymalna masa ładunku
4. Uwaga DMC przyczepy można sobie sztucznie obniżyć (stad przyczepy dwukonne o DMC 1600 do ciągania osobówka)
5. I nie jest to problem jeśli wieziesz dwa kuce..
6. Problem zaczyna się jeśli wsadzasz dwa duże konie: a) spalone sprzęgło b) mały problem jak wezmą na wagę
c) ogromny problem w razie wypadku...

Przeczytaj dokładnie watek i wtedy dowiesz się dlaczego w tym przypadku homologacją producenta i wpisem w dowodzie rejestracyjnym możesz sobie .............  🙄 To się już robi nudne  😤
Zawsze lepszy jest aluminiowy  tyle że droższy  😉 Osobiście wolał bym Wiliamsa , ale to już twój wybór  😉

Niestety Wiliams jest droższy on Bockmana ( w tej najprostszej wersji) a porównanie cenowe Bockmana alu do poliestru wychodzi prawie na to samo.

mega5
Te Ramzesy wyglądają fajnie, ale chyba nie zaryzykuję 🙂 trochę za dużo kasy na eksperymenty, a chciałoby się zainwestować i mieć z głowy wiele lat 😉
anetakajper zdecydowanie ta operacja nie wymaga elektryka, ale trochę czasu od posta minęło, więc zapewne już uzyskałaś pomoc. W razie czego pisz, ja instalowałam kamerkę w dwóch przyczepach 😉
Przeczytaj dokładnie watek i wtedy dowiesz się dlaczego w tym przypadku homologacją producenta i wpisem w dowodzie rejestracyjnym możesz sobie .............  🙄 To się już robi nudne  😤


jeśli to było do mnie...
Przeczytałem i się nie dowiedziałem 🙂 oświeć mnie proszę
Twój dowód i homologacja wg, naszego prawa  dotyczą przyczep z systemem hamowania uruchamianym pedałem hamulca w samochodzie . Czyli w praktyce , hamulce elektryczne lub pneumatyczne . Masz takie w swojej przyczepie  ????? Jeżeli nie , to dla hamulca bezwładnościowego ( zwanego najazdowym ) stosuje się przelicznik 1 - 1.33 I tyle . Więc widać że nie doczytałeś . Tam są podane nawet rozporządzenia MT , tylko trzeba sobie zadać trudu żeby cofnąć się w temacie i doczytać .  😤

P.S DMC przyczepy nie można sobie sztucznie zaniżyć , chyba że poprzez zmianę homologacji , a to wymaga rzeczoznawcy i wielu zabiegów z dokumentacją i zaangażowania Ministerstwa Transportu  🤣

Jeśli przyczepą o DMC 2000 kg wieziesz 2 kuce i Masa rzeczywista  przyczepy z ładunkiem wynosi 1600 kg to i tak to nikogo nie interesuje . Nawet żebyś ciągnął pustą przyczepę , to i tak ci nie wolno jak nie masz prawa jazdy i samochodu o 33 % cięższego od DMC przyczepy . Ale gdy będziesz wiózł 2 ciężkie konie i przekroczysz DMC to dostaniesz mandat i zakaz dalszej jazdy ( hipotetycznie , bo musieli by zważyć przyczepę )
OK dziekuje - człowiek uczy się całe życie 🙂
A ja byłem zadowolony ze mam O.1 2300 a tu się okazuje ze z DMC samochodu mam brak 150kg..

Popytam w WK (akurat zmiana dowodu bo nie mam miejsca na stempelki) o zaniżenie DMC w dowodzie-
w teorii dlaczego miałby to być problem, po prostu zmniejszam sobie ładowność (masa własna pozostaje przecież bez zmian)
rozumiem w druga strpnę, ale w dół??
Mi wystarczy zjechać na 1900, przy mw 720kg i tak zostaje 1180 na dwa konie- wiec i na wadze nie powinno być problemu
Musisz wziąć rzeczoznawcę . Ale najlepiej udaj się na stację diagnostyczną . Ja też tak zrobiłem ale w fabryce i w nowej przyczepie. Z 2500 na 2000 kg. ale po prostu takie złożyłem zamówienie i tak zrobiono w fabryce. 😉 Albo dowiedz się ile kosztują hamulce elektryczne . W USA to norma a u nas najazdowy  😉

http://www.knott.pl/hamulce-elektryczne/
A ja zadam pytanie z innej beczki jakie polecacie samochody do ciągnięcia przyczepy ?
generalnie duże ciężkie i z hakiem
Jaka przyczepa?
przyczepa 2 konna ok 2000 DCMI
wymagane dane w dowodzie:

pole F2 min 2660
pole O1 min 2000
(zakładam hamulec najazdowy w przyczepie..)

ze starszych Mercedes ML270; Mishubisi Pajero 2.8TD; ; VV Tuareg; VV T4 po lifcie; i jeszcze parę innych "busów"
z nowszych Audi Q7, Porsche Cayene
mam pytanie trochę innego rodzaju...

Czy na pomorzu znajdę kogoś, kto zajmuje się remontem przyczep? Potrzebuję wymienić ściany i najlepiej dach... Sama się na tym nie znam, nie mam warunków i nie znam nikogo obeznanego w temacie  🙁 przeszukałam już cały internet i nic nie znalazłam.
Przyczepa ma zdrową podłogę, jest sprawna technicznie i szkoda mi się jej pozbywać
Mozii   "Spełnić własną legendę..."
14 grudnia 2018 11:19
Szybkie pytanie- czy jest jeszcze jakiś sklep z częściami do przyczep? Tak jak były przyczepy.pl?
Mozii, https://kubix.pl/pl/13-czesci-do-przyczep
dużo standardowych części ma też Jula
florcia9   "Amicus optima vitae possessio"
07 lutego 2019 14:04
Szukam auta do ciągnięcia przyczepy 1,5-konnej (1200-1300kg), tak żeby razem z przyczepą mieściły się w DCM 3500kg. Auto do codziennej jazdy (ok 5000km/mc), od święta ma przewieźć jednego konia na odległość 100-200km, koniecznie z możliwością zainstalowania LPG, fajnie jak by nie było wielką krową i miało przyjemne spalanie. Budżet to około 30 000zł, auto raczej powyżej 2010 roku. Możecie polecić jakiś sprawdzony model??  :kwiatek:
przy założeniu że przyczepa ma dmc1300 kg
w dowodzie samochodu musisz mieć:
pole F2 min 1730 max 2200
pole O1 min 1300

przy tych warunkach i budżecie wybór całkiem spory..

auta popularne które się mieszczą (dane z netu, zawsze sprawdzić w dowodzie rej.):
najcięższe to np Ford Mondeo MK4 z 2.0benz
z lżejszych to np Astra H kombi z 1.7 CDTI
domiwa   W poszukiwaniu prawdy, mojej prawdy...
07 lutego 2019 19:53
Gdzie dostane tylna belke do trajlera? Przeszukalam juz pol internetu...
florcia9   "Amicus optima vitae possessio"
07 lutego 2019 20:48
pawelflorczak78 - dziękuję bardzo za odpowiedź  :kwiatek:
florcia9 ja taką przyczepę ciągam skodą octavią, najpierw jedynką, teraz dwójką. Tyle tylko, że diesel-em, nigdy nie przemawiał do mnie gaz. Spalanie bez przyczepy 5l/100km, z przyczepą wychodzi koło 8l/100km, jedyny minus to na autostradzie trochę nią miotało, jednak do większych prędkości potrzebne jest cięższe auto.
Odświeżam wątek, mam pytanie, gdzie kupię okna PCV do przyczepy trapezowe najchętniej. Czy ktoś może robi na zamówienie? A może jest osoba która wymieniała okna w swojej przyczepie na inny kształt?
Siwa953   przyszłość zaczyna się dziś, nie jutro.. :)
11 kwietnia 2019 14:53
mam pytanie trochę innego rodzaju...

Czy na pomorzu znajdę kogoś, kto zajmuje się remontem przyczep? Potrzebuję wymienić ściany i najlepiej dach... Sama się na tym nie znam, nie mam warunków i nie znam nikogo obeznanego w temacie  🙁 przeszukałam już cały internet i nic nie znalazłam.
Przyczepa ma zdrową podłogę, jest sprawna technicznie i szkoda mi się jej pozbywać


Czy udało Ci się znaleźć?
florcia9 polecam Suzuki Grand Vitara, zgrabny terenowy samochód, z reduktorem, wjedzie wszędzie! DMC ma 1800kg, do 1500kg można ciągnąć bez viatola. Sama taką posiadam i mogę polecić, jedyny minus to osiągi prędkości, przy 140-150 km/h mało komfortowo  😉
A Citroen C5 ma 2t na haku, również godny polecenia, jednak już duża krowa.
florcia9   "Amicus optima vitae possessio"
12 kwietnia 2019 10:28
Dziękuję, właśnie na Vitarze stanęło 😀
Autko super, tylko spalanie trochę kosmiczne. Przy jeździe po autostradzie dochodzi do 20l LPG (bez przyczepy, prędkość przepisowa).
Ja kupilam do jednokonnej przyczepy mitsubishi asx. Lekkie malo pali i dobrze sie prowadzi z przyczepa. Naped 4x4 ale bez reduktora.
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się