Kacik endurance

Kącik trochę umarł, więc budzę do żywych 😀
Jedziemy dystans około 16-17 km w ten weekend. Co zrobić żeby szybko zbić tętno ? jak chłodzić spoconego konia. Co warto zrobić a czego kategorycznie nie wolno ? Jestem laikiem w tych sprawach i chętnie się dowiem cennych uwag 🙂
Może jest w internecie jakaś ciekawa lektura ?


Żeby szybko zbić tętno warto jak najszybciej zsiąść i rozsiodłać konia, żeby jak najwięcej czasu spędził "saute". Pozwolić się napić i chłodzić. Lać na odlewa po całości z wyłączeniem zadu, żeby nie ryzykować "ścięcia" mięśni. Można lać nawet po głowie, o ile koń się na to nie denerwuje. Jeśli akurat nie mierzysz pulsu, to powoli stępować, najlepiej oczywiście w stronę bramki weterynaryjnej, by nie marnować czasu na dojście do niej, jak już koń zejdzie z tętna. Czego kategorycznie nie wolno...? Ciężko powiedzieć, czasami we łbie mi się nie mieści, co ludzie robią. Nie pozwalać się opić pod korek, nie lecieć na zbitą twarz 25 km/h, żeby potem stępować ostatnie 2 kilometry. Wyliczyć sobie czas jazdy na daną prędkość, żeby Cię GPS nie okłamał. Pamiętać o zdjęciu ochraniaczy przed bramką weterynaryjną.
Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to zapraszam na PW.
bielanska21, Sivrite, z tym piciem to widzę, że jak mamy konia schodzącego z tętna w mniej niż minutę, to picie pod korek jest po prostu stratą czasu 😉 równie dobrze może dopić po bramce