Nasza twórczość fotograficzna cz. II

Odzyla!  😅
No wlasnie ja tez chcialam wejsc jak tylko otworzylam moj poranny zestaw stron, mail, whatsappweb, newsy ze swiata i volta  😂
Nikon School za friko przez cały kwiecień 😉


Smartini dzięki za link  :kwiatek:
Cześć! Na wstępie od razu zaznaczę, że trochę mi wstyd zadawać tu pytanie, bo zwykle tylko podglądam Wasze piękne fotki, ale mam nadzieję, że pomożecie mi z moim problemem. Jestem początkującym amatorem, ostatnio wygrzebałam z szafy wygraną kiedyś w konkursie lustrzankę (Canon EOS 1100D) i dokupiłam obiektyw (Canon EF 50 mm f/1.8 STM). Nie mam ambicji na nic wielkiego, chcę tylko robić cieszące oko i ostre fotki mojego psa w statyce.

Korzystając z pięknego weekendu, narobiłam mnóstwo, naprawdę mnóstwo zdjęć i kurczę, praktycznie wszystkie [s]są nieostre[/s] edit: poprawka - są wyostrzone w innym punkcie, niż chciałam. Nie jest to mój pierwszy raz z aparatem w ręku, więc to nie jest tak, że klikam co popadnie. Robię w trybie Av, mam ręcznie wybrany punkt ostrości AF na środek, przyciskam lekko do wyostrzenia i dopiero robię zdjęcie. Wszystko jak Bozia przykazała, a mimo to pies nie jest ostry. On się nawet nie kręci, a i tak sprzęt ostrzy podłoże.

Wiem, że głębia ostrości przy tak szerokim otwarciu przysłony (1.8) jest bardzo mała, ale tego właśnie oczekuję - starczyłoby mi wyostrzenie samej głowy - i to w nią zawsze celuję tym czerwonym punkcikiem. Ale nie rozumiem dlaczego to ostrzenie nie wypada na punkt, który wybieram ja, ale na tą głupią trawę / asfalt / murek - cokolwiek na czym siedzi albo leży pies. Próbowałam punkt ostrości ustawić na górny, ale jest to samo. Co robię źle?


smartini   fb & insta: dokłaczone
12 kwietnia 2020 14:44