lato, czas przetworów

opolanka   psychologiem przez przeszkody
24 sierpnia 2014 09:34
Ja w tym roku też chcę dżemy porobić, żeby dla dziecka były.
Używacie żelfixu?

Udorka też podczepiam sie pod pytanie.

I jak robicie te soki malinowe?

Ja jestem całkowitym laikiem kuchennym.
W co to pakujecie? Bo rozumiem, że w słoiki 😉 Wsadzacie cieple i odwracacie do gory dnem? Czy jak?
I trzeba przechowywac w piwnicy?
Jakie przetwory można zrobić z ostrej papryki? Będę mrozić i suszyć, ale mam strąk na strąku dwóch różnych odmian, więc jakieś "dżemy" czy sosy by się przydało wytworzyć. Robicie coś takiego?
Ja w tym roku też chcę dżemy porobić, żeby dla dziecka były.
Używacie żelfixu?

Udorka też podczepiam sie pod pytanie.

I jak robicie te soki malinowe?

Ja jestem całkowitym laikiem kuchennym.
W co to pakujecie? Bo rozumiem, że w słoiki 😉 Wsadzacie cieple i odwracacie do gory dnem? Czy jak?
I trzeba przechowywac w piwnicy?


Ja używam żelfiksu 3:1, jak dla mnie 2:1 trochę za słodkie... Dżemy wychodzą super.

Co do soku malinowego, najlepiej robić go na gorąco (bez wyciskarki), maliny w misce zasypujesz cukrem (na około dobę, co jakiś czas mieszając żeby wszystkie przeszły), jak puszczą sok trzeba przelać przez sitko o małych oczkach i np gazę, filtr (albo coś co zatrzyma pestki) do garnka, zagotować i przelać do wyparzonych chwilę wcześniej słoików (żeby nie popękały przy nalewaniu) i odstawić zawinięte w ściereczki/ręcznik... Nie trzeba odwracać, mój tata czasami dżemy odwraca i robi się masakra, dostają się czasami jakieś drobinki pod pokrywkę i słoik się cały zakleja.
oo, nie wpadlam na pomysl sokow! Dzieki 😀 Masz jakis sprawdzony przepis? 🙂


Ner, Twój post wprawdzie stary, ale jakbyś nadal chciała przepis, to wezmę od babci, ona co roku robi. Jakby coś, to na PW daj znać, ja teraz prawie w ogóle nie wpadam na forum, więc mogłabym przeoczyć Twój wpis 🙂

opolanka   psychologiem przez przeszkody
24 sierpnia 2014 16:29
agnesix, dzieki 🙂 musze spróbować 🙂