Co mnie wkurza w jeździectwie?

anp, nie znam się na jeżdżeniu koni po torze ale jeśli odnosisz się do jakichś materiałów w tak negatywny sposób to fajnie by było, jakbyś napisała coś więcej niż 'masakra' i 'Kajetan'. Tak każdy może napisać i nie ma to żadnej wartości merytorycznej.
Jeżdżenie koni po torach łatwe nie jest. W moim odczuciu trudniejsze, niż praca od zera bo trzeba wyeliminować stare nawyki konia. Miałam przyjemność jeździć na takim koniu który na torach się nie spisał więc został kupiony z myślą o rekreacji i dużo czasu zajęło zanim zaczął chodzić jak normalny koń. Niestety w przypadku publikowania czegokolwiek w internecie trzeba liczyć się ze wszechobecną krytyką, a najlepiej pisać od razu opis wyjaśniający np. to że koń jest młody, początkujący itd. to może fala hejtu będzie mniejsza 😉
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
27 stycznia 2021 10:28
anp,
Prędzej super trener wsiada na zepsutego konia i go naprawia - takie coś bym oglądała.
ale masz świadomość tego, że nawet super trener (mamy takowego na rv?) nie jest wróżką i nie naprawi zepsutego konia w ciągu jednej jazdy, baa - przez 80% tejże jazdy to zapewne też nie będzie ładny i miły obrazek. *
I teraz pytanie - pokazywać zatem te "nieładne" momenty? Czy tylko urywki, jak urywki to jakie? Zawsze znajdzie się ktoś, to powie że to nie wystarczające, że to tak nie wygląda, a w ogóle pan/i na filmiku to ma za krótkie strzemiona i brzydko siedzi...

* oczywiście teoretyzując, wszystko zależy od masy czynników - stopnia "zepsucia" konia, wieku, czynników fizycznych, co trzeba naprawić etc, etc, etc...


Takie rzeczy to można pokazać niestety chyba tylko w retrospekcji, tak jakby „case study” danego konia, opisany problem, co działało a co nie, progres i wynik „końcowy” (tj osiągniecie określonego celu). Bo tak to można robić telenowele odc 10454 J jak Jazda i może to jakieś wartości edukacyjne niesie ale w bardzo nieskondensowanej i niepewnej formie.