jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

Moim zdaniem jest ok.
A co to znaczy da radę ???  😲 Tu nie ma da albo nie da rady . DMC przyczepy 2000 kg to auto ma mieć DMC 2660 kg i tyle w temacie  🙄
Mówimy o DMC przyczepy 1300 - 1400, pytanie dotyczyło jednokonnej.
Espana  :kwiatek:
Mówimy o DMC przyczepy 1300 - 1400, pytanie dotyczyło jednokonnej.


Czyli każdy który ma DMC powyżej 1862 kg da radę  😉
E 46 ma DMC przyczepy chyba 1600kg jak przyczepa jednokonna ma DMC 1600KG lub mniej to można jechać, bez prawka na B+E zestaw nie może przekraczać 3.5 t.  Czyli  DMC samochodu niecałe  2 tony, to przyczepa nie może przekraczać 1.5 t DMC.

E39 3.0 d touring ma DMC przyczepy 2000 kg, takim autem można ciągnąć dwukonną jak ma się B+E.
Zdrowykoń E46 ma DMC swoje a nie przyczepy  🤔 Nie wprowadzaj zamętu. Auto ma swoje DMC, przyczepa swoje, przelicznik zgodnie z ustawą 1,33 (już Smok10 podał gotowe wyniki). Czego nie rozumiesz?
Nie może zrozumieć ( nie dziwie się ) dlaczego auto które ma wpisane DMC przyczepy 1600 kg w homologacji nie może jej ciągnąć . 😁 Zdrowykoń  nie wie że jest w Polsce  😁 😁 😁

Espana - Zgodnie z rozporządzeniem . W ustawie tego nie ma  a ciągnie się to chyba od lat 50 tych , ciągle jest nowelizowane i pojawia się i obowiązuje do dnia dzisiejszego  😵 Parę stron temu to tłumaczyłem  i jakich rodzajów hamulców w przyczepie to dotyczy . 1,33 przy hamulcach bezwładnościowych ( najazdowych ) 1,1 przy uruchamianych pedałem hamulca  w kabinie kierowcy  🤣
Wiedziałam, że jest gdzieś zapisany  😡
W sumie racja przepis jest, ale w praktyce chyba ten przepis nie jest egzekwowany. Wiele razy miałem kontrolę i panowie władza patrzą w dowód przyczepy i samochodu i jak dowodzie
Samochodu jest DMC przyczepy 2000 kg i przyczepa ma DMC 2000kg, to nigdy się nie przyczepili. Tak samo rozmawiałem z kumplem który lata cały czas z lawetą, wiele kontroli i nigdy nie czepneli się o przelicznik zawsze patrzyli co w dowodzie. Chory przepis.
Za to ja znam przypadki gdzie ludzie pewni swoich racji poszli do sądu , bo przecież w dowodzie mają napisane i przegrali . Koszt ok 5000 zł Fakt policja rzadko sprawdza przyczepy konne , bo jakby coś nie tak to komplikacji w cholerę , ale ITD ma już inne podejście . Kładą się pod przyczepę , sprawdzają hamulce , luzy w zaczepie , oświetlenie  a papiery na pewno. I u nich już nic nie przejdzie . W każdym razie , gdy ktoś się przypnie to masz problem . 😉 W zasadzie nie powinno się pozwolić na kontynuowanie jazdy  🙄 Zastaw nie spełnia wymogu dopuszczenia do ruchu  🙄
Przejrzałam temat, wiem już jaki zestaw na jaką kategorię ciągnąć można zgodnie z przepisami 😀 Szukam samochodu, który kilka razy w roku pociągnie przyczepę na 1,5 konia z DMC 1300 kg, a w pozostałe dni będzie służył jako auto miejskie. Im więcej ofert przeglądam, tym coraz mniej jestem zdecydowana jaki samochód, i jak powinna wyglądać specyfikacja.... Przeglądałam Mitsubishi Outlander, Suzuki Grand Vitara, Subaru Forester, silnik 2.0, 140 km (bądź silnik 2.4, 160 km), napęd 4x4. Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Chciałabym ciągnąć zestaw na kategorie B, żeby ominąć system Viatol. Kurs na B + E i tak zrobię, bo chcę wcześniej poćwiczyć jazdę z przyczepą, także ważne dla mnie będzie aby zestaw dobrze się prowadził (nie jestem wprawiona, także dobrze aby zestaw ułatwiał, a nie utrudniał). Docelowo samochód z instalacją LPG lub benzyna i LPG do zamontowania (jazda po mieście). Czy w trasę z koniem jest różnica dla takiego samochodu czy ciągnie na LPG, czy na benzynie?
LubieBudyn jeśli Ci to pomoże to miałam Nissana X-Traila 2.5l 165 KM, benzyna + LPG, DMC 2000 kg. Przyczepa DMC 1400 kg. Ciągnęłam 1 konia na kat. B. Nie czułam, że mam coś na haku. Szedł na gazie jak zły  😁
Gillian   four letter word
30 marca 2021 12:01
Mam starą Frontere 2,4 w lpg. Jak ciągnę na gazie dwa konie to pod górę nie podjadę. Nie ma szans. Z jednym tak, ale redukuję bardzo. Najlepiej radzi sobie z pustą przyczepą  😂
Ale tak jak mówię, to stare auto, wypracowane. Wszystkie pozostałe auta do przyczepy miałam w dieslu i było bezproblemowo. Dużo ciągnęłam Mitsubishi Pajero. Kiedyś tak się zamyśliłam, że poleciałam 130 ekspresówką i nagle patrze, łojezu przyczepa mnie goni  😂 cudowne auto.
Dzień dobry... No i stało się... Kląkł mi wysłużony samochód... Na naprawę blisko 4 tysie nie mam, ale nawet jak wysupłam to i tak jego koniec pod względem blacharskim jest bliski... także czy znajdę coś ekonomicznego w cenie do 8/10 tysięcy co musi spełnić te warunki - musi mieć LPG, na haku 1400dmc, bo mam przyczepę jedynkę o dmc 1350... miesięcznie bez przyczepy robię około 1200/1500km także, żeby spalanie było na poziomie no wiadomo jak na najniższym poziomie... Możliwe coś takiego zdobyć? Jaki kierunek obrać? Model dla ubogich :kwiatek:
Cześć! Jakie ekonomiczne auto polecilibyście do ciągnięcia przyczepy 2000kg? Prawko B+E 😉
Rozważałam BMW x3 albo x5, ewentualnie Pajero, Land Cruiser, najlepiej w dieslu, SUV albo terenówka, na pewno nie pick-up.
Cześć! Jakie auto polecicie dla przyczepy max 1600 dmc, docelowo dla jednego konia i paki sianka etc. Chciałabym zeby było super ekonomiczne, ale zeby jazda z przyczepka nie była masakrą - wyjazdy z koniem docelowo raz w miesiącu. Ktoś coś?
Zdecydowanie VW T4.
Niezawodna konstrukcja, silnik diesla 2,5 l,102 KM pali ok. 10 l / 100 km z dwoma końmi w przyczepie. 2 t na haku.
Każdy mechanik powie, że to samochód nie do zajechania. A w wersji Multivan można się komfortowo przespać np. będąc z koniem na zawodach.
Celunowa, Polecam auta z automatyczną skrzynią biegów. Co do marki i modelu to wszystkie wymienione się nadają, no może BMW bym trochę odpuścił bo gorzej znosi jazdę pod obciążeniem przyczepą, chodzi o napędy. Klasyczne terenówki jak LC czy Pajero sprawdzą się super, jak się kupi dobry egzemplarz to stary Discavery z 2.5 litrowym silnikiem spali z przyczepą 8 litrów na setkę. Oczywiście wszystkie Land Rovery się sprawdzą ale trzeba mieć przekonanie do tej marki bo bywa różnie z niezawodnością. Wiele zależy czy się kupuje nowe czy używki i jak bardzo używane. Wspomniane T4 się sprawdzi jak ma zdrowy silnik i korozja go nie zjadła.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
18 maja 2022 12:04
Co do Land Roverów to ja chcę tylko wtrącić że jest problem z hakiem montowanym fabrycznie i już wiele przypadków było że puścił. Nie oznacza to żeby ich unikać kompletnie tylko trzeba sprawdzić historię auta bo Land Rover zaprosił na darmową naprawę/wymianę tylko nie każdy zrobił to w czasie i takie nieprzyjemne niespodzianki nadal się zdarzają, nawet całkiem niedawno widziałam na FB że przyczepa z koniem została w tyle. Na szczęście koniom nic się nie stało.

Ja z drugiej ręki słyszałam że Nissan X trail, Nissan Terrano i Kia Sorento dobrze się sprawdzają ale to starsze modele raczej. I popieram melehowicz koniecznie automat - dużo płynniejsza (przyjemniejsza) jazda.
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
18 maja 2022 12:08
My ciągamy Mazdą CX5, dwukonna przyczepka 2000 kg dcm, automat, diesel. Spokojnie się ciągnie, nie pali dużo.
Warto przyjrzeć się też VW Tiguanowi 🙂
Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi! 💖
donkeyboy, Sprawdziłem, żadnej akcji serwisowej nie było w zakresie haka do przyczepy. Nie wydaję mi się żeby stwierdzono taką usterkę z winy producenta. Tego typu historie mogą się zdarzyć w każdym zdezelowanym i przerdzewiałym aucie. Myślę że lepiej nie straszyć użytkowniczek tej marki takimi "nowinami"
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
18 maja 2022 22:46
melehowicz, tutaj wpis o tym https://blog.jgs4x4.co.uk/new-product-discovery-3-4-and-range-rover-sport-detachable-towbar-security-plate/#:~:text=Land%20Rover%20themselves%20are%20aware,towbar%20slots%20into%20the%20chassis jak wpiszesz land rover towbar recall w google to wychodzi sporo informacji. Tu masz np. wpis osoby która straciła w taki sposób przyczepę caravaningową https://www.caravanclub.co.uk/club-together/discussions/information-technical-tips-advice/towcars-towing/range-rover-detatchable-tow-bar-recall/ .

Nie wydaje mi się żeby to się dotyczyło tylko modeli w UK (zresztą chyba Land Rover jest/był produkowany w UK?) a nawet jeśli to wiele aut kiedyś się sprowadzało z UK do Polski więc warto o tym wiedzieć. I tu nie chodzi o stare zdezelowane skorodowane modele tylko i nawet te z 2015 roku. Głównie przewija się że chodzi o Discovery 3, 4 i Range Rover Sport.

Zresztą ja tu nikogo nie odstraszam tylko uważam że warto na to zwrócić uwagę i sprawdzić przy kupnie/przed zabieraniem konia w pierwszą podróż.
donkeyboy,Ogólnie należą się podziękowania za zwrócenie uwagi.
Pierwszy link reklamuje zakup blaszki zabezpieczającej przed kradzieżą i rzekomym wypinaniem się haka holowniczego. W drugim linku jest informacja o wypięciu i prawdopodobnie o akcji serwisowej na terenie UK . Okazuje się że dotyczyło to konfiguracji w której LR były wyposażone w haki do przyczep lekkich , czyli do 750 kg DMC. Warto sprawdzać jakie haki są montowane do aut pochodzących z Europy Zachodniej. W Polsce obowiązuje zasada, że haki montuje się z dostosowaniem do maksymalnej DMC przyczepy. Jednak w innych krajach , szczególnie zachodniej Europy haki maja swoją tabliczkę znamionowa , gdzie określa się "uciąg" haka nacisk zaczepu na hak w kN.
Szczegóły akcji serwisowej znajdziecie tu: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/403839/non-code-action-bulletin-5.pdf
Na 3 stronie trzecia pozycja w tabeli.

Trochę to wygląda tak, że producent się wykpił od odpowiedzialności za zdarzenia , ale przyjął auta do usunięcia "niedoskonałości"

Zaczynamy wspólnie dochodzić do precyzyjnej i możliwie rzetelnej informacji.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
19 maja 2022 15:32
melehowicz, dzięki za konkretny research. Ja myślę że się wykpili bo te haki nie były przystosowane do ciągnięcia cięższych przyczep(?) więc to chyba było na zasadzie "trochę nasza trochę wasza wina ale okej". Nie wiem i nie znam się na hakach ale ja typowa blondynka bym się długo nie zastanawiała nad uciągiem w kg (jest oczywisty) ale kN? Myślę że bym właśnie polegała na tym że "koleżanka ma disco 4 i przyczepę X i konia 550kg więc będzie git". Pewnie wiele osób sobie po prostu nie zdawało sprawy że ten hak się nie nadaje do takiego użytku bo LR montuje też inne haki do swoich aut, odpowiednie do ciągnięcia dużych przyczep. Teraz jest większa świadomość przez te wypadki.

Land rover też zamiast jakoś to opublikować gdzieś (nie mogę znaleźć żadnej informacji na ich stronie ani nic takiego pomimo że akcja była nie tak dawno) podobno tylko powysylal listy. Pierwszym właścicielom no bo skąd mają wiedzieć kto był kolejnym... A w sumie nie, auta w UK mają rejestrację przypisane dożywotnio (nawet mając prywatne tablice nadal trzeba zachować orginalne tablice kiedy chce się zdjąć prywatne - tak było z moim autem) więc DVLA (taki urząd komunikacji na cały kraj) zawsze ma informacje kto jest obecnym właścicielem auta, czy auto jest wyeksportowane i kto wyeksportował. No ale widocznie tego nie zrobili a szkoda. Trzeba samemu pilnować - jak się zna nr vin/rejestracje to można sprawdzić czy była akcja serwisowa. Więc jak ktoś chce kupić LR z przeszłością z UK z tych wątpliwych roczników to zapraszam tutaj https://www.gov.uk/check-vehicle-recall
Ja mam pytanie czy jest jakiś serwis gdzie znajdę chociaż tak podstawowe dane aut jak ma, dmc?
shewolf, Autocentrum.pl
A ja zapytam, każda uwaga cenna, mam przyczepę 1200 dmc. 1,5k. Rozgladam sięza grand Vitara, honda CR-V, Kia sportage, Mitsubishi Outlander. Budżet do 30 tys. Ktoś by coś dodał? Ew na co zwrócić uwagę.
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się