kącik żółtodziobów - czyli pytania o podstawy

tak, u nas też są takie osoby 🙂
Mam pytanie o totalną podstawę. Przypominam tylko, że jestem totalny amator, szkółkowy, bez własnego konia. Generalnie jeżdżę w swojej jednej stajni, ale co jakiś czas (w wakacje, weekendy) ląduję gdzieś indziej. I mam zamieszane w głowie w kwestii skręcania koniem. Chodzi mi o samo działanie ręki (z pominięciem reszty). Spotykam naprzemiennie dwie wersje:
- przez domknięcie wodzy zewnętrznej i odstawienie wodzy wewnętrznej
- przez delikatne pociągnięcie, impuls wodzy wewnętrznej.
Nie kłócę się - jeżdżę tak jak mi akurat w danym miejscu każą, ale czuję się zmieszana. Może mi ktoś wreszcie wyjaśnić jak jest prawidłowo? Czy może funkcjonują równolegle dwie wersje. A może każdego sposobu używa się przy innym stylu jazdy?
helcia   Wiedźma z czarnym kotem
11 lutego 2022 23:50
blucha, jakieś doświadczenia masz? 🙂
Facella   Dawna re-volto wróć!
12 lutego 2022 00:14
EMS, można się spierać która wersja jest poprawna (imho ciągniecie wodzy to nigdy nie jest dobry pomysł), a prawda jest taka, że jak nauczysz konia, tak będzie funkcjonował. „Guziki” na koniu można poustawiać różnie.
helcia, U nas w okolicznych stajniach ludzie poszli już o krok dalej, jeśli chodzi o telepatię itp.
Teraz na topie jest medium, która rozwiązuje problemy koni przez telefon .0245627520171E+34;
Łączy się z koniem za pomocą połączenia i po 'rozmowie z koniem' przekazuje właścicielowi wskazówki i prośby od zwierzaka.

Dla mnie to już totalny kosmos, ale jak ktoś ma taką potrzebę i czuje się dobrym właścicielem to niech dzwoni i codziennie.

Koszt parunastu minut tej 'rozmowy z koniem' to bodajże coś ok 200 zł, jeśli się nie mylę.
Gdybym umiała tak bajerować ludzi, sama bym się przebranżowiła, niezła kasa 😅