jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

Post został usunięty przez autora
shewolf, Dodałbym x-trail lub forestera ale tylko oba w benzynie, frontiera też może być.
shewolf, X-trail tylko bez lpg
ElMadziarra   Mam zaświadczenie!
03 sierpnia 2022 09:04
melechowicz Czemu nie LPG? Ja Foresterem w LPG ciągnę bez problemu. W sytuacji awaryjnej musiałam podpiąć raz takiego smoka 1,8 czy 1,9 i też subarzak dał radę.
ElMadziarra, napisałem ze X-trail bez gazu - Ten silnik nie daje rady z gazem. Subaru miał silniki bardzo dobrze pracujące na gazie. Nie wiem jak te współczesne, ale te do III generacji włącznie działały bezawaryjnie z instalacją lpg. Natomiast subaru z dieslem to nieporozumienie, w X-trail też nie najlepiej się sprawdzały - dlatego napisałem ze tylko w benzynie..
ElMadziarra   Mam zaświadczenie!
03 sierpnia 2022 20:47
No to teraz czaje o co biega. Ja mam fabryczny gaz. A rocznik jeszcze w Japonii produkowany.
Jak czytałam ,, którego suva wybrać'' zazwyczaj odradzano gaz, toteż ja się ograniczam do benzyny.
Z tego co się orientowałam to ogólnie diesle są lepsze do ciągnięcia przyczepy. Są cięższe niż wersje benzynowe i mają lepszy moment obrotowy. No i spalanie też niższe.
mindgame, Dokładnie tak. Jak wybierałam auto to tak mi doradzano właśnie.
Ciagalam kiedyś przyczepę jeepem grand cherokee benzyna + gaz a teraz toyota hilux w dieslu. W benzynie + gaz po podpięciu przyczepy różnica w spalaniu była rzędu 6-7 litrów gazu więcej na 100km. W dieslu jest to +1-1.5 litra oleju jak się ciągnie przyczepę, więc różnica niewielka, ale on 10.5-11L/100 km pali cały czas niestety. Jeśli ktoś dużo jeździ z przyczepą, to faktycznie diesel ma sens, zwłaszcza jak do jeżdżenia po mieście ma inne, bardziej ekonomiczne auto. Jeśli auto ma być do wszystkiego w tym pociągnąć czasem przyczepę, to ja bym chyba wzięła benzynę + gaz, bo tak będzie oszczedniej.
karolina_, Wziąłbym benzynę , albo starego diesla ..... szybka odpowiedź. Coraz mniej aut daje się zgazyfikować. Diesle obecnie produkowane są bardzo awaryjne i żyją krótko. Silniki benzynowe są często wyposażone w dwie turbiny, mają trudną dla ciągnięcia przyczepę charakterystykę.Te niedomagania w znacznym stopniu niweluje automatyczna skrzynia biegów. Puck up ma jeszcze silnik z poprzedniej epoki to radzi sobie jeszcze ba4dzo dobrze, ale współczesne suvy już nie bardzo. Niestety samochodów terenowych już się prawie nie produkuje.
Polecam Tiguana w dieslu. Pali nie wiele, ciągnie bez problemu, do jazdy po mieście też się super nadaje.
Ja tam polecam Superba 4x4 2.0 Diesel. Bez przyczepki pali mi 5L po trasie, po mieście do 8L jak stoi w korku.
Z końmi to max 9 L.
Wszystko tam upcham, łącznie z Borzojem.
Kurcze ja cały czas mam dylemat, bo mamy dwa auta jedno klasy a, drugie c, oba bezawaryjne, mamy od nowości, nie chcemy sprzedawać.z przyczepa będę sporadycznie jeździć, chce ją mieć w razie,,w''. Ale z drugiej strony jeśli akurat będę jechać na jakieś szkolenie lub do wets i mi auto klęknie.... O losie. ┐(´ー`)┌
shewolf, nie martw się na zapas 🙂 jak masz auta w których wiesz co gra to bez sensu się ich pozbywać i kupować nie wiadomo co tylko żeby od dzwona przyczepę pociągnąć 😉
Jeśli poprawnie sklasyfikowałaś auto to ciągniecie autem klasy C przyczepy jest co najwyżej na granicy możliwości technicznych i prawnych. W zasadzie pojedynka o DMC 1200 może jakaś połtorówka o DMC do 1500 kg. jesli uda sie skonfigurować zestaw to sporadyczne użytkowanie , nawet raz w miesiącu nie wyrządzi pojazdowi szkody. Zastrzeżenia, o których tu piszemy dotyczą wygody i sprawności poruszania się. Pojazd z automatyczną skrzynia prowadzi sie nieporównywalnie wygodniej z przyczepa niż z manualną skrzynia biegów. Diesel mający maksymalny moment obrotowy na niższych obrotach prowadzi sie wygodniej niż benzyniaka. Pojazd o dużym zapasie mocy tez jest lepszy, Duża moc silnika z małej pojemności (współczesne auta) to też znaczne utrudnienie. Kwestie rodzaju silnika (paliwo) to ogólne sprawy dotyczące użytkowania samochodu jako takiego. Jeśli silnik dobrze znosi zgazowanie to podczepienie przyczepy nie ma znaczenia. Współczesny diesel będzie awaryjny bez względu na to czy przyczepę podepniesz czy tez jeździ bez przyczepy.

Ciekaw jestem opinii o możliwościach pojazdów hybrydowych do ciągnięcia przyczep - czy ma ktoś jakieś doświadczenia? Wydaje się ze producenci obniżają limity wagowe dla takich pojazdów w stosunku do ich klasycznych przodków.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
05 sierpnia 2022 08:33
Ja się dołączę do pytania melehowicz tylko ciekawi mnie jeszcze opcja elektrycznych samochodów.

Oglądałam ostatnio Nissana Ariyę i tylko najwyzsza opcja silnikowa (?) może uciągnąć przyczepę 1500kg. Pozostałe trzy 750. No i zasięg bez przyczepy to to około 450km, zastanawia mnie ile wyniósłby on z przyczepą.

Chyba elektryki nie są jeszcze na "tym" poziomie żeby dorównać tutaj klasycznym autom ale chętnie się posłucham mądrzejszej osoby jeśli jestem w błędzie.
donkeyboy, Nad elektrykami nie ma co nawet dyskutować. Jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim będą miały realne zasięgi.
donkeyboy, Tu informacje na ten temat. Lista aut i parametry zmieniają się co kilka miesięcy.

https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/hybrydy-i-auta-elektryczne-nie-moga-holowac-przyczep-obalamy-mity/9m2s0w4#slajd-1
donkeyboy, weź pod uwagę, że podany zasięg to jest średnia wartość jak spalanie w testach. Zależnie jakie warunki na drodze, ile klimy, sposób jazdy to ten zasięg jednak będzie inny. to jest dobre tylko po mieście, a z przyczepą raczej jeżdzisz rzadko, ale jednak dalej: klinika , zawody itp.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
05 sierpnia 2022 16:22
Perlica, no zdaje sobie sprawę - ogólnie biorę to piastę przez dziesiąte a i pewnie z przyczepą to byłby jeszcze marniejszy zasięg i nawet nie ma co patrzeć na nie z praktycznego pkt widzenia.

melehowicz dzięki, właśnie takie mam przekonanie i się tylko potwierdziło, chciałam się pozytywnie zaskoczyć ale wyszło jak zwykle 🤣
melehowicz, wiem że RAV4 hybrydowy nie może, pytałam w toyocie, mieliśmy taka jako auto zastępcze i jeździlo się super a paliła chyba 4.5L. ale niestety, przyczepy nie pociągnie
ElMadziarra   Mam zaświadczenie!
05 sierpnia 2022 18:41
Kia seed hybryda 1,6 w automacie bez problemu ciągnie. Przyjemna jazda ponoć.
ElMadziarra, to za małe dmc auta do przyczepy
Trochę zgłupiałam i muszę dopytać. Kolega ma spore auto Volvo, dmc ok2600. W dowodzie jest wpisane, że z hamulcem może ciągnąć tylko przyczepę 750 kg. Czemu tak mało? Rozumiem, że gdyby miał np 4x4 i mocny silnik to mógłby więcej? Skąd mam wiedzieć, że dane auto pociągnie przyczepę np taka jak na mam 1200dmc? Muszę prosić każdego sprzedającego o zdjęcie dowodu?
shewolf, najlepiej byłoby sprawdzić u sprzedającego np ze zdjęcia. Dane wpisane w dowodzie są w tym zakresie wiążące co maksymalnych możliwości o ile nie ma innych ograniczeń.
shewolf, tak, gdyby było 4x4 to od razu dmc jest większe, bo waga auta inna.
Ok. Dziś rozmawiałam z mężczyzną, który ciągnął przyczepę. Znał dmc auta i przyczepy, a nie widział ile ma ,, na haku''. Chyba trochę lekkomyślnie.
shewolf, Wiedza i płeć nie są sobie przypisane......🤣🤣🤣🤣
Może zamontował hak tylko na przyczepki lekkie?
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się