Co mnie wkurza w jeździectwie?

Muchozol2   Nie rzuca się pereł przed wieprze ;)
13 września 2022 11:26
weia, bardzo odważny post tutaj. Ale popieram i sama podobnie patrzę.
Już kiedyś poruszyłam temat (oczywiście teoretycznie, bo wiadomo że popyt rodzi podaż) aby zmienić kierunek hodowli. I ogólnie jak zwykle - nie znam się, te konie sportowe to nadkonie dla nadludzi, a ja gorącego konia nie widziałam
weia, nie, jazda konna nie jest w porządku, podobnie jak nie w porządku jest jedzenie żółtego sera, czy jajecznicy... nie jest w porządku posiadanie psa przewodnika, ani trzymanie w domu kota, czy papugi... Nie jest w porządku korzystanie z materiałów medycznych i kosmetycznych, które powstawały kosztem cierpień i śmierci zwierząt...
Niestety człowiek jest zwierzakiem względnie inteligentnym, co pozwoliło mu na wykorzystywanie organizmów mniej rozwiniętych do własnych celów. Nie zmieni tego ogólnoświatowy zakaz jazdy konnej...
_Gaga, no ale jaki to jest argument? Czemu nie zmieni? Bo świat jest zły, więc robienie czegokolwiek, żeby było lepiej jest bez sensu?
I nie, nie rozumiem czemu przyrównujesz trzymanie kota w domu do okładania konia batem. Ani tego czemu to że świat jest zły ma tłumaczyć własnoręczne zadawanie innym bólu. Bo inni też robią złe rzeczy to my też możemy?
weia, - w całej dyskusji wiele osób pomija pewne fakty. Koń nie został ukarany za wyłamanie, a za to, co zrobił potem. Za brak odpowiedzi na pomoce jeźdźca, brak reakcji na łydkę i uporczywe cofanie się. I to wcale nie znaczy, że wcześniej był krzywdzony.