Co zrobić, żeby koń przytył/ schudł ?

mon-mal, - a zęby, badania (pełne z krwi lub z włosa), wrzody?
Jeszcze siano bym sprawdziła pod względem jakości. Jak kiepskiej jakości, może mieć go w opór a i tak nie przytyje.
mon-mal, Speawdziłbym zęby i skuteczność odrobaczenia. Co do pasz to w pierwszej kolejności odstawiłbym otręby ryżowe. Powodują fałszywe wypełnienie przewodu pokarmowego i uczucie sytości, co ogranicza łaknienie, szczególnie siana. Reszta jest ok, można na pewien czas zamienić owies na jęczmień, najlepiej gnieciony. Ewentualnie mieszanka zbożowa też się nada nawet gdy będzie miała dodatek pszenicy.
Post został usunięty przez autora
mon-mal, Hmmm. 415 kg na konia 160 cm wzrostu to nie jest jakoś zastraszająco mało... może zamiast otłuszczać, wartałoby pomyśleć o czymś "na mięśnie"? Tak ogólnie, nie znam się na dietetyce końskiej aż tak. Skoro koń chodzi regularnie 🙂
Jęczmień warto sprawdzić (choć u nas akurat się nie sprawdził, za to koń przytył na... owsie. Po prostu zwiększonej ilości owsa. Jeśli tego owsa zabraknie, to waga momentalnie leci).
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
17 sierpnia 2022 08:50
Sankaritarina, Mój osobisty waży 135kg więcej, a jest raczej drobnym koniem, delikatnej budowy, ma 160-162 cm. 415kg dla konia 160cm to będzie już mało mocno.
Pati2012   Koński insta: https://www.instagram.com/mygreybay/
17 sierpnia 2022 09:20
Sankaritarina, mój koń 169 cm ma 660 kg (ale on z tych mocniejszych budową) wydaje mi się, że 416 to jednak trochę mało
Moja kobyła ma 155 cm, a waży więcej od tego konia, co ma 160 cm. I przy tym, nie jest otyła.
Również mi się wydaję, że tamten koń waży za mało.
Moje konie ważyły następująco: koń 160 - 420 kg, koń 155 - jakoś 420-430 kg. Koń nr 1 wyglądał normalnie (bezmięśniowy generalnie, ale nie za chudy), koń nr był za gruby. Nie wiem, waga źle pokazała?
Co nie zmienia faktu, że nadal chyba próbowałabym pójść w stronę "mięśnie", niż otłuszczenie.
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
17 sierpnia 2022 11:33