naturalna pielęgnacja kopyt

uszatkowa   Insta: kingaielif
20 lipca 2022 13:19
Używanie tarników bez rączki? Czy dokupujecie rączkę?
zembria   Nowe forum, nowy avatar.
20 lipca 2022 13:21
uszatkowa, Bez, zawsze trzymam za całość.
Bez. Rączka mi zawsze przeszkadza.
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
20 lipca 2022 14:08
Ja różnie. Mam dwa tarniki jeden z rączką drugi bez. Jak chcę użyć całej długości ściernej tarnika i pchnąć w dół to rączka się przydaje.
Jestem lekko zielona jeśli o kopyta chodzi, panikować przy takim ubytku czy nie ?

Zdjęcia z wczoraj, dzisiaj odpadło więcej i od spodu już widać ubytek na granicy linii białej.
To co widać tutaj, taki postrzępiony dół to właśnie linia biała od spodu, jest to miękkie, delikatnie odchodzi od kopyta ale nie wgłąb.
Koń nie kuleje, stało się to w terenie, spędza 15-20h dziennie na dworze, dostaje biotyne, krew w normie, kopyta nie wydają się jakoś mega suche, choć podłoże na padoku zamienia się w pustynię powoli.
Z tym ubytkiem oczywiście nie wsiadam, jedynie spacerujemy w ręku po ujezdzalni ze względu na szpat

Kowal będzie w piątek, ale nie wiem na co się nastawiać czy koń będzie stał aż odrośnie czy kwestia dobrego tarnikowania i wracamy do pracy.

Może mogę coś zrobić jeszcze zanim kowal przyjedzie
IMG_20220723_100508864.jpg IMG_20220723_100508864.jpg
IMG_20220723_100455360.jpg IMG_20220723_100455360.jpg
Pójdzie tarnik w ruch i dostaniesz zielone światło. Jak dla mnie, nie ma co panikować. Ruszałabym konia normalnie.
maluda, dziękuję bardzo
Ja już tu panikuje i konia oszczędzam 😄
Się trochę boje jechać w teren teraz, żeby nie wrócił na trzech nogach ale kowala udało się przełożyć na czwartek, więc mam nadzieję że będzie git.
Kowal mnie przeklnie bo przez telefon opisałam jakby się tragedia jakas działa
Witam Was po wielu latach nieobecności na tym forum i mam od razu pytanie: czy ktoś w kraju profesjonalnie ostrzy noże do kopyt?