Jakie pasze dajecie swoim koniom?

kotbury, nie wyjdzie to samo, bo w tej paszy jest o wiele więcej składników.

Perlica, skłąd ze strony producenta:
"otręby ryżowe, trawy suszone ciepłym powietrzem, mieszanka makuchów ( lniany, słonecznikowy), kiełki kukurydzy, buraki, płatki sojowe przetwarzane hydrotermicznie*"
... czyli w kolejności:
1.otręby ryżowe
2. Siano
3. Makuch lnainy i slonecznikowy
4.... pic dla smaku
5. buraki - czyli wyslodki równie dobrze i tu obstawiam max zawartość 5% na dawkę bo więcje ryzyko
6. Soja... czyli albo mączka albo granulat sojowy jak dla bydła.

Oj wielkie czary mary.
Sieczka z otrębami ryżowymi i makuchami.
Nie mam w ogóle doświadczenia w paszach, może ktoś podrzuci pomysł, zamiast owsa (daję tylko zimą, w wolnowybiegowce, dla 2 bezrobotnych wałachów przy kości 😉, tyle żeby mieć w czym witaminy podać). Coś w dobrej cenie, raczej mniej cukru niż więcej, bo panowie z tendencją do zbyt dobrego wykorzystywania paszy.
lenalena jak masz możliwość moczenia to polecam https://chrupka.pl/pasza_dla_alpak/52-mpu-omega-fiber-20kg.html , ja zalewam zimną wodą po pół godz podaje
Katasia, kup sobie zwykłe otręby i zwykły makuch lniany... bo to dokładnie to samo. wyjdzie taniej i będziesz mogła sama dawkę modyfikować.
kotbury, właśnie z makuchem mam problem, trochę boję się go podawać na sucho. Kiedyś miałam granulowany i jednak trochę puchł, ostatnio miałam niby sypki, ale to były raczej płatki (dodaję do meszu kupnego, bo jak dla mnie to one wszystkie się za mało glucą) i niby jakoś mocno nie puchł, ale mam jednak opory. No i na Jar-paszowym był kiedyś dopisek, żeby nie podawać razem z owsem i w końcu już zgłupiałam. Podajesz makuch? Jeśli tak to jaki i jakie jest orientacyjne dawkowanie? Na makuchu granulowanym z Nuby tez widziałam napis, żeby nie podawać na sucho.
blucha, dziękuję bardzo, na paszę dla alpak bym nie wpadła. 😁 Wygląda dobrze. A ile tego dajesz objętościowo tak mniej więcej, mocno pęcznieją? Coś jak wysłodki?