jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

jakie macie doświadczenia co do spalania na "setkę" różnych aut z przyczepą do koni,
ja mam Hyundaia Gallopera, wszystko ok.... ale pali 18 l z przyczepą (disel)

ms_konik   Две вечности сошлись в один короткий день...
21 sierpnia 2010 15:44
Chevrolet Blazer-  2 konie w przyczepie :
25-27 l gazu  lub 15-16 benzyny
VW Transporter  ok.12 l ropy

Ekonomia ekonomią ale transporter miał problem ze średnią górką z dwoma końmi
a czołg blazer radzi sobie z palcem w nosie z błotem, górą,  megaśniegiem itp.
Ktoś   Dum pugnas, victor es...
21 sierpnia 2010 16:41
pawle_asola, bardzo podobny temat jest na towarzyskich.
Nord   -"Bryknąć Cię?"-zapytała Łoza
21 sierpnia 2010 17:03
Volvo xc 90 silnik 2.5, 180 koni, dwa konie w przyczepie ok 9-10 l oleju napędowego na 100 km( auto w automacie) w manualu pewnie spali mniej.
Nissan Patrol, diesel 2.8 95r - 12l/100 i nie ma żadnych problemów przy ciąganiu, wręcz nie czuć że coś jest z tyłu, 2 konie + całkowicie załadowana paka.
😅
Mercedes ML 2009 r. bardzo polecam nic sobie nie robi z przyczepy 2 konnej 🙂
Gillian   four letter word
21 sierpnia 2010 21:02
Pajero - pali hmmm dużo. Z przyczepą między 10 a 15 litrów ropy, zależy jak jadę. Ale za to mam pewność, że wyjadę z każdego podłoża, ciągnie bez najmniejszego problemu dużą przyczepę z dwoma ciężkimi końmi, pod górkę i na śliskim nawet nie czuję, że coś nie tak. Po prostu cud miód 🙂
wcześniej ciągnęłam Vectrą 2.0 i prawie nie dawałam rady podjechać pod górę. Nawet ruszanie z miejsca było kłopotliwe. Hamowanie - paskudnie długie, bo przyczepa jednokonna mnie pchała...
Navarra 14-16l ON ale nie wiesz, że coś ciągniesz
Fiat Ducato 11l ON na długiej trasie, elastyczność na poziomie busa
Wrangler 15-17l benzyny - na trasie tragedia, wyciąganie z błocka idzie mu lepiej
***ok 9-10 l oleju napędowego na 100 km( auto w automacie) w manualu pewnie spali mniej.

Tak na marginesie: od dobrych 10 lat, zdecydowana większość samochodów z automatyczną skrzynią biegów pali mniej niż ich manualne odpowiedniki. Dotyczy to zarówno aut z silnikiem benzynowym, jak i diesli. Poza tym, samochody z "automatem" mają lepsze parametry przyspieszenia oraz są zdecydowanie mniej zawodne (mowa o skrzyni biegów).
Volvo xc 90 silnik 2.5, 180 koni, dwa konie w przyczepie ok 9-10 l oleju napędowego na 100 km( auto w automacie) w manualu pewnie spali mniej.


Nord jak Ci to Volvo sluzy? Jak sie sprawowalo z przyczepa z tylu ?🙂
Moje Pajero 3600pojemności i ponad 200koni mech pali ok 16-18 l benzyny /100km.skrzynia automat.
Outlander 2.0 140 KM diesel 8.7 l/100 km a ciągnie się baaardzo przyjemnie 🙂
VW passat combi, 2 konie na przyczepie,115KM, zużycie paliwa 9-10 l.na 100 km.,ciągnie bez problemu.......... 🤣
seat toledo 1,9 tdi pociagnie?
silnik wystarczający, ale reszta to średnio 😉
Saab 9000 2,0 T 175 KM- 2 konie 15l etyliny/100km (jeździł aż się praktycznie złamał...silnik chodził do końca)
Kia Preggio 2,7 D- 2 konie 13l ON/100km- polecam, zawsze do domu się dojedzie a silnik więcej niż wystarczający
Opel Campo 3,1 TD- 2 konie 16l ON/100km-przejechane dopiero kilka setek kilometrów...po zimie będzie wiadomo czy wart siebie.
Nissan Patrol, diesel 2.8 95r - 12l/100 i nie ma żadnych problemów przy ciąganiu, wręcz nie czuć że coś jest z tyłu, 2 konie + całkowicie załadowana paka.
😅


Patrol 98 diesel 2,8 - trasa bez przyczepy 10l, miasto 12 l. przyczepa + koń 15l/100... poza tym auto bdb sie sprawuje z przyczepką, jw.  😎
ash   Sukces jest koloru blond....
01 września 2010 11:37
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 na gazie z przyczepą dwukonną z jednym ogonem 18l/100km, idzie jak czołg.
seat toledo 1,9 tdi pociagnie?


Rodzice ciągnęli VW Jettą 1,9 TDI i spokojnie dawała radę. Głównie ciąnęliśmy jedynkę, ale kilka razy na krótkich trasach (40-50km) ciągnęliśmy 2kę z 2 końmi i też bez większych problemów. Ile palił nie mam pojęcia.
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 na gazie z przyczepą dwukonną z jednym ogonem 18l/100km, idzie jak czołg.

Mam podobne doswiadczenia tylko z nieco większa pojemnością;
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 benzyna/gaz 1997automat - spala 22l/100 gazu, jeden koń na przyczepie.
I mniejszą też:
Jeep Grand Cherokee  3,7 benzyna 2007, automat - spala 18l/100, jeden koń na przyczepie.
Ciągnął ktoś może Discovery Td5?
silnik wystarczający, ale reszta to średnio 😉

co to znaczy?
A ja mam z kolei prośbę i pytanie - niedługo będę zmieniać samochód i chcę kupić taki, który będzie nadawał się do miejskiej jazdy, ale też pociągnie przyczepę na dwa konie z załadunkiem (mam jednego konia, ale wiadomo, bardziej kalkuluje się pomyśleć o zakupie przyczepy na 2, bo można zabrać kogoś na zawody albo zabrać pakę, pasze itp).

Jakie auto byście polecili? Jaką powinno mieć masę? Czy dopuszczalna masa całkowita samochodu ma znaczenie? czym się kierować przy wyborze?

Będę chciałą auto w miarę ekonomiczne, więc np Jeep Cherokee odpada, a budżet też jest ograniczony, tzn nie mam 80 czy 100 tys na auto... raczej w granicach 30-50max,, więc auto na bank używane i około 5cioletnie nie starsze... może ktoś ma rozeznanie w temacie?
Tak sobie tu czytam o paradzie dzielnych aut i przyczep....
Może ktoś by poświęcił dzień i za cenę paliwa podrzucił Metce konie?
:kwiatek:
http://re-volta.pl/forum/index.php/topic,30888.210.html
Kornelia, Outlandera kupisz w tej cenie, mniej więcej 5-6 letniego z silnikiem 2.0. Ja mam co prawda nowego, ale do ciągnięcia koni jest jak sam znalazł. Po mieście też jeździ się całkiem przyjemnie.

Jak chcesz coś tańszego, polecam Nissana X-trail, podobno całkiem nieźle śmiga i nie są to tak drogie samochody 😉
Kornelia Mercedes ml lub pochodne.Pali od 13 do 15 l gazu przy 160 kW.
Używany jest tani a to wygodny i szybki samochód.
Dzięki za typy 🙂, a czy ktoś ciągał audi, mysle nad a4 kombi z jakims lepszym silnikiem, nie wiem tylko czy one były z quattro, no i moze jakies allroad... na razie powoli się rozglądam bo zmiana autka jakos po nowym roku, ale chcę mieć rozeznanie jakieś...

Czy ktoś z was ciągał konei bmw x5? jak sprawuje się automat przy obciążeniu?

No i jak z tą masą samochodu?
Dzięki za typy 🙂, a czy ktoś ciągał audi, mysle nad a4 kombi z jakims lepszym silnikiem, nie wiem tylko czy one były z quattro, no i moze jakies allroad... na razie powoli się rozglądam bo zmiana autka jakos po nowym roku, ale chcę mieć rozeznanie jakieś...

Czy ktoś z was ciągał konei bmw x5? jak sprawuje się automat przy obciążeniu?

No i jak z tą masą samochodu?

audi a4 combi ciągnie dobrze, ale lepiej mieć jednak cięższy samochód. Jak kupujesz samochód po to, żeby móc ciągnąć przyczepę z dwoma końmi to nie zastanawiaj się czy da radę, tylko czy będzie wygodnie, bezproblemowo i BEZPIECZNIE. Zarówno audi a4 jak i vw passat i wszelkie inne combi czy nie kombi, jakiego by nie miały silnika pod maską - są za lekkie. Dają radę, ale szkoda sprzęgła 😉

Jeśli chodzi o automat, miałam okazję ciągnąć oplem signum w automacie z sekwencją. Automat nie sprawuje się najlepiej, bo strasznie męczy silnik, natomiast jeśli jest możliwość przełączenia na sekwencję biegów to jest całkiem ok.

edit.
Dodam jeszcze, że sama długo jeździłam z końmi takimi lekkimi samochodami, jak np. skoda octavia, vw passat, opel vectra itp. Wszystko było ok, zawieszenie się trochę zniszczyło, sprzęgło do wymiany, no ale to są naprawy nieuniknione przy takim obciążeniu. Jednak, do czego zmierzam, poczułam różnice dopiero, kiedy kupiłam Outlandera 😉 Zauważyłam, że ciągnięcie koni wcale nie musi być taką męką i samochodu wcale nie musi rzucać na boki :p Nie chcę tutaj mówić konkretnie o tym modelu, ale uogólnię, że poczujesz różnice w każdym cięższym samochodzie, który w papierach ma te dwie tony na haku 😉
Dzięki za typy 🙂, a czy ktoś ciągał audi, mysle nad a4 kombi z jakims lepszym silnikiem, nie wiem tylko czy one były z quattro, no i moze jakies allroad... na razie powoli się rozglądam bo zmiana autka jakos po nowym roku, ale chcę mieć rozeznanie jakieś...

Czy ktoś z was ciągał konei bmw x5? jak sprawuje się automat przy obciążeniu?

No i jak z tą masą samochodu?


Ciągnęłam audi A6 kombii 2,5 tdi moc podniesiona do 200km. Auto dawało radę ciągnąć, jednak jest zbyt delikatne na takie eskapady, za niskie i do tego w zimie ciężko było ruszyć z miejsca.
ja kiedys ciągałam passatem kombi zdaje sie 1,8 tdi czy cos w tym stylu, a w zasadzie nie ja tylko trener, bo ja jeszcze wtedy nawet prawa jazdy nie miałam i spisywał się ok z dwoma duzymi konmi w przyczepie, no ale fakt faktem, że mielismy to autko od nowości ze 3-4 lata, więc nie zdążyło się "zmasakrować" a wyjazdy były max 1xw miesiącu w sezonie...
nie wspominając już o przepisach, które wyraźnie stanowią, że auto dopuszczalna masa całkowita pojazdu musi być większa niż dopuszczalna masa całkowita przyczepy 😉
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się