Pomoc naukowa (zadania, tłumaczenia itp.)

Wilejka
1. liczysz ile jest moli kwasu w roztworze ze wzoru na stężenie molowe czyli stężenie molowe=liczba moli/objętość (0,015=liczba moli/0,25dm3). liczba moli wychodzi 0,00375. i teraz sumujesz objętość wody i objętość dodanego roztworu i znowu liczysz stężenie molowe. Cm=0,00375/0,55dm3 i wychodzi 0,0068 🙂

2. liczysz ze wzoru na stężenie procentowe ilość substancji w obu roztworach
Cp=masa sub/masa roztw x 100%
5%=masa sub1/30g x 100%
masa sub1=1,5g
20%=masa sub2/80g x 100%
masa sub2 = 16g
teraz sumujesz masy substancji i masy roztworów i znowu ze wzoru na stężenie proc liczysz stężenie powstałego roztworu
Cp=17,5g/110g x 100%
Cp=16%
Jest osoba, która mogłaby mi wytłumaczyć promieniowania z chemii?
Dokładniej, to chodzi mi o wzory: rozszczepienia samorzutne, reakcje jądrowe,fuzja jądrowa itd  🙄





[s]Nie byłam w szkole i mam za swoje... 🤬 [/s]
W sumie trochę tu nie pasuję, ale zadanie do szkoły, więc pytam: szukam programu do obróbki video w którym przytnę, wkleję, dodam narrację, jakiś tekst. Najlepiej, żeby było to coś z serii "Obróbka video dla głąbów", bo kompletnie się na tym nie znam, umiem tylko poprzycinać filmiki w Movie Makerze.  😁 A potrzebne mi to, bo muszę nakręcić film na PO.  🙂
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
13 stycznia 2011 15:53
Jest osoba, która mogłaby mi wytłumaczyć promieniowania z chemii?
Dokładniej, to chodzi mi o wzory: rozszczepienia samorzutne, reakcje jądrowe,fuzja jądrowa itd  🙄



a gdzie masz problem, czego nie rozumiesz?
Mam pewien problem ze zrozumieniem sedna pytania na obronę. Biochemia, pytanie brzmi "Metabolizm powiązania miedzy lipidami a cukrami". Jako, że z tej dziedziny nigdy nie byłam dobra, nie mogę skojarzyć czy chodzi o jakiś cykl, proces. Może ktoś coś podpowie.
Shagyaa powiązania to temat rzeka, jestem też w miarę na bieżąco. Przede wszystkim jest powiązanie przemian węglowodanowych i tłuszczowych w cyklu Krebsa... postaram się wypunktowac.

1. Zasadnicza rola cyklu Krebsa polega na działaniu jako wspólny czynnik końcowy utleniania węglowodanów, lipidów i białek. Wynika to z tego, że i glukoza i kwasy tłuszczowe są metabolizowane do acetylo-s-CoA lub związków pośrednich.
2. Jedne i drugie przemiany są z zyskiem energetycznym - jedne drugie są pożyteczne dla organizmu.
3.Cykl Krebsa uczestniczy w biosyntezie kwasów tłuszczowych bo acetylo-s-CoA utworzony z pirogronianu w wyniku działania kompleksu dehydrogenzay pirogronowej jest elementem syntezy długołańcuchowych kw.tłuszczowych u przeżuwaczy ( u nich acetylo-s-CoA powstaje bezpośrednio z octanu)
4.bursztynylo-s-CoA powstały z propionylo-s-CoA w wyniku betaoksydacji (gdy liczba atomów węgla jest nieparzysta) wchodzi w cykl Krebsa
5.acetylo- S- Coa bierze też udział w biosyntezie kw.tłuszczowych, cholesterolu i jego pochodnych, jego źródłem jest betaoksydacja i rozpad ciał ketonowych
6.przemiany glicerolu- glicerol powstały w wyniku lipolizy ulega fosforylacji di 3- fosfoglicerolu i ultenia się do fosfodihydroksoacetonu (tutaj nie jestem pewna nazwy, sprawdź) a ten przez izomerazę przekształca się do aldehydu 3- fosfoglicerynowego - ten wchodzi do glikolizy i glukoneogenezy
7.glicerol może przekształcać się do pirogronianu - i do cyklu Krebsa

nie wiem czy wypisałam wszystko, mam nadzieję, że Ci się przyda. Pozdrawiam.
bo "tłuszcze spalają się w ogniu węglowodanów" albo odwrotnie, tak mawiał ktoś u nas na biochemi
Bardzo Ci dziękuję Aien za pomoc i czas poświęcony na napisanie. Szukałam inspiracji w biochemii Styer'a, ale w szczegółach zanikał mi sens 🙂 Powinnam wiedzieć takie rzeczy.
Nie ma za co. Polecam mniej obszerne podręczniki, żeby zrozumieć ogół, jak na przykład Malinowską czy Bańkowskiego. Cieszę się, że pomogłam.

ogurek
u mnie też tak mawiają, nie mogłam sobie tego przypomnieć.
Mam do zrobienia 20 zadań z chemii, a nie rozumiem nawet jak to obliczyć, więc jeśli ktoś mógłby być taki miły  😵
zad.1
ustal wzór sumaryczny alkenu wiedząc, że spalenie 0,005 mola tego związku daje 0,66g CO2 i 0,27 g H2O
zad. 2
Do spalenia 3,36 dm3 aleknu zużyto 15,12 dm3 tlenu, uzyskując 10,08 dm3 tlenku węgla (IV) i 10,08 dm3 pary wodnej (w przeliczeniu na normalne warunki). Ustal wzór sumaryczny tego węglowodoru.
potrzebuje pilnie przetłumaczyć jedno zdanie, które sprawia mi kłopot na angielski, pilnie  :kwiatek:
equi.dream, napisz jakie. Postaram się pomóc.
Proszę o pomoc z tymi zadaniami u góry  🙁
szalonakobyla dałam radę 😉 nie wiedziałam jak napisać ' na wszelki wypadek". Poradziłam sobie na około, ale jeśli ktoś wie to chętnie się dowiem na przyszłość  :kwiatek:
madmaddie   Życie to jednak strata jest
21 stycznia 2011 09:02
czy jest ktoś kto mógłby napisać tekst na okładkę 'Potopu" zachęcający do przeczytania? taki jaki widnieje na większości książek. bo ja Potopu ani trochę :kwiatek:
czy jest ktoś kto podjąłby się przetłumaczenia tematu prac inżynierskich(zootechnika, 2 tematy) na język angielski?
1. Ocena dobrostanu koni metoda opisowo-punktową.
2.program profilaktyki zdrowotnej w gospodarstwie specjalizującym się w hodowli bydła mlecznego
Umie ktoś łacinę? Bo ja osobiście jej nie ogarniam 😵

1. Przetłumacz na język polski.
-Puella non scholae, sed vitae discit
-ego non tibi, sed mihi disco
- in schola non scholae, sed nobis discimus
-Paula me in schola legere et scribere docet
Puella mihi magistra est

2. Ułóż pytaniado zaznaczonych wyrazów w zdaniu według wzoru:
Puella magistram idet
Quis magistram videt?

Magistram fabulam narrat
Puellae historiam Graeciae legunt
Graeciae multa debemus


Pomoże Ktoś ?
1.
Dziewczyna uczy się nie dla szkoły, lecz dla życia.
Uczę się nie dla ciebie, lecz dla siebie.
W szkole nie dla szkoły, lecz dla nas uczymy się.
Paula uczy mnie w szkole czytać i pisać.
Dziewczyna jest moją nauczycielką.

Powinno być ok.  😉  Może znajdzie się ktoś, kto ma z łaciną dłużej kontakt, bo ja się uczę dopiero pół roku.
A w drugim zadaniu nie podałaś wyrazów, co których trzeba ułożyć pytania.  😉


Ja też proszę o pomoc: jak mamy powiedzmy wąż ogrodowy i go ściśniemy w jednym miejscu, to ciśnienie jest większe tam, gdzie jest normalny przekrój czy w tym ściśniętym? Bo mi się zawsze wydawało, że im mniejszy przekrój, tym większe ciśnienie, ale profesor powiedział że nieeee, absolutnie, jest odwrotnie.  🙄 I teraz już sama nie wiem.
Prosiłabym o przetłumaczenie bo nie rozumiem sensu zdania kiedy tłumaczę je sama

"Feed stores carry a quality grain mix or pallet feed containing all of the right nutrients for your pregnant mare. The advantage of a grain mix is that horses usually like the taste better. Some pellet feeds can be digested more easily"

Z góry dziękuję  :kwiatek:
mniej więcej: sklepy z paszami posiadają wysokiej jakości musli kub granulaty, zawierające odpowiednie składniki odżywcze dla twojej ciężarnej klaczy. Zaletą musli jest to, że zazwyczaj bardziej smakuje koniom. Niektóre granulaty mogą być łatwiej trawione.
Bardzo dziękuję!!

Jeszcze jedno co oznacza 4-H office w zdaniu "If in  doubt about hay quality, take small sample of the hay to local agriculture or 4-H office"

:kwiatek: :kwiatek:
[s]dysponuje ktoś może jakimiś materiałami na temat polskiej owcy nizinnej? muszę załączyć ogólną charakterystykę rasy do projektu który jutro muszę oddać ale nie mam książki a w internecie nie ma nic więcej niż 3 zdania...  🤔[/s]

nieaktualne
Proszę o pomoc  :kwiatek:

Muszę dość szybko (mam jeszcze około 1,5 godziny...) zrobić kilka slajdów w power pointcie o faunie, florze, wodach powierzchniowych i podziemnych mazowsza, a za nic nie mogę znaleźć żadnej rzetelnej strony internetowej gdzie miałabym o tym jakieś informacje. Nie mam czasu na analizowanie jakiś długich artykułów, a jedyne krótsze notatki które udało mi się znaleźć pochodzą z takich stron jak zapytaj.pl, a wolę nie ryzykować powypisywania jakiś bzdur. Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc  😉

Eh, tak to jest jak się coś robi na ostatnią chwilę...
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega, jak się opisuje itd. wiązanie jonowe? :kwiatek: Inne wiązania rozumiem ale tego to nikt mi nie potrafi wytłumaczyć  🙁
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
27 stycznia 2011 19:23
takie wiazanie bazuje na elektrostatyce odzialywan miedzy kationami a anionami. roznica elektroujemnosci wynosi conajmniej 1,7, ale trzeba pamietac ze nie istnieja zwiazki tylko jonowe. one zawsze jakis kowalencyjny charakter posiadaja.
prosto mozesz sobie wyobrazic to tak, ze zwiazki jonowe tworza elementy z lewej strony ukl. okresowego, czyli metale, z elementami z prawej strony, czyli z niemetalami. metal posiada wieksza elektroujemnosc, on oddaje swoje elektrony niemietalowi (on posiada wieksze powinowactwo elektronowe) i staje sie kationem (bo brakuje mu elektronow, czyli ma przewage ladunkow pozytywnych). niemetal z checia przyjmuje elektrony, wtedy posiada konfiguracje dla niego bardziej energetycznie korzystna, czyli konfiguracje 18 grupy (gazy szlachetne).
[quote author=Gienia-Pigwa link=topic=136.msg873047#msg873047 date=1296156219]
metal posiada wieksza elektroujemnosc, on oddaje swoje elektrony niemietalowi (on posiada wieksze powinowactwo elektronowe) i staje sie kationem (bo brakuje mu elektronow, czyli ma przewage ladunkow pozytywnych). niemetal z checia przyjmuje elektrony, wtedy posiada konfiguracje dla niego bardziej energetycznie korzystna, czyli konfiguracje 18 grupy (gazy szlachetne).
[/quote]
A czy niemetal ma wtedy przewagę ładunków ujemnych i staje się anionem?
edit:
I mam jeszcze taki komentarz "Pozostałe jony przyciągają się"
Rozumiem, że te jony które nie zostały przez metal oddane i przyjęte nie metal przyciągają się z resztą jonów metalu i jonami niemetalu co jest właśnie następstwem tego oddania przez metal jonów ?
Jeżeli to na tym polega to już rozumiem  😀
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
27 stycznia 2011 20:17
[quote author=Gienia-Pigwa link=topic=136.msg873047#msg873047 date=1296156219]
metal posiada wieksza elektroujemnosc, on oddaje swoje elektrony niemietalowi (on posiada wieksze powinowactwo elektronowe) i staje sie kationem (bo brakuje mu elektronow, czyli ma przewage ladunkow pozytywnych). niemetal z checia przyjmuje elektrony, wtedy posiada konfiguracje dla niego bardziej energetycznie korzystna, czyli konfiguracje 18 grupy (gazy szlachetne).

A czy niemetal ma wtedy przewagę ładunków ujemnych i staje się anionem?

oczywiscie! czy ty wiesz jak wyglada narysowane takie wiazanie?


edit:
I mam jeszcze taki komentarz "Pozostałe jony przyciągają się"
Rozumiem, że te jony które nie zostały przez metal oddane i przyjęte nie metal przyciągają się z resztą jonów metalu i jonami niemetalu co jest właśnie następstwem tego oddania przez metal jonów ?
Jeżeli to na tym polega to już rozumiem  😀
[/quote]

teraz ja cie nie rozumiem  😉 po pierwsze metal oddaje ELEKTRON a nie jon. on przez oddanie elektronu staje sie jonem!



moze tak jeszcze.... taki sod ma jeden elektron na walencyjnej, spotyka chlor a ten ma 7. najprosciej im zrobic myk, ze sod odda swoj i wejdzie na konfiguracje gazu szlachetnego a chlor zlapie ten elektron od sodu i juz ma osiem. wszyscy sa szczesliwi 🙂 a ze musi byc wyrownane, to mamy kation i anion.  i one sie trzymaja razem i to dosc mocno, bo wiazania jonowe sa stabilne, tak latwo tworza sie krysztaly, jak np sol kuchenna 🙂 pamietac trzeba ze ten elektron jest oddany calkowicie a nie jest wspolny, to jest wlasnie roznica w wiazaniu jonowym.

mógłby mi ktoś rzucić okiem na to tłumaczonko? robiłam na szybko, rypanina niestety.. jeszcze będę sprawdzać, modyfikować, bo to póki co świeżutkie.. ale może ktoś mi coś podrzuci, błędy wypatrzy?  :kwiatek:
aaaa, no i oryginał jest po polsku na dole, moje to do sprawdzenia po niemiecku  😉

Vorstellung des Buches über Husów
17. November dieses Jahres, am Mittag, im Senatsaal  fing man das mit der Vorstellung des Buches „Husów – ein Dorf auf dem Dynów-Vorland von monographischer Seite“ verbundene Treffen an.  Die Teilnahme von Prof. Alfred Uchman war für die zahlreiche akademische Jugend eine Gelegenheit für das Kennenlernen des Erbes, das wir kennen, vermehren und für die Nachwelt aufbewahren sollen. Die Hochschullehrer von Rzeszów Universität sind die Verfasser der einigen Kapitel der Gemeinschaftsarbeit. Das Buch wurde unter der Redaktion von Prof. Uchman herausgegeben.
Prof. Dr. habil. Alfred Uchman wurde 1960 in Łańcut geboren, und seine Kindheit verbrachte er in Husów. 1984 hat er das Studium in der Fachrichtung Geologie an der Jagiellonen-Universität abgeschlossen und er hat die Arbeit als ein Assistent am Institut von Geologie Wissenschaften aufgenommen. 1990 erwarb er den Titel des habilitierten Doktors und 2001 den Professorentitel (im Alter von 41 Jahren). 2005 wurde ihm den Titel des ordentlichen Professoren verliehen.
In den Jahren  1992-1997 und im Jahr 1998 war er ein Stipendiat der Alexander von Humboldt-Stiftung in Würzburg und 1992 – der Soros-Stiftung in Oxford.
Professor Uchman war auf zwei Amtszeiten (2001-2008) der Direktor vom  Institut von Geologie Wissenschaften an der Jagiellonen-Universität. Er ist auch ein Vorstandsmitglied der Polnischen Geologischen Gesellschaft und ein Mitglied von wissenschaftlichen Beiräten des Geologischen Staatsinstituts, des Naturschutzes PAN und des Instituts der Paläobiologie PAN. Er gehört auch zu den Redaktionsbeiräten Geologica Carpathica (Advisory Board) und Volumina Jurrasica, die die Zeitschriften von europäischer Bedeutung sind. 

Promocja książki o Husowie
17 listopada br., w samo południe, w sali senatu rozpoczęło się spotkanie związane z promocją książki „Husów – wieś na Pogórzu Dynowskim w ujęciu monograficznym”. Udział prof. Alfreda Uchmana był okazją dla licznie zgromadzonej młodzieży akademickiej poznania dziedzictwa które powinniśmy znać, pomnażać i zachować dla przyszłych pokoleń. Autorami kilku rozdziałów pracy zbiorowej są nauczyciele akademiccy Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ksiązka została wydana pod kierunkiem prof. A. Uchmana.
Prof. dr hab. Alfred Uchman urodził się w 1960 r. w Łańcucie, a dzieciństwo spędził w Husowie. W 1984 r. ukończył studia geologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i podjął pracę jako asystent w Instytucie Nauk Geologicznych. W 1990 r. uzyskał tytuł doktora, w 1996 stopień doktora habilitowanego, a w 2001 r. tytuł profesora (miał wtedy 41 lat). W 2005 r. został mianowany na stanowisko profesora zwyczajnego.
W latach 1992-1997 r. i w 1998 r. był stypendystą Fundacji Humboldta w Würzburg oraz w 1992 r. Fundacji Sorosa w Oxfordzie.
Profesor Uchman przez dwie kadencje (2001-2008) był dyrektorem Instytutu Nauk Geologicznych UJ. Jest również członkiem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Geologicznego oraz rad naukowych Państwowego Instytutu Geologicznego, Ochrony Przyrody PAN oraz Instytutu Paleobiologii PAN. Wchodzi także w skład rad redakcyjnych Geologica Carpathica (Advisory Board) i Volumina Jurassica, czasopism o zasięgu europejskim.
Bardzo dziękuję!!

Jeszcze jedno co oznacza 4-H office w zdaniu "If in  doubt about hay quality, take small sample of the hay to local agriculture or 4-H office"

:kwiatek: :kwiatek:


Olej obie te rzeczy (agriculture office i 4-H office), bo obie sa tylko w Stanach. Agriculture office to biuro agencji rzadowej od rolnictwa, biura terenowe maja zwykle laboratoria w ktorych mozna przebadac siano, pasze, itd. 4-H to bardziej skomplikowana sprawa, to organizacja promujaca rozne dziwne rzeczy wsrod mlodziezy, wsrod tych dziwnych rzeczy sa tez podstawy weterynarii i np. zajmowania sie konmi (nie jakos super, to cos w tym stylu:
), ogolnie takie szukanie sposobu na zycie. Oni tez zwykle sa w stanie pomoc ze sprawdzeniem siana.
Gienia-Pigwa Dziękuję, na rysunku jest też to o co mi chodziło  :kwiatek:
Mimo, że nadal nie rozumiem po co miałam ten komentarz i na czym on polegał ale trudno  🤣
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się