Wybór kierunku studiów

W kwestii Hindusów (tak ogólnie) - może ma znaczenie, że to kiedyś była kolonia brytyjska, a angielski jest nadal językiem urzędowym...? Pewnie najłatwiej im zdobyć pozwolenia na pracę (a może i nie potrzebowali takich pozwoleń). Choć moim zdaniem to wyjątkowo specyficzny angielski...

Coriolania, Nawet nie wiesz jak się cieszę z Twoich postów. Rozjaśniły mi wątpliwości 😉
Sankaritarina  Cieszę się, że komuś ta pisanina pomogła  :kwiatek: W razie pytań z chęcią odpowiem. A indyjska wersja angielskiego... Cóż, mam nadzieję, że na studiach mi kłamią i to się nie rozprzestrzenia do globalnego angielskiego  😁

smarcik Absolutnie się nie dziwię ani tej reakcji, ani temu, że "zagranico" mogą tak uważać. Studiuję tutaj, do tego wielu moich bliższych znajomych to doktoranci, młodzi doktorzy albo studenci działający naukowo, sama jeżdżę na konferencje i za dużo widziałam, żeby myśleć inaczej  😉 W tym konkretnym wypadku "nasza dziedzina" to była filologia angielska i tak, można się w USA czy UK spotkać z powątpiewaniem, czy Polak w ogóle zna się na literaturze angielskiej albo na języku, ale z drugiej strony - gdybyśmy regularnie temu zaprzeczali, to nie byłoby takich poglądów. Jak uczelnie z Top 5 w Polsce cieszą się, że załapały się w ogóle do rankingu szanghajskiego albo że są w pierwszej pięćdziesiątce uczelni Europy wschodniej i zachodniej Azji, to co ja mogę powiedzieć  😉 Szacun dla każdego, kto daje radę się wybić i osiągnąć coś na międzynarodową skalę.