Pensjonaty, stajnie - Zachodniopomorskie, okolice Szczecina

naovika, Ja też się na zołzach nie znam/nie spotkałam się (nie mówiąc o zołzach w potocznym tego słowa znaczeniu, takich znam wiele, z samą sobą na czele... 😉 ).
Przeczytałam i już wiem o co kaman, polecam też. W skrócie: [[a]]https://pl.wikipedia.org/wiki/Zo%C5%82zy[[a]] + wątek: http://re-volta.pl/forum/index.php/topic,5467.0.html Ja właśnie studiuję. Nie siejmy paniki.  :kwiatek:


Nie, no śmieję się. Nie wyobrażam sobie aby ktoś startował na koniu TAK POWAŻNIE chorym.  🤬
Gillian   four letter word
09 listopada 2015 17:32
Nieskończona jest ludzka wyobraźnia, niestety...
No właśnie ja też nie kumam, żeby ktoś z pełną premedytacją zatajał fakt o groźnej chorobie zakaźnej.  🤔wirek:
A jeśli gdzieś na zawodach i hubertusach latają kaszlące konie z pękającymi ropniami, to chyba (mam nadzieję) wynika to wyłącznie z nieświadomości i/lub głupoty właścicieli.  😵

Nie, no śmieję się. Nie wyobrażam sobie aby ktoś startował na koniu TAK POWAŻNIE chorym.  🤬

No dokładnie. Okres inkubacji wynosi od 4 do 8 dni. Też nie dociera do mnie, żeby ktoś startował, czy brał udział w hubertusie na koniu u którego choroba się już "wykluła" i widać wyraźne objawy.
naovika żebyś sie nie zdziwiła..

Przenosi sie nawet na ubraniach.
To prawda. Dziadostwo straszne. Powinna być przynajmniej miesieczna kwarantanna takich koni.
Przecież taki koń z pękającymi ropniami nie będzie ani zdolny do jazdy, ani już nawet o skokach nie wspomnę.
Słyszałam że w Bobolinie były / jest ta choroba ale był wet. Bojke i tam podobno antybiotykami leczył. Ropnie pod ganaszami pękające  👀 W Kołobrzegu też podobno chorowite. No nie wyobrażam sobie chorym koniem w ogóle z domu wyjechać, za pewne kaszlącym i obolałym.
Ale... No własnie.. ale 🙂
edit.
Może już wyleczone ?  🙄