Sprawy sercowe...

Dla mnie to jest o tyle dziwne, że dziś przecież niewiele par nie mieszka ze sobą przed ślubem. Zatem od strony "techniczno-praktycznej" po ślubie nie zmienia się nic. Co więc tak nagle zaczyna przytłaczać? Chyba tylko psychiczna świadomość tego, że "to już tak na poważnie i nieodwołalnie"... no ale z drugiej strony może jestem idealistycznie nastawiona do życia, lecz wydaje mi się, że "nieodwołalność" nie powinna przytłaczać osoby szczerze kochającej partnera/partnerkę. Raczej powinno się jej chcieć i być z niej zadowolonym.  👀
faith, jakkolwiek się sytuacja będzie toczyć, niech Ci służy. Trzym się.

A z cyklu nie znam się, więc się wypowiem (bo nie zaręczałam się, nie brałam ślubu, nie rozwodziłam). Zauważyłam, że (niekoniecznie na r-v) przewija się taki scenariusz: długa "kocia łapa", zaręczyny (długie lub nie), ślub - i niedługo potem katastrofa. Albo nawet bez ślubu: dłuuugi nieformalny związek, zaręczyny - i bum.
Widzę oczywiście i inne historie, śluby po długich związkach i wszystko dalej gra (chociaż to zwykle - mam wrażenie - śluby: sformalizujmy w końcu, bo podatki, bo wygodniej będzie przy dziecku itp.). Ale pierwszy scenariusz zaobserwowałam już kilka razy. Czemu to tak?
CzarownicaSa   Prosiak statysta, który właściwie nie jest ważny.
07 stycznia 2016 11:06
Murat-Gazon mi się wydaje, że jest właśnie tak, jak piszesz. Nagłe zdanie sobie sprawy z tego, że teraz już nie wystarczy się tylko rozejść, że teraz to już "poważna sprawa" 🙄 Znam kilka par- zarówno w rodzinie, jak i wśród znajomych- gdzie ludzie byli ze sobą kilka lat, a po ślubie... "nagle" wszystko się posypało. Najbardziej w pamięci utkwił mi związek już dojrzałych ludzi(po 40-tce), którzy byli ze sobą nieomal 20 lat. Dzielili razem wszystko- dom, majątek, dzieci, żyli normalnie jak małżeństwo, ale jakoś nigdy nie planowali ślubu. Po 40-tce postanowili się w końcu pobrać- i "nagle" bach, po kilku miesiącach rozwód 😲 Bo "coś się zepsuło" 😲