Przyczepy do przewozu koni

deborah, Dzięki 😉 a Tylko na ścianach czy na podłodze też?
deborah   koń by się uśmiał...
24 stycznia 2016 17:16
Taką mam na podłodze. Na ściany wystarczy 2.5 do 3mm
Oki, Dziękuję ślicznie :kwiatek: Też myślałam o takiej płycie, ale teraz już wiem jakiej grubości  😀
reklama
[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] reklama
deborah   koń by się uśmiał...
01 marca 2016 07:40
teresanka, i zarejestrowałaś się dzisiaj specjalnie po to, żeby nam o tym powiedzieć  🙄
SieneK   Kasia i SieneK
01 marca 2016 08:26
reklama dźwignią handlu  😅
Gillian   four letter word
01 marca 2016 09:40
SieneK, tak jak i u Ciebie w podpisie..
Zgłoszenie poszło 🙂
Gilian Może nie jestem uprawniony, ale otrzymujesz ode mnie czapkę czekisty i tytuł inspektora miesiąca  😀  :kwiatek:  Brawo! Czemu jedni się pilnują a inni mają zakazy w dupie?
Gillian   four letter word
02 marca 2016 09:53
Moderatorzy też mają w [b]xxxxx[/b], tak więc spoko. Można xxxxxxxx do woli, pisać ogłoszenia, wolna chata 🙂

NO NO NO ! ! !
Witam. Mam pytanie muszę zmienić podłogę w mojej przyczepie czego mam użyć (w sensie jakiej płyty o jakiej grubości)  planowałam płytę wodoodporna -antypoślizgową 3cm może być? czy celować w coś innego. I druga sprawa nigdzie nie mogę znaleźć płyty na całą podłogę składać z kilku? czy może wiecie gdzie coś takiego dostanę. Będę wdzięczna za weszlkie informacjie.
deborah   koń by się uśmiał...
08 marca 2016 09:13
pisałam o tym kilka postów wcześniej. Naprawdę tak trudno przeczytać ?
Czytałam twój pos Ty masz taką ok ale może ktoś ma inną lepszą. Dlatego pytam.
SieneK   Kasia i SieneK
08 marca 2016 19:29
Czytałam twój pos Ty masz taką ok ale może ktoś ma inną lepszą. Dlatego pytam.

Najbardziej powszechna:
sklejka wodoodporna /szalunkowa/ nie cieńsza niż 20mm
widziałem płyty 3,13m2 /1250x2500/
99% płyt ma szerokość 1250mm a różne są długości /1200, 1800, 2000, 2500, 3000/
taka na przykład 1250x2500x40 jest ciężka jak cholera ale wytrzymała, tyle że prawie 600PLN za arkusz
ciężko dopasować w jednym kawałku, chyba że u producenta takich płyt

Ja mam podłogę łączoną z dwóch płyt o grubości 27mm a na to guma techniczna o grubości 8mm.
W miejscu łączenia płyt, pod nimi przebiega legar usztywniający konstrukcję przyczepy.
Scenek dzięki bardzo :kwiatek: bałam się że łączenia płyt to zły pomysł ale mnie uspokoiłas.
Jestem przed decyzją o wymianie podłogi w przyczepie.
Po przeczytaniu tego postu wstępna decyzja jest taka aby podłogę wykonać ze sklejki szalunkowej 27 lub 30 mm.

Są jednak głosy, że lepsze są deski dębowe - jeżeli tak to jakiej grubości?
No i najważniejsze pytanie z czego zrobić warstwę antypoślizgową - czy może ktoś coś polecić.
Jestem otwarty na konkretne oferty na priv. Chętnie zapoznam się z opiniami praktycznymi.

Erpe1973
erpe1973, a spróbujesz cofnąć się o 1 stronę i poczytać o tym po prostu?
Gillian   four letter word
23 maja 2016 01:00
Podpowiedzcie jaki zaczep do przyczepy powinnam kupić? Waga 750kg, DCM 1600kg. Mechanik oglądał i zawyrokował, że czas na wymianę ale taniej mi będzie kupić bez jego marży 😉
SieneK   Kasia i SieneK
24 maja 2016 07:40
karpaty Ban permanentny
24 maja 2016 11:48
Na tym lepiej nie oszczędzać. Kiedyś byłem świadkiem, jak gość jechał, wprawdzie zwykła przyczepką, ale ta podskoczyła na wyboju. Odpięła się w z samochodu i zatrzymała się na przed przystankiem na ktrym stało kilka osób.
Ci ludzie oszukali przeznaczenie, bo odległość to około 10-15 metrów ;/
Gillian   four letter word
24 maja 2016 11:57
karpaty, ten sam zaczep, który jest w linku powyżej u mojego mechanika kosztuje 190zł. Nie ma sensu, prawda? 🙂
SieneK   Kasia i SieneK
24 maja 2016 14:50
karpaty, ten sam zaczep, który jest w linku powyżej u mojego mechanika kosztuje 190zł. Nie ma sensu, prawda? 🙂


z montażem?
Gillian   four letter word
24 maja 2016 18:40
bez!
Witajcie 🙂 może ktoś robil podłogę z aluminium? U mnie plyta wodoodporna szalunkowa nie zdala egzaminu ale chyba przez nieszczelną mate gumową 🙁 
SieneK   Kasia i SieneK
02 czerwca 2016 08:53
a co się stało z podłogą?
Zaczęła gnić przy nadkolach. Miałam przyczepę Ifor Williams na dwa konie, ale nie zwróciłam uwagi na budowę podgłogi a tam była aluminiowa.
Teraz mam boeckmanna na jednego konia i chcę ją solidnie naprawić.
Niestety dystrybutor marki boeckmann nie potrafi mi udzielić informacji o podłogach aluminiowych stosowanych w tych przyczepach..
Obawiam się że plan na aluminiową podłogę jast dobry, ale nierealny. Takie stopy aluminium, które by wytrzymały nacisk końskiego kopyta to technologia lotnicz. Koszt podłogi pewnie by wyniósł tyle co nowy koniowóz. Proponuję gumowaną sklejkę lub dębową podłogówkę i pas transmisyjny na to. Wersja na bogato: guma specjalna do przyczep.
w Iforach sa aluminiowe podłogi. oczywiście na aluminium jest mata gumowa antyposlizgowa.
Firma Blyss ( Polska ) też robi podłogi alu, jednak to drogi biznes i uwaga na mniejszą odporność na zmęczenie materiału czyli nie ma usterki i nagle robi się dziura, aloto chyba przy bardzo intensywnym użytkowaniu lub intensywnym tupaniu w jedno miejsce
samo to czy podłoga jest z alu jeszcze nie ząłtwia sprawy, ważne jest również pokrycie podłogi na aluminium - gumowa mata ( zresztą jak i przy innych podłogach, bo konie mają podkowy, itp.) oraz odpowiednia konstrukcja, ważne czy jest żebrowana- podparta i to w jaki sposób,
pisanie ogólnikami jaka podłoga lepsza chyba nie ma sensu bez zapoznania się z jej faktyczna budową.

Tylko gdzie się dowiedzieć jak taka konstrukcja powinna wyglądać? Teraz w boeckmannie profile idą co jakieś 40cm. Jak ja żałuję że się pozbyłam Ifor Williamsa.. 🙁 
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się