Przyczepy do przewozu koni

domiwa   W poszukiwaniu prawdy, mojej prawdy...
15 kwietnia 2017 22:51
CZY KTOŚ WIE CO SIĘ STAŁO ZE STRONĄ  🏇 :konik🤔klep.przyczepydokoni.pl ?? 🏇 🏇

miałam tam upatrzoną przyczepę, którą chciałam kupić na wiosnę a tu cos nie działa.
czy mają nową stronę czy zupełnie zlikwidowali? 


Tez chcialabym wiedziec... chcialam zamowic drazki i kilka innych rzeczy eh.
Czy ktoś z Was wie może gdzie można kupić siłowniki do tylnej klapy przyczepy do przewozu koni?  😵
Szukam , szukam i nic. Proszę o pomoc.
leonek Co to za przyczepa? Jeśli Cheval, Debon to na pewno kupisz w sklepie na Szyszkowej w Wawce.  http://xn--wypoyczalnia-przyczep-sse.pl/ Jeśli jakaś inna, to na starych siłownikach powinieneś mieć numer, na podstawie którego dobierzesz odpowiednik. Jeśli numeru nie ma, pozostaje Ci zmierzyć siłownik, i na oko dobrać opór, potrzebny do bezproblemowego otwierania i zamykania trapu. Jak to będziesz mieć, to zamienników w necie pełno.
Przyczepa to Bockmann Comfort, Wymontowałam jeden siłownik i jeżdżę z tym po sklepach i nikt nie wie gdzie to można kupić.
Ja bym zadzwoniła do nich - do tej pory mi ściągali wszystko, czego potrzebowałam do przyczepy (też mam Comforta):

http://www.boeckmann.pl/kontakt
A są na siłownikach jakieś napisy?

EDIT: Wpisz w google "siłowniki pneumatyczne", "siłowniki gazowe" - jest mnóstwo firm, które robią takie na zamówienie za śmieszne pieniądze. Wysyłasz im na wzór i za dwa, trzy dni dostajesz funkiel nówki :-)
Dziękuję  :kwiatek:
Auto paka ok. ale inne mocowania, ale polecam firmę Majus, którzy specjalizują się w siłownikach i zrobią każdą 😎
Zamówione i czekam
Witam. Chcialabym przewiezc jednego konia przyczepą dwukonna, jaka jest DMC takiego zespolu pojazdów. Ja sie nie znam wole spytan, bo w jednym miescu piszą 3,5t gdzie indziej 4,25t.
[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] Dublowanie wątków
To zależy od parametrów technicznych samochodu i przyczepy a informacja jest w dowodzie rejestracyjnym Twojego samochodu i Twojej przyczepy. Tu gdzieś jest od tego odpowiedni wątek, gdzie zapewne zaraz Cię przeniosą.
Ważne jest jeszcze ile masz wbite na haku, o czym często się zapomina 🙂
Witam. Chcialabym przewiezc jednego konia przyczepą dwukonna, jaka jest DMC takiego zespolu pojazdów. Ja sie nie znam wole spytan, bo w jednym miescu piszą 3,5t gdzie indziej 4,25t.

DMC jest niezależne od tego, ile koni przewozisz. DMC to dopuszczalna masa całkowita, czyli największa masa, jaką może mieć załadowana "do pełna" przyczepa. Na DMC składa się masa własna przyczepy i maksymalna dopuszczalna masa ładunku. Wszystkie te parametry są wpisane na stałe do dowodu rejestracyjnego przyczepy w odpowiednie rubryki. Co oznacza która rubryka - to też jest opisane na blankiecie dowodu.
Witam,
Szukam pomysłu na siodlarnię do przyczepy (bez siodlarni obecnie)

Proszę o opinię dotyczącą tzw. kieszeni na siodła montowanych na drzwiach?
Jestem otwarty na wszelkie pomysły - sam zastanawiam się nad zamontowaniem "czegoś" na dyszlu - niestety bagażnik niewiele pomieści

Pozdrawiam
Do Ifora jest takie rozwiązanie.  Skrzynia montowana na drzwi. Może by też pasowało do innej ale trzeba by się upewnić czy drzwi są wystarczająco sztywne. Można używać mobilnej sidlarni ale jak przyczepa nie ma przedniego trapu to problem z wjazdem i wyjazdem.
pawel_asola - dziękuję za odpowiedź.
Bardzo mocno zastanawiam się na rozwiązaniem z pierwszego zdjęcia - mam solidne aluminiowe drzwi na jeszcze bardziej solidnych zawiasach więc o kwestię wytrzymałości tak bardzo się nie martwię.
Bardzo mnie interesują doświadczenia praktycznie z tego typu rozwiązaniem.
Mam kilka wątpliwości:
- czy po zamknięciu drzwi nie następuje pełne zamknięcie siodlarni (otwór nie przylega do ściany) - czy to nie powoduje zanieczyszczeń (siano, końska ślina itp)
- druga kwestia to czy po zamknięciu ta siodlarnia nie wystaje bardziej w kierunku koni niż taka standardowa?

Może ktoś kto dysponuje taką siodlarnią wstawiłby jakieś zdjęcia ja to wygląda w środku gdy są konie itp.
Paka montowana jest tak że otwór w po zamknięciu drzwi jest od strony przodu przyczepy. Siano spadające z siatki może się tam dostać raczej.
Ja dorobiłem siodlarnie z przodu na dyszlu . Wyglądo to jak orginał . Skrzynia z aluminium bardzo lekka . Wieszaki przymocowane do ściany bukmanki .
Zakładacie zimówki do przyczep? Czy tylko na całorocznych?
Ja mam całoroczne założone przez producenta. Mój tato jest kierowcą zawodowym więc pytałam jego co o tym sądzi, bo ja też miałam wątpliwości  😉. Tato twierdzi, że całoroczne są ok  :kwiatek:
Właśnie mi się przypomniało, że na początku roku wiozłam konia w śnieżycy- bez żadnych komplikacji zrobiłyśmy 700 km  😀
anetakajper   Dolata i spółka
04 grudnia 2017 11:39
Czy ta rura ma mieć mały luz góra dół?
Hej, ktoś się orientuje z jakich profili i jakiej grubości są aluminiowe podłogi w przyczepach?
Czy przegroda w przyczepie powinna być idealnie dopasowana czy trochę węższa bo słyszałem że przyczepa się ugina kiedy koń wchodzi i muszą być te rury krótsze.
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
08 stycznia 2018 11:06
Pytanie zadaje na szybko, nie mam czasu w tej chwili by przebrnąć przez wątek, jednak w wolnej chwili zamierzam to zrobić.

Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie używanej przyczepy. Przymierzam się do zakupu dwukonnej.
Czy są jakieś marki polecane lub nie polecane ze względu np na brak części zamiennych itd ?
Będę bardzo wdzięczna za informacje lub ich jakiś zarys :kwiatek: .

Aleks najlepiej mieć ogarniętą osobę ze sobą,  która sprawdzi dokładnie stan przyczepy,  podłogę,  hamulec,  zawieszenie itd.  Jeśli chodzi o marki i części zamienne to nie pomogę,  jestem świeżo po zakupie drugiej przyczepy i akurat na to uwagi większej nie zwracałam,  ale jakichś no name też nie brałam pod uwagę.
Dla mnie obowiązkowe jest jasne wnętrze i plastikowy dach,  plandeka odpada całkiem.
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
08 stycznia 2018 18:40
Szalona😉 -  :kwiatek: znaczy np mechanik ?  Czy raczej, ktoś kto się zna na przyczepach tak w ogóle ? Mechanika mam, kogoś kto się zna nie bardzo :/ .

To ja może doprecyzuję. Trochę poszperałam i interesuje mnie przyczepa, która:
- ma twardy dach bo jeden z moich koni do przyczepy z plandeką nie wejdzie,
- która ma ściany z płyt, nie z żywic ponieważ przyczepa podróżować będzie od czasu do czasu koń zimnokrwisty, a wyczytałam, że w takim przypadku żywice mogą nie zdać egzaminu w sytuacjach trudnych,
- ma podłogę z desek plus mata antypoślizgowa ( to akurat można zamontować osobno )
- jest dwukonna, mam kat E.,
- max 8 do 10 tyś
- no i nie wymaga wkładu, kupuje i jadę.

Jakiej grubości powinien być szalunek na podłodze i bokach? 🙂
Aleks może być mechanik,  ale lepszy będzie ktoś kto z blacharką ma coś wspólnego,  jeśli chcesz podłogę z desek (nie polecam)  to trzeba bardzo dokładnie sprawdzić ich stan i zakonserwowanie. Niestety deski na podłodze niezakonserwowane,  przykryte gumą,  to gwarancja szybkiego zgnicia.  A to jest najczęstsza forma regeneracji podłóg u handlarzy.
Ale generalnie w tych pieniądzach to nawet fajnego Boeckmanna się znajdzie.
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
31 stycznia 2018 08:12
Czy w takim razie podłoga z płyty ? jest lepsza ? Przyznam się, że jak patrze na płyty to jakoś ciężko jest mi sobie wyobrazić, że przeniosą ciężar zwłaszcza konia zimnokrwistego. Tak na prawdę gównie z tego powodu, że tą przyczepą jeździć będzie także ziemniak, myślałam o deskach. Mam jakieś większe zaufanie do materiału, którego wytrzymałości znam.
Rozumiem, że deski na podłogę w przyczepie to dechy konstrukcyjne minimum 3 cm grubości ?
Na ten moment rozmawiałam z jednym sprzedającym, przyczepa mnie zainteresowała, ale okazało się, że jest jednak do remontu, więc odpuściłam. Remont musiałaby obejmować wymianę płyty podłogowej, burty i trap ( dziury po kopnięciu ).
Mam na oku jeszcze jedną ciekawą przyczepę, jeszcze nie kontaktowałam się co prawda ze sprzedającym, ale zamierzam. Postaram się znaleźć kogoś oprócz mechanika, kto rzuci na nią okiem, a jest z branży.
Wcale to łatwy temat nie jest, w mojej okolicy i sąsiednich województwach nie ma za dużego wyboru.

Za pomocne komentarze  :kwiatek:
Aleks jeśli masz jakiekolwiek obawy co do nośności podłogi to ja bym brała przyczepę z podłoga do remontu i zrobiła ta przyczepę według własnego uznania. Bo niewiele jest na rynku przyczep z oryginalną podłogą w której się nic nie dzieje,  dużo ma już podłogi zmieniane,  a wtedy nie mamy pewności co do tego jak to zostało wykonane. 
Deski mogą być dobrym rozwiązaniem,  ale tylko jeśli są dobrze zakonserwowane,  jeśli nie,  będą piły wodę (co niepotrzebnie zwiększa wagę przyczepy) a potem gniły pod tą gumą którą zazwyczaj daje się na wierzch. Jeśli na dodatek położy się je niewysuszone to po wyschnięciu robią się spore szpary. Także źle wykonana podłoga z desek może być katastrofą. 
Płyta szalunkowa jest naprawdę wytrzymała i według mnie jest dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem,  ale też rzadko stosowanym przez handlarzy ze względu na cenę.
My spośród paru przyczep u handlarza wzięliśmy właśnie tą ze zgnitą podłogą, która nie była jeszcze do sprzedaży,  bo wiedziałam,  że jak mój mąż zrobi nieśmiertelną podłogę to choćbym tam wierzgającego słonia chciała przewieźć to nic się nie stanie  😉 no tylko właśnie,  ja mam to szczęście że posiadam takiego męża,  nie wiem ile by taki remont kosztował na zamówienie u kogoś...
Aleks   Never underestimate the possibility for things to improve in ways you cannot yet imagine - Karen Rohlf
31 stycznia 2018 10:49
Z posiadaniem męża, który umiałaby to zrobić, szczęśliwie, nie mam problemu 😉. Akurat z drewnem dużo pracuje w domu włącznie z reanimacją całej drewnianej konstrukcji i więźby dachowej 104-letniej stajni. Charakterystyka drewna jest nam znana, wiem że dechy musiałaby być leżakowane i zakonserwowane. Myślę, że i płyty by wybrał odpowiednie i bezpiecznie to wszystko wykonał, jednak u nas problem jest innego typu. My nie mamy czasu na to by remontować przyczepę 😉 bo remontujemy 138 letni dom od lat 10 i rzeczona stajnię wykańczamy w dalszym ciągu, a przyczepa jest potrzebna w zasadzie do natychmiastowego użytkowania. Ja tę przyczepę do remontu chętnie bym kupiła, cena bardzo przyjemna i ogólnie mi się podoba jednak w związku z tym, że znowu pochłonie to nie wiem ile czasu tzn ten jej remont to nie chcę się w to pakować. Choć masz oczywiście rację, że jak się robi samemu dla siebie to ma się 100% pewność co do użytych materiałów i jakości wykonania jeśli ma się umiejętności.

Racja, że mało która przyczepa używana ma wszystko oryginalne, ta która mi się podoba także jest po remoncie, wymianie min podłogi i płyt. Niby według opisu na wszystko ( wszystkie wymiany ) sprzedający ma faktury ...

Zasiałaś we mnie pewne ziarno 🙂 i  może faktycznie przedyskutujemy z mężem opcję zakupu przyczepy jednak do remontu. W końcu remont przyczepy to nie remont kapitalny 400 metrów kwadratowych budynku ....

No to jeśli masz mężczyznę co to ogarnie,  to ja bym się nawet nie zastanawiała.  Mojemu mężu cały remont przyczepy zajął pięć dni, ale poza podłogą zrobił jeszcze wiele drobnych rzeczy,  tak,  żeby wyglądała jak nowa no i całą pomalował. Także na samą podłogę poświęcił może połowę tego czasu,  no i oczywiście pracował w tym czasie  😉 Także czasem jaki to pochłonie bym się nie przejmowała bo to tylko jakieś 4m2 😉
My akurat postawiliśmy na niedrewnianą wersję podłogi,  ale to głównie dlatego żeby jak najbardziej zmniejszyć wagę samej przyczepy,  pierwszy plan zakładał właśnie płytę szalunkową  😉
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się