Przyczepy do przewozu koni

karolina_, podobno te nowe Chevalle są poprawione - cokolwiek to znaczy.
Jednak stały koło siebie wszystkie 3 omawiane marki i zdecydowanie Humbaur i Böckmann to moj target.
Ifor Williams jest pancerny.
mindgame, nowa poza moim zasięgiem cenowym 😉
W sensownym wieku również 😉 a pełnoletniej nie kupię 😁
mindgame, Ifor miał super sens jak UK było w EU bo można było ściągnąć w normalnej cenie. Teraz cło dochodzi i lepiej mi szukać czegoś na europejskim rynku
Ja mam Chevala, tego aluminiowego. Super lekki, ale jak konie kopią to niestety nie jest to pancerne. Zawieszenie jest niezależne, wiec rzeczywiście koń nie odczuwa wertepów.
Iskra de Baleron, a po co przedni trap ? Bo tego zdania nie załapałam.
Perlica, bo mam wizję np dwulatka wiszącego na przedniej belce, albo roczniaka wywalonego na bok i zakleszczonego.
Wmówiłam sobie że przedni trap to taka droga ewakuacyjna przy solidnym kuku.
Iskra de Baleron, każdy debon ma antypaniczny system, wiec wiszacy na belce nie jest " problemem", przedni trap tu chyba nie pomoze bez atypanic , bo musisz podnieść konia.
Ale debon nizszy vs buckmann.
Iskra de Baleron karolina_, Moim zdaniem zakup nowej przyczepy za 40 tys i w górę to lekka przesada. Kupiłem w zeszłym roku Boockman Duo na moje wielkokonie super. Sprzedawca miał kilka sztuk fajnie wyremontowanych - wybrałem stosownie do potrzeb i częstotliwości użytkowania.Polecam.
melehowicz, ale ja jeżdżę dużo jak na hodowcę, przez lokalizację. Co tydzień prawie 100 km w dwie strony na trening + na najbliższe zawody mam prawie 200 km + wypady z końmi hodowlanymi okazyjnie. Dlatego szukam czegoś co trochę mi posłuży i co nie będzie problematyczne w obsłudze dla użytkownika level techniczny debil (zwykle mąż zostaje z końmi a ja jadę sama, więc mam już magistra z owijania wtyczki mumia z taśmy izolacyjnej żeby działały światła i inne ciekawe doświadczenia 😅 a przyczepa jest niecałe 3 lata po generalnym remoncie)

Duo na żywo troszkę za mały na moje potrzeby, comfort już bardziej
Perlica, na czym polega działanie tego anty panic? Mam debona od niedawna i nie wiem jak się tego używa?
mindgame, polega na tym,że jak ci się koń zawiesi na belce przedniej to z zewnątrz przyczepy masz taką śrubę którą możesz odkręcić po prostu i wyjąć belkę, bez potrzeby podnoszenia konia do góry, co ciężko zrobić jednak. Choć pod wpływem adrenaliny koleżanka podniosła konia raz sama.
karolina_, Tu wchodzimy w sferę upodobań. Przyznaję że wyższe modele mają dodatkowe schowki i są jeszcze większe. Widziałem taki model wczoraj na olx za 11 tys, a do 20 to już wybór pośród naprawdę super egzemplarzy. Za równowartość tej klasy nowe przyczepy kupić można używany koniowóz w znakomitym stanie. A to przyznasz że wygoda nieporównywalna, że nie wspomnę o możliwości transportu większej liczby koni. Klacz że źrebakiem transportowana w koniowozie to też inną jakość.
karolina_, Z tym koniowozem w cenie nawej przyczepy to trochę przesadziłem.
melehowicz, niekoniecznie, ale koniowoz już jest wtedy zwykle mocno pełnoletni
Ja się boję leciwej przyczepy. Gdybym kupowała z prywatnych rąk i miała pewność że nie jest wyeksploatowana to bym rozważyła.
Jednak są rzeczy których się nie przeskoczy: korozja
W tym wypadku aluminium nie pomoże bo również koroduje.
O ile w ubiegłym roku wybór był spory to w tym mam wrażenie że jest wyraźnie mniej przyczep i są droższe.
Iskra de Baleron, Stan techniczny przyczepy łatwo sprawdzić, korozja aluminium to owszem ale i to można sprawdzić i to łatwiej niż stali. Oczywiście jak się ma wolne zasoby to można kupić nowa przyczepę , podobnie jak nowe auto.
Iskra de Baleron, Bardzo mi się podobają aluminiowe przyczepy. Swoja drogą coraz trudniej kupić NOWE auto mogące taką ciężka przyczepę ciągnąć (DMC 2000 kg i więcej) szczególnie gdy zastosuje się przepisy w pełnym brzmieniu. W zasadzie zostają Pickupy i dostawczaki i niektóre suvy oraz Mercedes G i jeszcze LR. to wszystko jednak ceny od 200 tys brutto za dostawczaka i pickupa i ponad 300 tys za pozostałe (nawet sporo ponad)
melehowicz, Ja mam same busy 2000 i 2400 na haku.
Aluminium na ścianach fajne - lekkie, widziałam dużo mocno pokopanych - zwłaszcza drzwi z przodu obrywały bo nie miały gumy.
Zakup fabrycznie nowej, dla osób z działalnością gosp i vatowców nie musi być złą opcją.

Oglądałam ostatnio dużo używanych przyczep w Gevelsbergu, jest tam spory handlarz, przedstawiciel Humbaura, Böckmanna i Debona.
Cenna lekko używanej (2-4lata) odbiega tylko nieznacznie od nowej.
Iskra de Baleron, To oba busy odpadają, żaden przyczepy o DMC 2000 kg nie może ciągnąć zgodnie z przepisami.
melehowicz, jeden ma O.1 2500 a drugi 3000 😅
O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem.
Więc szukam takiej do 2400.
melehowicz, u mnie Hilux na haku 3.5 tony, więc dwójka spokojnie. I cenowo też nie przekroczył 200 tys
karolina_, Obecnie brutto już nie starczy 200 tys, obawiam się że netto też nie.
melehowicz, my się załapaliśmy na podwójna wyprzedaż, modelu i rocznika, ale poczekałabym jak cenowo rocznik 2022 w styczniu
Iskra de Baleron, No cóż powyżej napisałaś coś innego. Jeden może ciągnąc 1900 kg drugi 2300 kg DMC przyczepy. Chyba, że znajdziesz przyczepy z hamulcem sterowanym z siedzenia kierowcy np z USA to wtedy możesz zastosować parametry z dowodu rejestracyjnego.
.
melehowicz, napisałam skrótem myślowym: na haku czyli ile dane auto może ciągnąć wg dokumentów.

Muszę w takim razie zorientować się w przepisach bo jest to dla mnie niezrozumiałe.
Perlica, dzięki, dobrze wiedzieć 😊
Iskra de Baleron,Tez swego czasu na tym forum obstawałem przy zastosowaniu danych z dowodu rejestracyjnego, ale po zapoznaniu sie z przepisami musiałem zmienić zdanie. Policja rzadko to jeszcze egzekwuje ale sie zdarza ale firmy ubezpieczeniowe bardzo dokładnie.
Rozporządzenie ministra transportu w sprawie warunków technicznych pojazdów - czy jakoś tak podobnie.
Nie cierpię nowego forum... urąbało mi posta w edycji...

Przy współczynniku 1,33:
Bus 1 = f.1. 3150kg = 2368kg DMC przyczepy (ten ma O.1 2500kg)
Bus 2 = f.1 3490kg = 2624kg DMC przyczepy ( O.1 3000 kg)
Bus 3 = j.w.

Czyli muszę celować w przyczepę 2300 😉
850kg szacowana masa własna + 1400 na 2 konie.
Powinno styknąć

Tylko czy taki 175-180 zmieści się w przyczepie 230 wysokości wewnątrz?

Dzięki za zwrócenie uwagi!
Jak wygram w lotto kupię koniowóz XD
Iskra de Baleron, A ja tez namieszałem bo wskaźnik 1,33 stosuje sie do DMC samochodu i tzn DMC samochodu dzielone przez 1,33 daje DMC przyczepy dopuszczonej dla danego auta - PRZEPRASZAM za zamieszanie.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20030320262
melehowicz, tylko ten przelicznik dotyczy B96.
Mając B+E można jechać autem do 3,5 tony z przyczepą do 3,5 tony.

Także mnie to nie dotyczy. Uff
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się