Przyczepy do przewozu koni

W Granowie na Orlenie myjnia bezdotykowa ma z boku taką rampę, właśnie do mycia busów od góry i przyczep. Myślę, że więcej takich myjni jest, tylko trzeba by poszukać
IskraADHD, Na ten raz poszła drabina-podest myjka ciśnieniowa lekka, miotła stajenna i na prędce skomponowany detergent ze historycznych resztek DMSO ok 50 ml , szampon dla koni 50 ml i 0,5 l wody - zazieleniony i zaczerniony dach zrobił się na powrót biały.
Cena na myjni dla ciężarówek kompleksowo z dezynfekcja ok 150 zł.
A ja nadal szukam 😭
Zawsze sobie wymyślę cuda na kiju i potem znaleźć nie mogę.
Iskra de Baleron, ja też szukam, ale mam już upatrzonego dealera Humbaura jakies 200km od nas i czekam aż dowiozą jeszcze parę przyczep żeby coś wybrać 🙂
UWAGA!!!! W Ministerstwie Infrastruktury procedowana jest nowelizacja przepisów likwidująca współczynnik 1,33. zmierzająca w praktyce do zachowania DMC przyczepy wg zapisu w dowodzie rejestracyjnym (o ile pozwala na to hak i zaczep przyczepy oraz DMC przyczepy nie jest większe niż DMC samochodu.) Sprawdziłem to na stronie ministerstwa. Spodziewam się że przepis wejdzie w życie w ciągu 3-4 miesięcy - szczególnie ze zmiana przepisów we większości dotyczy alternatywnych napędów.
melehowicz, super! 😁
melehowicz, piękna wiadomość! 😀
Nie znalazłam wątku konkretnego to się podczepiam tutaj: czy może ktoś polecić firmę robiącą zabudowy dla koni na kat B?
Nie mam na myśli topowej zabudowej robione przez HorseTrans, bo zalezy mi na niskiej cenie.
Perlica, Zapytaj w Tucholi. Dziś tanio to chyba nikt kto wyszedł z garażu nie zrobi😉
melehowicz, a możesz podać jakieś namiary ?
Tzn. Znajomi mają zabudowy takie zwykłe, bez fajerwerków i nie za cenę 360 000 pln.
Widzialam ogłoszenia za 50-60 , ale nie zapisałam kurcze i nie mogę teraz znaleźć.
Perlica, Masz bana w googlach?
Naści dobra kobieto: http://www.zabudowymisterscy.pl/
melehowicz, dzięki. Znam tą stronę, ale nie wiedziałam, że to się nazywa Tuchola.
Perlica, Taka nazwa miejscowości..... w Borach Tucholskich.
Hej jakie zdanie macie nt przyczepa konnej Gold Cheval? Rozważam kupno nowej i nie chciałabym wyrzuci pieniędzy w błoto.
shewolf, mam taką z 2018r i jest spoko 😉 porównałabym go do peugota w samochodach. Chociaż zaprzyjaźniony trasport koni twierdzi, że jak koń pierdnie to trap się otwiera 😉 ponoć najbardziej pancerne są ifor williams.
shewolf, ja mam Gold 3 z 2022 roku, standarowo trzeba bylo dorobic podwojne dragi z przodu i z tylu zeby wiezc klacz ze zrebakiem bez przegrody. Poza tym bez zastrzezen, poza kiepskimi miejscami na wiadro z przodu (duzo lepsze bylyby miejsca na zaiweszane wiadra). Wozilam tym rozne konie, przy kupnie jezdzilam z tylu na miejscu dla konia, jest fajnie. To co mnie sklonilo (a bylam anty cheval bo podobno sie rozpadaja) to super warunki dla koni, proownywalne tylko z np. najwyzszym dwukonnym modelem humbaura czy bockmanna. Moj maz mial uwagi co do ramy w porownaniu z Humaburem (nie powiem Ci jakie bo sie nie znam), ale nasza jest wleasingu, najwyzej za dwa lata sprzedamy jak sie skonczy leasing.
Dzięki dziewczyny.
A mam pytanie, jeżdżąc z przyczepa muszę mieć dowód rejestracyjny? czy kontrolujący ,mają dane w systemie tak jak z autami?
shewolf, Do póki nic sie nie stanie nie musisz mieć dowodu , chyba że kolizja lub wypadek (odpukać). Jeśli auto lub przyczepa pożyczone, to też trzeba mieć dowód.
A jak to jest z homologacją na przyczepy do przewozu koni? Wszystkie muszą mieć czy tylko te nowe?
Amelia, Nowe "fabrycznie" muszą mieć homologację, ale to zmartwienie sprzedawcy, a przyczepy używane zarejestrowane będące w obrocie muszą spełniać wymogi wynikające z warunków technicznych potwierdzanych na stacji diagnostycznej. Był czas kiedy rejestrowane przyczepy typu SAM (czyli samorobne) na podstawie oceny diagnosty w stacji diagnostycznej. Obecnie takie przyczepy muszą przechodzić proces homologacji , który jest drogi i czasochłonny. Część przyczep do przewozu koni była w rzeczywistości fabryczna , a z rożnych "dziwnych" względów była rejestrowana jako SAM - raczej podpowiadałbym ostrożność przy nabywaniu tego rodzaju sprzętów.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2023 13:12
Wybierając auto na holownik, ile wypadałoby mieć w "zapasie" w maksymalnej masie przyczepy? Dajmy na to auto uciagnie 2,2t, ile można komfortowo pociągnąć takim autem? Czy jest to bardziej kwestia eee osobnicza danego modelu? Zapewne też masy samego auta ale wtedy wiadomo maksymalna masa przyczepy hamowanej będzie automatycznie większa.

Baaaardzo powoli rozglądam się za czymś i o ile jestem w stanie wyczytać dane techniczne tak jeśli chodzi o praktykę to jest klops 🤣 a bardzo chce uniknąć kupowania suva typu XL i szukam czegoś możliwie małego ale zdolnego uciągnąć minimum 2t komfortowo
donkeyboy, a co znalazłaś mającego 2,2 nie będącego suvem ?
Komfort to jak ma 2,4, ale zaleźy od napędu i momentu obrotowego.

Ja mam 2 tony na haku i też komofort w sumie, no ale super komfort to jednak 2,4.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2023 14:29
Perlica, ja nie jestem przeciwko suvom tylko przeciwna dużym suvom bo nie mam na nie potrzeby (ani psa ani dzieci xD). 2,2t znalazłam w Audi Q3 200KM w dieslu. Tyle że za tyle kasy to może być i Skoda Kodiaq z 190/200KM i też w dieslu i z lepszym pakietem

To jeśli dobrze cię rozumiem to uważasz że tak +/- 400kg zapasu jest komfort?
donkeyboy, komfort daje automatyczna skrzynia biegów, napęd 4x4, niestety starodawny diesel- nie współczesny, ewentualnie silnik o pojemności od 2.5 litra. Sprawa wagi pojazdów jeśli jest zgodna z wymogami homologacji nie ma większego znaczenia. Owszem jeśli masa pojazdu ma odpowiednią przewagę bad dnc przyczepy, to jest to fajne, ale nie decydujące.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2023 15:45
melehowicz, dzięki za szczegoly. niestety starodawny diesel nie wchodzi w grę bo szukam czegoś co mogę wziąć na firmę, więc mowa o raczej nowszych autach. A teraz wszystko wpadło w modę downsizingu i jeszcze hybryd albo w ogóle nie ma spalinowych silników do wyboru 🤐
a próbował ktoś ciągnąć trajler elektrykiem ? 🤣
donkeyboy, ilość KM nie ma tu nic do rzeczy , a moment obrotowy silnika.

Generalnie oprócz kilku aut obecnie nic już nie pociągnie przyczepy bo takich aut juz nie produkują, mam na myśli nowe, bo robiłam rozeznanie.


donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2023 21:12
Perlica, napisałam KM żeby sprecyzować bo tylko ta wersja bierze tyle na hak, reszta to grubo poniżej 2 ton

Też tak uważam, tak jak wspomniałam wyżej nawet średnie suvy sporej większości producentów ledwo wezmą 2t na hak maks. Podzieliłabyś się jakie to auta?
donkeyboy, ja mam Superb i sobie chwalę.
A tak to tylko suvy i większe.
Nie ma już Forda smax z silnikiem normalnym, nie ma Sharana.
Audi A4 jeszcze z mniejszych w wersji all road oraz Subaru Ouutback.
A tak Hilux, land cruiser , bmw x3 i większe.
Z hybryd jest highlander Toyoty, ale juz wycofali Z Polski, zostało kilka egzemplarzy nie odebranych przez klientów.
donkeyboy   dzień jak codzień, dzień po dniu, wciąż się dzieje życia cud
06 maja 2023 21:35
Perlica, ooo o superbie też myślałam. Dzięki - przejrzę sobie w/w sugestie 🙂
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się