Maści i odmiany

rudziczek   Małe i duże.
10 lutego 2017 10:19
💃Kokosnuss
Koń na wstawionym przez Cibie zdjęciu nie jest jasnym kasztanem. Obstawiam, że to jakiś odcień bułanego. Wtedy wszystko by się zgadzało- potomstwo może być zarówno myszate jak i gniade. Nie znam się na haflingerach, ale one chyba zawsze są kasztanami, więc to haflinger na pewno nie jest. Właściciel może opowiadać, że kobyłka to haflinger, bo to zawsze brzmi lepiej niż kuc o pochodzeniu NN😉 Potomek wygląda za to jak przerośnięty konik polski.
Jakbym szukała konika dla statecznej pięćdziesięciolatki do tupania po lesie, to brałabym 😍
[quote author=Murat-Gazon link=topic=1848.msg2647733#msg2647733 date=1486713158]
Czy ktoś mógłby wyjaśnić powstanie takiej maści z połączenia fryza i haflingera?  :kwiatek:
http://ogloszenia.re-volta.pl/konie/szczegoly/47305
[/quote]
Swoją drogą wyszedł bardzo ciekawy koń.
No ta matka rzeczywiście średnio na haflingera wygląda.
Konik rzeczywiście fajny i ciekawa ta maść.
Rudzik   wolę brzydkiego konia, niż piękną sukienkę
10 lutego 2017 11:28
Mój Mały na haflingera tez nie wygląda, a nim jest. Ma czerwony paszport z rozetką, pochodzi z austriackiej hodowli i ma na dupce palenie. W rodowodzie od strony matki wystąpiło uszlachetnianie siwym arabem, co w austriackich księgach stadnych jest dopuszczalne.
Kastorkowa   Szałas na hałas
10 lutego 2017 11:32
Na zdjęciu to matka, oraz jak się poszuka to ma pełną siostrę i też tak wygląda, w rodowodzie haflingery więc no chyba jednak to jest Haf.
Całe życie się człowiek czegoś dowiaduje 🙂 Wszystkie hafy, jakie widziałam, zawsze były typowe kasztanowate z konopiastą grzywą i ogonem, w książkach czy albumach też opisywane zawsze jako wyglądające wyłącznie tak, więc sądziłam, że inne wersje nie występują. Jak widać błędnie.  :kwiatek:
Ale czy to jest mozliwe jesli chodzi o genetyke ze kasztan (czy izabel?) i kary dadza konia takiej masci jak w ogloszeniu? 🙂