Transport koni-co i jak. Wszystko na temat :)

_Gaga przepisy nie są jasne ponieważ pozycja O 1 , to maksymalna masa przyczepy , nie ma nigdzie sformułowania że O1 w dowodzie samochodu to DMC przyczepy.

ja miałem w galoperze O1 3300 przy DMC galopera 2500 !!! , a crafter ma DMC 3490 , a O1 2000 !!!



Revoltovicze, przepraszam bardzo że się wtrącam. Szukam wątku żeby się dowiedzieć co może być przyczyną omdlenia mojej kobyłki. Wet był, będziemy robić badania wysiłkowe i badać serducho ale chciałam się dowiedzieć co może być przyczyną a przejrzałam dosłownei całe forum i nie znalazłam nic takiego 🙁
Pomożecie?  😉
Usunę posta wkrótce 🙂
pawel_asola, czy Ty czytasz nasze posty??
W przypadku samochodów terenowych zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr. 5, poz. 30) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków”.
Galoper jest terenowy, crafter niespecjalnie  😵

O1 to maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

Maksymala masa całkowita jest tożsama z dopuszczalną masą całkowitą wbitą w dowód rejestracyjny przyczepy. Niewiele to ma wspólnego z rzeczywistą masą przyczepy / zepołu pojazdów - którą to można okreslić jedynie empirycznie.
Jednym słowem DMC przyczepy z dowodu rejestracyjnego przyczepy (F1/F2) nie może być większa, niż maksymalna masa całkowita przyczepy wbita w dokumenty samochodu (O1/O2)


EDIT
heroinx, z całym szacunkiem ale:
a) co to ma wspólnego z transportem koni?? 🤔
b) usunięcie posta = ban z forum - poczytaj regulamin

Tymczasem proponuję napisać post w adekwatnym temacie, np tutaj:
http://www.re-volta.pl/forum/index.php/topic,91980.0.html
Gaga znajdż mi proszę takie sformułowanie że to jest tożsame. bo jakkolwiek to co wklejaliście czytałem i rozumiem ( choć nie specjalnie zgadzam się z sensem) to stwierdzenia że O1 z samochodu do F2 przyczepy nigdzie wprost nie mogę znaleźć.

poza tym jak tak dobrze rozumiesz intencje ustawodawdców wyjaśnij czemu jest tam napisane maksymalna a nie dopuszczalana ?

Z głupota przepisów trzeba walczyć i szukać rozwiązania a nie przyjmować wszystko co biurokraci wymyślą.
Gaga , galoper był z 2000 roku , rejestrowany w 2000 więc watpie że miało zastosowanie rozporządzenie z 2003 :-) chyba że urzędnik był jasnowidzem.

Chyba, że wcześniej przepisy były identyczne, a aktuailizowane co innego.


Przestań wymyślać bzdury i wprowadzać ludzi w błąd. Ustawa mówi co mówi, jest jasna, prosto napisana i prostymi zdaniami napisana. Przytoczę jeszcze raz, bo udajesz, że jej nie ma:

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: - czyli DMC przyczepy!!!! - pozycja F2 w dowodzie rejestracyjnym przyczepy
.........

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,  -pozycja O1 w dowodzie rejestracyjnym samochodu
.....

wyjątek: terenówki
Nikt Ci nie napisze, że O1 to się równa F2 w ustawie, to by trzeba być głąbem, żeby tego oczekiwać. Bo jak się zmieni wygląd dowodu rejestracyjnego, i kratki, to co ustawę będą zmieniać? Co za pomysł.
Masz jasno nazwane co ma być od czego mniejsze i to się zgadza z opisem okienek w dowodzie rejestracyjnym. Tak, wiesz oprócz oznaczeń okienek jest jeszcze wytłumaczenie co to w tych okienkach ma być.
[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177512#msg2177512 date=1410256577]
to stwierdzenia że O1 z samochodu do F2 przyczepy nigdzie wprost nie mogę znaleźć.
[/quote]

Ja tego też nigdzie nie napisałam, zatem jednak masz problem z czytaniem ze zrozumieniem...
O1/F1 - z hamulcem , O2/F2 - bez...
Czym się Twoim zdaniem różni maksymalna masa całkowita od dopuszczalnej masy całkowitej?

[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177512#msg2177512 date=1410256577]
poza tym jak tak dobrze rozumiesz intencje ustawodawdców wyjaśnij czemu jest tam napisane maksymalna a nie dopuszczalana ?
[/quote]

Dla mnie wyrażenia: największa dopuszczalna i maksymalna są jednoznaczne...

[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177512#msg2177512 date=1410256577]
Z głupota przepisów trzeba walczyć i szukać rozwiązania a nie przyjmować wszystko co biurokraci wymyślą.
[/quote]
zastanawiam się nad tym, czy nie trzeba walczyć z głupotą interpretujących przepisy... toć nigdzie nie jest napisane, ze nie można zabijać ludzi - czyli można?  🤔wirek:

[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177517#msg2177517 date=1410256801]
Gaga , galoper był z 2000 roku , rejestrowany w 2000 więc watpie że miało zastosowanie rozporządzenie z 2003 :-) chyba że urzędnik był jasnowidzem.
[/quote]
Czyli wg Ciebie przed 2003 rokiem nie było żadnych przepisów na ten temat??  😁
zupełnie nie rozumiem agresji i epitetów , skoro sam urząd rozróżnia pojęcia maksymalna i dopuszczalna , proszę przeczytać skróty F1 i F2 , skoro to to samo to po co sa dwie rubryki ?

Jaka agresja, jakie epitety? Osobiscie użyłam Twoich własnych słów 🤔
F.1-to maksymalna masa całkowita (konstrukcyjna -przewidziana przez producenta)
F.2-to dopuszczlna masa całkowita (administracyjna-przewidziana przepisami krajowymi) i to jest dla nas istotne

Tu ja się minęłam z prawdą myśląc, że F2 jest dla przyczep niehamowanych (fakt faktem nigdy na to konkretnie nie zwracałam uwagi).

Bardzo prosze abyś wyjaśnił mi czym różni się wg Ciebie maksymalna masa całkowita od dopuszczalnej masy całkowitej, bo tego kompletnie nie rozumiem...
edit: teraz ja nie zrozumiałam twojego postu  😉. Generalnie jakby się nie różniły, to obowiązuje nas wg ustawy DMC.

pawel_asola, najlepiej udawać, że czegoś nie ma jak się nie zgadza z twoimi przekonaniami. Buahahahah. Problem nie jest w znaczkach w dowodzie, zrozum to wreszcie. Jest w opisie w ustawie - który jest jasny, czytelny i nie pozostawia wątpliwości. Jak się zmieni dowód rej. to tam może być nawet pozycja xxx765, nie jest to ważne.
dobrze jest przeczytać całość a nie urywki :


6)masie ciągniętej - rozumie się przez to masę odpowiadającą naciskom osi pojazdu ciągniętego;

7)maksymalnej masie ciągniętej - rozumie się przez to największą masę ciągniętą określoną przez producenta pojazdu;
czyli DMC przyczepy , czyli pozycja F2 nie może być większa niż maksymalna masa ciągnieta - a to jest określone w Certfikacie Producenta  !!!! -

czyli punkt c przepisu :

dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a)wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b)dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c)maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d)3.500 kg,

mówi że F2 w dowodzie przyczepy nie może być większe od F1

nie zamierzam wprowadzić ludzi w błąd , ale ochronić ich przed błedną interpreatcją przespisów,

aby mieć pewność że jest to prawda poproszę o wykładnie kancelarię prawną , a tym którzy będą chcili mieć F2 przyczepy mniejsze bez względu na przepisy zarejetruje ja mniejsze DMC bo to można.

Ale to logiczne, że F2 czyli DMC przyczepy nie może być wyższe, niż F1 określone przez producenta... z tym nikt nie dyskutuje, bo to wynika samo z siebie raczej... Skoro producent przewidział, że na przyczepie można przewieźć 50 kg, to administracyjnie nie można wpisać jej ładowności 500 kg...

Nadal nie wyjaśniłeś jednak czym różni się określone w DR pojazdu O1 czyli maksymalna masa całkowita od dopuszczalnej masy całkowitej (oczywiscie dla przyczepy).

Jednocześnie przypominam, że na forum obowiązuje regulamin mówiący o edycji postów...  😵
nie rozumiem o co chodzi z edycją postów?
pawel_asola, ale co kogo obchodzi pozycja F1 w dowodzie czyli maksymalna masa całkowita przyczepy, jeśli nie do niej odnoszą się przepisy dotyczące holowania pojazdów. Ustawa nic nie mówi o tej wartości. Na cholerę w ogóle się tym zajmować. Ustawa mówi o DMC przyczepy!!! czyli pozycji F2.

O maksymalnej masie ciągnionej mówi w kontekście samochodu(!!!!) bo ta wartość jest tam określona przez producenta. NIe można sobie przenieść jednego określenia z jednego zdania do drugiego. Co za bzdura kosmiczna.
[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177585#msg2177585 date=1410260214]
nie rozumiem o co chodzi z edycją postów?
[/quote]
Poczytaj zatem regulamin (dokłądnie pkt 5 regulaminu forum). Rejestrując się na forum zatwierdziłeś, ze sięz nim zapoznałeś...
_Gaga, a po co czytać przepisy ze zrozumieniem?? Nawet na forum  😀iabeł:
...co fakt to fakt  😁 😁
a możecie mi powiedzieć kiedy nadużywam edytowania ?
Od dwóch stron czytam tą dyskusję i nie pojmuję o co chodzi...chyba, że o to, żeby wpisać w dowód mniejsze DMC i ciągnąć przyczepę bez prawka B+E.
prawo jazdy to oddzielna kwestia
no i jest jeszcze viatool dla zestawu pojazdów przekraczających DMC 3500. I tam patrzą tylko na DMC i nikogo nie obchodzi stan faktyczny, tylko to, co jest w dokumentach. Kamera robi fotkę, komputer sprawdza DMC i jak jest przekroczone przychodzi mandacik (nie mały).  i nikt nikogo na wagę zapraszał nie będzie, liczy się to, co na papierze.
nie da się nie przekroczyć dmc zestawu 3 500 tony wożąc dwa konie
pawel_asola, da się, ale i ciężko i niebezpiecznie 😉
Pierwsze lepsze ogłoszenie:
http://moto.gratka.pl/tresc/przyczepa-do-przewozu-2-koni-kat-b-17105345.html?oferta-archiwalna
auto ma mieć 1,33 przyczepy czyli: 1480 x 1,33 = niespełna 2 t.
2 + 1,48 < 3,5 t

edit: literówki
[quote author=pawel_asola link=topic=191.msg2177651#msg2177651 date=1410262755]
nie da się nie przekroczyć dmc zestawu 3 500 tony wożąc dwa konie
[/quote]
ale kiedy wiozę jednego konia? DMC jest niezależną od stanu faktycznego wartością. Więc cała ta dyskusja jest jakby o niczym. Aczkolwiek z drugiej strony zaintrygował mnie Twój tok myślenia i chciałabym zrozumieć, o co Ci chodzi 😉
Gaga to ogłoszenie to kpina i to groźna kpina , bo ta przyczepa wazy ok 700 kg min, jeśli dołożymy dwa konie to to jest 1700 - 1800 , czyli z złożenia będzie przeładowana ,

a tu już nie chodzi o przepisy tylko jest to cholernie niebezpieczne jak ktoś zapnie taki zestaw do auta z dmc 2000

w tym układzie to ja bym mógł jechać z dwoma końmi fordem focusem ..... to jest dopiero niebezpieczne
pawel_asola, nadal odnoszę wrażenie, że nie czytasz naszych postów... może zacznij?  😉
[quote author=_Gaga link=topic=191.msg2177658#msg2177658 date=1410263262]
da się, ale i ciężko i niebezpiecznie
[/quote]

Napiszesz w końcu czym się różnią wg Ciebie masy? I co właściwie ma piernik, bo ja się dawno pogubiłam o co Ci chodzi... (nei tylko ja jak widać)
gaga poza tym ze ciężko i niebezpiecznie to jeszcze niezgodne z przepisami .... bo przeładowanie przyczepy tez jest łamaniem przepisów
Ja o zupie Ty o d.. 😵
...jak żyć  🤔
gaga napisałem że nie da się jeżdzic z dwoma końmi zgodnie z przepisami, napisałaś z esie da ale ciężko,

z masy jaką maja konie , nie da się tego robic zgodnie z przepisami nie przeładowując przyczepy, czyli się nie da i tyle, chyba ze mówiąc 2 konie mamy na myśli 2 kucyki
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się