Akwarystyka, czyli Holendry, ryby i rybki

A jak mi się rozmnożą to nie będę miała znów z nimi problemu?
Zawsze możesz je sprzedać, albo oddać do sklepu w zamian za coś. Ja oddawałam i dostawałam roślinki.
Isabelle a 450 L??? to już chyba mogą być ze 4??
maleństwo   I'll love you till the end of time...
08 lipca 2013 13:39
Właśnie zakładam małe akwarium - już zainstalowałam podłoże, rośliny, filtr i lampę, zalałam uzdatniacz, nawóz i bakterie.
Pytanie - czy podczas dojrzewania akwa filtr ma również natleniać (bo chyba ta regulacja, czy "puszcza bąbelki", czy nie, to natlenianie - jeśli się mylę, proszę nie bić, jestem nowicjuszem)? Czy póki nie ma ryb, to nie?

Akwarium jest niespodzianką urodzinową dla narzeczonego, bo wiem, że marzy - a ze lokum małe, to i baniak maleńki (15). Zamieszka w nim albo bojownik (z kolei marzy się mnie), albo kilka neonków, plus jakiś czyściciel przy dnie.

Miałąm akwa jako dzieciak i było tak, jak kiedyś tu pisała szafirowa - żwir, sztuczne rośliny, rybki na zasadzie "jedna taka, jedna taka i dwie takie", bo ładne. I jakimś cudem żałobniczki żyły 4 lata, "glonojad" mój ukochany chyba ponad 5. Więcej szczęścia niż rozumu. Teraz poczytałam, popytałam, postaram się, aby było małe, ale w miarę poprawne.

Można zatem dołączyć do wątku? 🙂
Filtr musi chodzić od początku, bo muszą w nim zamieszkać bakterie potrzebne do życia całego ekosystemu. Potrzeba 2-3 tygodni, żeby wszystko dojrzało i było gotowe na przyjęcie ryb.
Może mój Adam to lepiej wytłumaczy, jeśli znajdzie chwilę.
maleństwo   I'll love you till the end of time...
08 lipca 2013 18:06
Julie, wiem, wiem, filtr już gra i bucy, chodziło mi stricte o te opcję "bąbelkowania".
Pan w sklepie wprawdzie wciskał mi, ze "paaaani, przy tych środkach, co mamy teraz dostępne, ta woda będzie gotowa na przyjęcie ryb po dwóch dobach', ale byłam mądrzejsza o lekturę m.in. niniejszego wątku i tylko pokiwałam głową, a zrobię swoje.
Bąbelków możesz nie mieć w ogóle, to ruch tafli natlenia wodę.