jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

skasuj te, wykropkuj albo co bo znowu się zacznie
Witam,

zastanawiam się nad zakupem Jeepa Compassa z 2008 roku z hakiem. Na haku jest 2000 kg.
Co o tym myślicie?
Jest bardzo ekonomiczny i moc też ma wystarczającą wg mnie.
Dołączam dane techiczne:
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/jeep/compass/suv/silnik-diesla-2.0-crd-dohc-16v-140km-2007-2010/
Ja swoja 2-konna przyczepe od niedawna ciagne Nissanem Navara 190KM,sprawuje sie doskonale,spalanie ok 11-12l
Wczesniej VW CADDY 1,9TDI, bardzo ekonomiczny ok 7-8l,wozilam nim mniejsze konie,nigdy mnie nie zawiodl.
stelok90, a skąd dane o 2000 kg na haku?
Od sprzedającego autko.
wcześniej ciągnąłem VW Sharanem 1.9 Diesel i mocy 105 KM i dawało radę.
Mi dwa konie pociągnęła stara Skoda 105 i rozklekotany duży Fiat, który służył tylko do wywalania gnoju, więc nie chodzi o to czy da radę, bo da na pewno. Pytanie czy spełnia warunki zgodnie z polskim prawem (moje oba przykłady oczywiście nie spełniają). Jeśli w dowodzie rejestracyjnym samochodu dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi 2000 kg to zgodnie z polskim prawem możesz ciągnąć ~ 1530 kg (przelicznik 1,3) - czyli przyczepkę na 1 konia (chyba że coś się zmieniło to niech mnie ktoś poprawi).
Sharan miał wbite DMC 4500 kg i zdarzyła nam się kontrola ITD i wszystko było git.
Stołek: Cóż za monstrualne bzdury! Takie wpisy obrażają forumowiczów!
espana, chyba coś namotałaś. Ciągnąć można tyle ile masz wbite w dowodzie. Zwykle na hak dają uciąg zbliżony do MW auta.
Tak wyglada to w sharanie 1.9

Czyli mimo, ze mam wbite 2000 na haku, realnie mige ciagnac 1600, bo 2400 dmc auta, a 4000 dmc zespolu pojazdow. Zgadza się?
Niestety nie do końca się zgadza , oznacza to tyle, że nie możesz przyczepy załadowanej do maksa ciągnąc samochodem załadowanym na maksa. Samochód może być załadowany do 2000 kg. Masa własna + 267 kg
Czyli nawet lepiej wychodzi. Bo normalne, że nie wsadzę 7 osób do auta i nie wpakuję do przyczepy dwóch 700kg koni, bo chyba by to był ostatni kurs tego auta.
Ale co zrobią, jak mnie zatrzymają? Ocenią wzrokowo ile ważą konie i ładunek w aucie? Wezmą na wagę?
Wezmą na wagę, a jak wagi nie będą mieli to powiedzą jakiś komplement i pożyczą szerokiej drogi.
A lepiej dla mnie dlatego, że cieżko pożyczyć  przyczepę o DMC mniejszym niż 2000kg.
Tu jest fajnie rozpisane jak liczyć. http://www.auto-swiat.pl/prawo/jaka-przyczepe-mozna-ciagnac-z-kategoria-b/6dr6le

Nowe przepisy są absurdalne bo moim autem w naszym kraju możemy ciągnąć max 2t, podczas gdy w innych 3,5t.
Teraz oznaczenie w dowodzie to jedno ale masy są różne dla różnych uprawnień. Durne to...
Zgodnie z tym artykułem mój samochód nie może jednak ciągnąc 2t przyczepki. I bądź tu człowieku mądry!
Mylicie możliwości auta z uprawnieniami do kierowania zestawem.
melehowicz, możliwości auta kiedyś były wpisane w dowodzie. Teraz strasznie to pokręcone i to właśnie jest wykazane w artykule.

W praktyce nie słyszałem, żeby Policja tak to liczyła, Latem byłem kontrolowany - policja sprawdzała tylko zgodność DMC przyczepy i zapisu w dowodzie auta.
melehowicz, może też nie znają nowych przepisów  🙂
A gdzie zapis prawny dotyczacy tych stosunków masy.
bera7: nad głupotą przepisów czasem nawet policja załamuje ręce.
melehowicz, dobrze jak trafisz na rozsądnego, gorzej jak się trafi upierdliwy.
Pewnie masz rację, ale przy dłuższej chwili sprawdzę dogłębnie te zapisy. najdziwniejsze jest to, że żaden samochód osobowy  w rozumieniu (sedan kombi SUV terenówka ) nie jest produkowany z instalacją do hamowania przyczepy z miejsca kierowcy. Żadna przyczepa na hak kulowy nie ma instalacji hamulca sterowanej z miejsca kierowcy - absolutnie żadna na całym świecie. Dokopałem się do przepisów - w mojej oceni są to wymagania stawiane przyczepom a nie samochodom, producentom przyczep, a nie kierowcom, organowi wydającemu homologację a nie kierowcom, stacjom diagnostycznym a nie kierowcom. kierowca ma gotowe dane wpisane do dowodu i tego ma się trzymać.
melehowicz, to na gwint te przeliczniki procentowe od tego co masz w dowodzie? Dobrej pory było jasno. Auto może ciągnąć tyle ile wskazują dane w dowodzie. Kierowca B do 3,5 tony w zestawie, powyżej musiał mieć E.
espana, chyba coś namotałaś. Ciągnąć można tyle ile masz wbite w dowodzie. Zwykle na hak dają uciąg zbliżony do MW auta.


No właśnie na to wskazuje podlinkowany kilka postów wyżej artykuł: ja mam w swoim dowodzie DMC 2000 kg, na całym świecie mogę ciągnąć 2000 kg, tylko nie w Polsce, bo tu mi wychodzi 1530 kg.
I tak nie ciągnę więcej, bo mam prawko tylko B, więc wypożyczam przyczepę o DMC = 1400 kg, ale chodziło mi o ten przelicznik właśnie.
Gdzie w przepisach jest ten przelicznik? Jaki paragraf?
bera7, na B mozna max 4250kg DMC zestawu miec, jedynie przyczepa musi byc lekka.
marysia550, wiem. Napisałam jak było wcześniej. Wg mnie było jasno i dobrze.
Przepisy zawarte są w rozporządzeniu ministra o warunkach technicznych pojazdów.- jest rozporządzenie adresowane do stacji diagnostycznych i organów wydających homologację
Ciekawe czy VW czy minister ma lepszych fachowców zajmujacych sie kwestią DMC i proporcjami wagowymi.
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się