jakie auto do przyczepy, "ekonomia"

Szalona : zanim określisz czyjąś wypowiedź jako bez sensu zasięgnij wiedzy. homologacja na pojazd i wszystkie jego parametry jest wydawana przed jego pierwsza sprzedażą i nie ma znaczenia czy dana instalacja jak np dodatkowa instalacja hamulca jest w nim zamontowana czy nie.

Według cytowanej przez orędowników praworządności żaden europejski SUV nie może ciągnąć przyczepy dwukonnej! Zatem na polskich ulicach stoją ślepi policjanci i ujada ze nie widzą okazji do wlepienia mandatu.



Na samochód TAK . Na przyczepę Tak . Ale za to jaki zestaw utworzysz . Czyli dla inteligentnych inaczej . jeżeli ty jako kierowca podłączasz przyczepę do samochodu to ty tworzysz zestaw i odpowiadasz za to co podpiąłeś i czym się będziesz poruszał . Więc jeżeli podłączysz przyczepę która będzie miała hamulec sterowany z kabiny kierowcy to będzie 1-1 a jeżeli podłączysz z hamulcem najazdwowym to będzie 1,33 - 1 .  😁

Myślę że już chyba każdy nawet blondynka z kawałów zrozumie  😁 😁 😁

P.S Specjalmie dla Melehowicza - Samochód ma swoją homologację , przyczepa ma swoją homologację , ale za utworzenie zestawu . Samochód + przyczepa odpowiada kierowca.  😉  Zestaw pojazdów nie ma homologacji . Tu stosuje się przepisy dla zespołu pojazdów z których każdy z osobna musi mieć homologację  😁 😁 😁 😁 Ty odpowiadasz za to co zapniesz na haku.  😁
Smok10, dziękuję!
Wydajacy homologację zamieścił dane dotyczące parametrów granicznych ,które właściciel pojazdu odczytuje z dowodu rejestracyjnego na tej podstawie konfiguruje zestaw i sprawdza czy ma uprawnienia do kierowania takim zestawem pojazdów. To chyba jest oczywiste.
Wyższej matematyki cd 😉
F1/F2 (DMC pojazdu) 2370kg, Q1 1300kg, F3 (DMC zespołu pojazdów) 3500kg. Ile mogę legalnie podczepić?
anetakajper   Dolata i spółka
26 kwietnia 2017 08:26
1300
Wyższej matematyki cd 😉
F1/F2 (DMC pojazdu) 2370kg, Q1 1300kg, F3 (DMC zespołu pojazdów) 3500kg. Ile mogę legalnie podczepić?



Fakt Q1 to 1300 😉
F2+Q1= 3670kg czyli więcej niż F3, rozważanie teoretyczne, bo nawet haka nie mam, ale zajrzałem dzisiaj do dowodu i zgupłem
anetakajper   Dolata i spółka
26 kwietnia 2017 08:56
Ten sam model auta co wcześniej pisałam
F1-F2- 3200 F3-6000 O1-3500
Więc F1+O1 😉
Wydajacy homologację zamieścił dane dotyczące parametrów granicznych ,które właściciel pojazdu odczytuje z dowodu rejestracyjnego na tej podstawie konfiguruje zestaw i sprawdza czy ma uprawnienia do kierowania takim zestawem pojazdów. To chyba jest oczywiste.


Nie dość że musi sprawdzić czy ma uprawnienia, to musi sprawdzić czy wg przepisów taki zestaw jest dopuszczalny 🙂, i tu tajemniczy przelicznik robi furorę. Określenie  w Q1 max DMC przyczepy nie oznacza że taką możesz ciągnąć, to jedynie oznacza, że pojazd jest KONSTRUKCYJNIE przygotowany do ciągnięcia takiego ciężaru, a czy taki możesz ciągnąć, czy nie, to inna bajka.
To jakie znaczenie ma F3?
Przelicznik stosuje się tylko do hamulca najazdowego  😉
Przelicznik stosuje się tylko do hamulca najazdowego  😉
To było już chyba powiedziane wcześniej 🙂.

Co do podstawy prawnej którą przytoczył Smok, to co prawda ma to samo brzmienie, ale obecnie obowiązująca to:

Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r.
Poz. 2022
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Weźcie jeszcze pod uwagę, że należy zwrócić uwagę na homologację haka. Co z tego, że DMC przyczepy hamowanej będzie 2000kg, jak hak ma w homologacji np. 1100kg.
Ogurek, co to za auto?, być może ma ograniczenia wynikające z czegoś innego, np. jak masz auto załadowane na ful, czyli jego masa jest=DMC=2370, to wówczas możesz ciągnąć przyczepę jedynie o masie 1130kg, ale jak wyrzucisz z auta 1 czy 2 pasażerów o masie >=170kg, to już możesz ciągnąć przyczepę 1300kg.
taka ciekawostka:
Wątek: Transport koni-co i jak. Wszystko na temat 🙂  (Przeczytany 253003 razy)  ma już 46 stron, 1368 odpowiedzi,
Wątek: Przyczepy do przewozu koni  (Przeczytany 183800 razy) ma 30 stron, 870 odpowiedzi,
Wątek: Przyczepy dla koni i prawo jazdy kat. B  (Przeczytany 60910 razy) ma 10 stron, 287 postów,
Wątek: jakie auto do przyczepy, "ekonomia"  (Przeczytany 19695 razy), ma 9 stron, 251 odpowiedzi.
co daje razem 95 stron, 2776 odpowiedzi w tematach zwiazanych z przewozem koni przyczepą.
Chciałoby sie powiedzieć: Amen.
Czy ciągnie ktoś przyczepę 2 konna BMW x3?
Maksymalna masa przyczepy z hamulcami do BMW X3 to 2,4 tony, więc da radę.
Ale chciałam spytać kogoś kto ciągnie jak sobie radzi 🙂
Jeszcze jedno pytanie... jak w końcu z tym wpisem O1 w dowodzie? Bo zdania są podzielone i zastanawiam się jak rejestrować przyczepe w końcu, która może mieć dmc od 2200kg do 2700kg. Auto mercedes ml, masa własna prawie 2200kg, wartość o1 3500kg. To chyba powinna być właśnie polska homologacja?
episode, dla tego auta w papierach maksymalna masa przyczepy to ponad 3 tony. Ale zalezy jakie masz prawo jazdy, bo jeśli B+E to są uprawnienia do kierowania zespołem pojazdów składającym się z pojazdu określonego w kategorii B (dmc do 3,5 tony) oraz przyczepy, której rzeczywista masa całkowita nie przekracza rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Czyli jak przyjmiesz, że jedziesz pod korek DMC to możesz i na tę wyższą wartość przyczepę zarejestrować.

Ja mam ML-a i w końcu poległam na składaniu matematyki z przyczepą, bo nawet prawa jazdy na E nie miałam czasu robić, nie mówiąc już o tym, ile chcieli za dodatkowy montaż haka.
Mam B+E. Wiec jak, nie mogę tym autem ciągnąć takiej przyczepy na kaka pozwala mi wartość o1? To jakie uprawnienia musiałabym mieć... nic już nie rozumiem 😀
sprawdź w dowodzie jaką masz DMC zespołu samochód plus przyczepa. To tam powinno być. Jak dotrę do dowodu, bo mam w aucie, to Ci napisze ile ja mam dla mojego modelu.

Edit: zakładam że jeśli DMC pojazdu masz 2715 kg, a DMC zespołu pojazdów masz 6315, plus ograniczenie że przyczepa nie może być cięższa niż samochód dla B+E to możesz swobodnie rejestrować przyczepę na 2700 kg.

Problem by pewnie był gdybyś miała DMC samochodu 2200 a przyczepy 2700. Ale inspekcja transportu drogowego to ja nie jestem. Ja mam tylko B, więc jeżdżę do 3,5t.

Dane podałam dla ML 350 wersja na lata 2011-2015
To proste i wielokrotnie tu poruszane . Przy hamulcu najazdowym masa pojazdu ciągnionego to 1,33 masy przyczepy. Jeżeli przyczepa ma DMC 2000 Kg to samochód który ją ciągnie musi mieć DMC 2660 kg i wpis w dowodzie nie ma tu żadnego znaczenia ponieważ o tym jaką przyczepę można ciągnąć stanowią inne przepisy.  😉 Masa przyczepy określona w dowodzie to masa przyczepy z hamulcem uruchamianym pedałem w samochodzie . ( elektrycznym bądź pneumatycznym ) w praktyce w Europie  takich prawie nie ma a przynajmniej nie stosuje się takich w przyczepach do przewozu koni . Co innego USA bądź Kanada , tam w większości hamulce w przyczepach do przewozu koni to hamulce elektryczne sterowane  pedałem w samochodzie . 😉 Dodam że przepis jest z lat 70- tych ale obowiązuje do dnia dzisiejszego a Policja oraz ITD skwapliwie go przestrzega .  🤣
A ja z nieco innym pytaniem
Miałam w ręku kilkanascie dowodów rejestracyjnych przyczep i albo miały pozycję F1 ( maksymalna masa całkowita ) pustą albo równą pozycji F2 ( dopuszczalna masa całkowita )
Teraz posiadam przyczepę która ma w dowodzie F1 1600 i F2 1275, ( 630 masa własna, 645 ładowność ),  co jest sytuacją dość niezwykłą, że te liczby się różnią.   
Czy wasze przyczepy też mają te rubryki z innymi wartościami ? będę wdzięczna za przykłady
Na którą wartość wg Was należy patrzeć obliczając sobie skład, kwestie viatolla i prawka.
Aktualnie ciągnę samochodem SUZUKI VITARA o DMC 1850

Smok, to oznaczałoby że przyczepy o DMC 2200 nie możesz pociągnąć MLem, który ma DMC 2715? Te przepisy są strasznie zawiłe.
Smok, to oznaczałoby że przyczepy o DMC 2200 nie możesz pociągnąć MLem, który ma DMC 2715? Te przepisy są strasznie zawiłe.


Są głupie i stare ale niestety obowiązujące i egzekwowane przez naszych stróżów prawa  😤
Masakra jakaś... to jak macie porejestrowane przyczepy? Widząc na drogach jakie auta ciągną raczej malo takich, w których ten przelicznik 1.33 byłby prawdziwy.. co za kraj 🤔 co z przyczepami na 3 i więcej koni - chyba w Pl w ogóle takich nie można ciągnąć w tym przypadku chyba, ze na c+e...
Ciągnąć to sobie możesz co chcesz i czym chcesz dopóki cię nie zatrzymają  😁 Ostatnio widziałem jak ITD zatrzymało busa z dwukonką i potem pytałem jak kontrola  😁 Sprawdzili mu wszystko , nawet leżeli pod przyczepą i sprawdzali linki od hamulca  😁 Na szczęście wszystko miał Ok.  😀 P.S Do niedawna ITD nie miało prawa kontrolować aut do 3,5 T , ale to już się zmieniło  😤 No i oni mają inne taryfikatory mandatowe  😤
Smok a to nie tylko w przypadku ciężarówek ze masa auta + 40%?
karolina_ to kwestia bezpieczeństwa, a nie większego czy mniejszego samochodu.
Jak Ci przyczepa wpadnie w poślizg, zniesie ją, cokolwiek to samochód o większej masie ją wyciągnie. Jeśli przyczepa jest cięższa albo o tej samej masie, to kwestia szczęścia, albo będą się miotać i kij wie co wyjdzie.
[quote author=karolina_ link=topic=30760.msg2724460#msg2724460 date=1509042286]
Smok a to nie tylko w przypadku ciężarówek ze masa auta + 40%?
[/quote]

Cofnij się o jedną kartę do tyłu a przeczytasz dokładne przepisy  😁
To samochody do przyczep można chyba wymienić na palcach jednej ręki... albo rejestrować przyczepy na 2000-2200 max..
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się