Pralka i inne AGD - uwagi i rady.

efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 11:43
Powiedzcie mi zatem który lepszy: ten czy ten ? a może taka jura chociaż nie bardzo ogarniam jak tu wygląda system z mlekiem  👀
efeemeryda, pomimo, że kocham swoją Nivonę i kawa z niej wychodzi topowa to nie polecam jej jako typowego ekspresu do robienia kaw jednym przyciskiem. Ten system spieniania lubi być zawodny. Ja nie wiem czy to zależy od modelu czy jak ale po 3 czy 4 myciu systemu spieniania po złożeniu nie spienia już dobrze.
Z tym, że ja akurat bardzo posłuchałam znajomego kawosza i do mleka mam spieniacz osobny, więc mi to wisi. Skoro mam co chwilę i tak przemywać to co jest w ekspresie to pojemnik ze spieniacza osobnego przemywa się sto razy szybciej i łatwiej i wg mnie lepiej spienia mleko a do tego przydaje się do robienia kaw z czekoladą np.
W tej chwili gdybym miała kupować ekspress taki "jeden przycisk" to tylko jakąś bardziej wypasioną Jurę. Po pierwsze kawa z niej czy z Nivony smakuje mi bardziej niż z DeLonghi, po drugie są dla mnie jakością samą w sobie. I pewnie bym odżałowała więcej kasy, bo kaw u nas schodzi dużo a mi nie z każdego ekspresu i nie każda kawa smakuje.
efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 13:22
Epk dziękuje za opinie  🌷 pytanie czy ta powyższa Jura jest Ok ? Co do ilości kaw, to u nas będzie 1-2 dziennie bo mój M. uznaje tylko sypana, żadnych ekspresów  🤣
efeemeryda, ja mam od 2 lat Saeco Lirika i jestem bardzo zadowolona 🙂 a można dostać na Allegro w niższej cenie niż te co wstawiłaś. Używam właśnie tak, jak Ty - 1-2 kawy dziennie, chyba, że znajomi przyjdą to wtedy więcej. Bardzo polecam!
efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 13:50
ewuś to jest jeden model ?
Trochę się boję, żeby nie kupić "za taniego"  😂
efeemeryda, są różne wersje tego modelu i różnią się tylko systemem spieniania mleka. Liryka jest tania, bo to „stary” model Saeco, w tej chwili nawet go nie ma na stronie producenta. Ale jak sama kupowałam, to robiłam rozeznanie i ma bardzo dobre opinie. Po 2 latach użytkowania dalej jestem zadowolona 🙂
efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 14:05
Ewuś dzięki  🌷
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
16 kwietnia 2021 14:16
Odczekaj, pozbieraj i kup nowa Jurę  E8 🙂

Bedziesz mi znow dziękować  💃

Znalazłam po polsku filmiki o nim 🙂

Delonghi dinamica plus można też kupić za ok. 2700-2800. Nasz dla nas robi 5 kaw dziennie, ale też ciągle ktoś wpadał, więc 700 na liczniku stuknęło;p
efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 15:18
Gienia  🌷
Ten ekspres to ma być prezent dla nas, wiec nie chce za bardzo naciągać, dostałam taki budżet odgórnie  🙂

efeemeryda, a nie możesz się dołożyć do prezentu? Serio warto!
Ja widzę mały minusik- naczynie na mleko stawiane obok ekspresu. Np u mnie ekspres stoi w takim miejscu, że byłoby to nieporęczne. Poza tym pewnie nie ma się do czego przyczepić, bo Jura ma ogólnie świetne opinie.
efeemeryda   no fate but what we make.
16 kwietnia 2021 16:47
Epk No mogę, muszę się zastanowić, Dziękuje Wam  🌷
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
16 kwietnia 2021 17:29
Nie napalaj sie na ekspres, to urządzenie na wiele lat. Prześpij to, pooglądaj filmy, przemysł na spokojnie. Jeszcze jest fajna mniejsza Jura, ENA 8. Ale cenowo dużej różnicy chyba nie robi.

Gienia-Pigwa, jaki zestaw pralka-suszarka (jedno na drugim)? Pralka 5 kg.

Wiem, że wiesz 🙂
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
27 kwietnia 2021 19:33
trusia, chcesz kupic pralke 5 kilo? :o 😉
Pralke o załadunku 5 kg. Teraz już pralek nie kupuje się wg pojemności załadunku? Bo ja wypadłam ze śledzenia sprzętu, mam od lat tę samą.
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
28 kwietnia 2021 12:12
trusia, tak, ale nie wiem czy juz ktoś kupuje takie male załadunki. 😉 Ja polecam pralkę minimum!! 7 kg a nawet lepiej w kierunku 8-10. Puszczasz wiecej prania na raz, tym duzo oszczędzasz. Do tego do takiej pralki wpakujesz kołdrę czy zewnętrzna czesc materaca. O derkach nie wspomnę 😉 oczywiscie tez mozesz włożyć mało, one maja automatykę wsadu, dopasują ilośc wody, etc.

Suszarka musi miec conajmniej taki załadunek jak pralka. Czyli ostatnio najcześciej takie kombi 8-8. O suszarkach gadałyśmy dopiero wiec przeleć pare postów do tylu.
A, o to chodzi! Nie zrozumiałam. Ta pralka ma być użytkowana przez dla jedną osobę. Ja mam pralkę 7 kg i wydaje mi się, że jednej osobie może być trudno uzbierać pełny wkład, a większa pralka więcej wody zużywa (ale może nie mam racji co od wody).

Ta osoba derek nie używa 🙂. A ja końskie łachy oddaję do pralni 🙂

Tak, wiem, że o suszarkach było niedawno, ale jak się kupuje kombajn, to chyba powinien być tej samej firmy (a może nie?), dlatego zapytałam. Chodzi mi o polecaną i pralkę i suszarkę.
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
01 maja 2021 11:21
trusia,

Nie musza byc tej samej firmy. Ale pamiętaj, ze musza na siebie pasować jak bedziesz dawać suszarkę na pralkę. Te małe pralki sa nieraz mniejsze niz standardowy wymiar i wtedy suszarka nie pasuje. Sa tez specjalne przejściówki, czesto z wyciąganym blatem, który mi osobiście bardzo sie przydał na składanie prania odrazu przy wyciąganiu. Teraz nie mam i cholernie mi tego brakuje.
Gienia, to bardzo cenna uwaga (wyciągany blat). W ogóle o tym nie myślałam, a przecież to takie oczywiste, że korzystam z góry pralki do składania i że tej góry w kombajnie nie będzie.

(tu jest emotka, której już nie ma, ta z wręczanym kwiatkiem)
Gienia-Pigwa   Vice-Ambasador KAV w Dojczlandii, dawniej pigwa :P
05 maja 2021 15:49
trusia, i pamiętaj o składaniu ciepłego prania 😉 plus głodzenia prania rekami 😎 wtedy większość rzeczy nie trzeba prasować. Plus nie ładować tak mega na full, bo wtedy sie mocniej gniecie. Chyba, ze to jakies ręczniki czy skarpetki to obojętne 😉

Faktycznie, brakuje tez fajnej ikonki 🙁 ale mozna zastąpić 🌻 😉
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się