Przyczepy dla koni i prawo jazdy kat. B

Dziewczyny, a DMC samochodu to 1880, przyczepa z hamulcem najazadowym o DMC 1600? Razem 3480 kg, więc nie przekracza 3,5t. Przyczepa dwuosiowa, ale osie jedna za drugą, dwukonna. Można to na B pociągnąć? Dodam, że przyczepa lżejsza od samochodu 😉
szuwar, wg przepisów kodeksu drogowego możesz przyczepę z hamulcem, mój tato jest policjantem 🙂
deborah   koń by się uśmiał...
16 maja 2013 20:07
Fokusowa, a jaka masa własna samochodu?
DMC przyczepy nie może być większe od masy własnej pojazdu ciągnącego. Zawsze i bezwzględnie. Niezależnie od tego jakie masz uprawnienia


btw wiedzieliście, że do pojazdu przewożącego konie musi być dokument wydany przez lekarza weterynarii dopuszczający pojazd do przewozu zwierząt?
Jestem świeżo po kursie i naładowali nam takich rzeczy do głowy że kosmos.

kolejny przepis do wolnej interpretacji kontrolujących. Jeśli wieziesz konie w celach zarobkowych (czyli jakich bo przecież wygranie konkursu z nagroda 150 zł to już jakiś zarobek - tu miejsce na wolną interpretację ITD lub policji) to musisz mieć takowe zaświadczenie...


oczywiście można się bronić ale to kolejny haczyk ...
Perlica dziękuję !  :kwiatek:
Chyba sobie te wszystkie ustawy rzeczywiście podrukuje i będę ze sobą wozić. 🙂
deborah, a skąd ITD ma wiedzieć, że coś wygrałaś? czy jedziesz wygrać?

Poza tym to przepis, że przyczepa musi mieć dopuszczenie do przewozu zwierząt dotyczy właśnie usługowych przewoźników, a obowiązkowo każdego jeżeli jedzie w długą trasę (pow. 8 godzin)
deborah   koń by się uśmiał...
17 maja 2013 07:23
Repka w ustawie nie ma mowy o usługowych przewoźnikach tylko o przewozie zwierząt dla celów zarobkowych i handlowych. więc teoretycznie jak sprzedałaś konia i jedziesz go zawieźć nowemu włascicielowi to czerpiesz z tego korzyści majątkowe i podlegasz pod przepis...

dlatego własnie pisze że kolejna nieprecyzyjna ustawa powoduje, ze pole do popisu dla ITD jest spore...
deborah Citroen Berlingo 2.0 HDI o masie własnej 1280 i całkowitej 1920 (nie wiem, czy tyle dokładnie, to nie mój samochód i nie mogę zerknąć w dowód, sprawdziłam mniej więcej w necie), czyli nie mogę? Bo znajomy ma prawko na praktycznie wszystko (T) i normalnie tym samochodem transportował konia..  👀
Chce się zapisac na B+E . I teraz kilka pytań
1. Jak przeglądam oferty OSK to jest napisane 20h teorii - a to nie jest tylko praktyka do zaliczenia?
2. Jak wygląda schemat egzaminu w WORD'zie?
3. Na jakim samochodzie zdaje się egzamin? Auto terenowe czy tzw. transporter?
Suav, jak ja zadawałam, to egzaminy były chyba wszędzie a Fordzie Galaxy, to taki mini van. 20h teorii jest na kursie, ale np. mi zaliczono zaocznie, bo to w sumie taka powtórka z B, nic specjalnie nowego, więc jak ktoś chciał to mógł chodzić, a jak nie to zaliczali ot tak. Egzamin i tak jest tylko praktyczny (musisz sobie przyczepę odczepić, zaczepić, kilka manewrów na placu i w miasto).
Suav
Punkt 3. sprawdź w swoim WORD, w każdym są inne. Pojazdy egzaminacyjne w Warszawie:
http://www.word.waw.pl/index.php?id=78&lng=pl&s=78,43
Manewry
http://www.word.waw.pl/e-cms/ob.php/katBE.pdf?id=50
Polecałabym sprawdzenie jakim samochodem się ciąga na egzaminie (w danym wordzie) - i kurs dokładnie na takim samym. Odpada sporo stresu, który pojawia się przy pojeździe widzianym pierwszy raz w życiu (bo jeszcze posprawdzać trzeba to i owo - światła np.). Tak udało mi się oblać dwa egzaminy 🙁. Pierwszy, bo Nigdy nie spotkałam się z ręcznym z lewej strony i zwyczajnie... o nim zapomniałam 🤣 (ręka szukała z prawej). Drugi - bo spanikowałam przy ustawianiu lusterek (joystick w kształcie pokrętła) i dalej było już za nerwowo. Duperele a ważne.
Chłopak (laweciarz) oblał, bo kazał(!) egzaminatorowi sprawdzić światła... cofania. Trzeba tez starannie obejrzeć plac i wypytać się o wszystkie wątpliwości, bo wyznaczone linie potrafią się nakładać itp.
Na mieście najłatwiej oblać za trzymanie się środkowego pasa (nie wolno), zastawienie przyczepą szyn tramwajowych, jazdę 70 przy znaku 80 w mieście 🙁, przejechanie przyczepką przez linię ciągłą.
halo
Dokładnie przez to samo oblałam pierwszy egzamin  😁. Dla mnie to była gehenna (nerwy) i dlatego do B+E nawet nie podchodzę (mimo, że b.lubię jeździć samochodem).
ja właśnie zdałem B+E, łatwo nie było 🙂 dwadzieścia godz teorii pózniej 16 jazd. i egzamin. na placu są trzy losowo wybrane manewry potem miasto. problem w tym że, człowiek ma swoje przyzwyczajenia, a tu czasów szkolnych trzeba wrócić 😉 w Łodzi vw transporter T5.
Dzięki, popytam ludzi z Trójmiasta 😉 Niestety na stronie naszego głupiego PORD'u nie ma żadnych istotnych info...
Od niedawna jest B96 czyli do 4250.
Oznacza to, że nie trzeba już robić kursu, idzie się na sam egzamin ( koszt ok. 200 pln).

Edit:
Do poczytania
http://forum.karawaning.pl/topic/13033-zachciało-mi-się-prawa-jazdy-b96-co-jak-gdzie-i-po-co-perypetie-fakty/page-4
Dzisiaj jadę na trasie Gdynia-Poznań. Czy ktoś może mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działa system viatoll? Kontrola uwzględnia masę DMC zespołu pojazdów wbitą w kartę pojazdu czy ważą automatycznie przed wjazdem na odcinek objęty viatollem?
reklama
deborah   koń by się uśmiał...
01 marca 2016 08:08
teresanka, teraz juz przeginasz....

moderatorzy  👀
Cześć, gdyby ktoś z Was potrzebował przyczepę na jednego konia z małą DMC [CIACH] - sio do ogłoszeń!
Witam wstępnie rozglądam się za przyczepą, brawo jazdy b, samochód kia Sorento, przyczepa na dwa konie ich masa łączna 800 kg. Do 10000. Gdyby ktoś się zlitował i na priva mi wysłał jakieś przykładowe ogłoszenia. Totalnie nie wiem jak szukać.
shewolf, Chyba na kategorie B nie da się ciągnąc dwóch koni
shewolf, napisz na priv
Czy ktoś użytkuje debona i pamięta jakim kluczem odblokowuje się antypanic?
shewolf, Samochodem Kia Sorento nie da się ciągnąc nawet przyczepy na jednego konia na "gołe" prawo jazdy kategorii B. Chyba że kucyka w przyczepie o DMC ok 800-900 kg. Normalnie pojedynka ma 1100 do 1200, rzadej do 1400 kg DMC, a to wymaga co najmniej B96

No już doczytałam, że za ciezka. Będę polować na np hondę crv. No i wciąż przyczepy szukam... Ps dlaczego tyle przyczep jest sprowadzanych Holandii?
shewolf, dorób sobie prawko na B+E 🙂 to na prawdę wiele ułatwi, a nie jest mega trudne. Sorento byłoby super i całkiem sporą przyczepę można nim ciągnąć nawet uwzględniając przelicznik 1.33
Dzięki... Ale ja zaściankowa jestem i póki co daleko nie planuje jeździć. Mam auto klasy a, zaś umiejętności takie, że boje się, że by mi prawko zebrali po tym kursie 😉
shewolf, Niezłym rozwiązaniem jest X-trail z benzynowym silnikiem i do tego przyczepa od DMC 1500 kg. Miałem taki zestaw z przyczepą na dwa konie firmy Branderup (bez kombinacji). jedyny mankament że była niezbyt wysoka -dwóm dresażowym wielkokoniom mogłoby być tam ciasno. Przewoziłem klacz 172 bez problemu, ale do nauki wchodzenia wygodniej było mieć wyższą. Są dostępne przyczepy, które można zamówić w granicach rozsądku z mniejsza DMC niż standardowa.
W sumie debony mają szeroki wachlarz dmc.
co się bardziej opłaca zrobić do transportu koni: B+E czy B96? Zgłupiałam już...
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się