Języki obce, nauka języków

zenmając 12 lat, po siedmiu latach nauki angielskiego też nie potrafiłam się dogadać. Jak zostało wyżej powiedziane - w szkole uczą mało przydatnego języka. Zajęcia z anglojęzycznym trenerem mogą być świetną okazją by to zmienić - w sytuacji gdy jest się niejako zmuszonym do używania języka, nagle człowiek zaczyna sobie wszystko przypominać i dochodzić do wprawy, nawet jeśli na początku jest ciężko.

Z innej beczki - jest to ktoś kto sam nauczyłsię francuskiego i czy jest to w ogóle możliwe?
Wtrące swoje trzy grosze z tzw. drugiej strony barykady. Jestem nauczycielem i lektorem j. angielskiego i o ile w prywatnych szkołach językowych, na kursach unijnych itd. mogę prowadzić zajęcia TYLKO i wyłącznie w języku angielskim poświęcając czas na mówienie (praca w małych grupach, przy zajęciach trwających nie 45min, tylko 1,5h) i inne umiejętności dostosowując proporcje - w zależności od zapotrzebowania grupy, to w szkole państwowej jest to niemożliwe:.
1) nowa podstawa programowa - horror nad horrory. Wg. niej uczniowie nie powinni być testowani z pisania przez 3 LATA. Czyli radośnie przez zerówkę, pierwszą i drugą klasę mam się bawić, zakreślać, pisać po śladzie i łączyć.

2) testy zewnętrzne - od 2015 sprawdzian szóstoklasisty i egz. gimnazjalny nie sprawdzają umiejętności MÓWIENIA w związku z tym umiejętność ta traktowana jest po "macoszemu". Uprzedzając pomysły, że nauczyciel powinien w takim układzie sam kłaść na to nacisk, powiem, że nauczyciel rozliczany jest ze swojej pracy przed dyrekcją, ewaluacją kuratoryjną, przed rodzicami z WYNIKÓW egzaminów zewnętrznych, a nie własnych "fanaberii"