Co mnie wkurza w jeździectwie?

Sonika,
A PZJ wie jak powinien wygladać trening sportowy, ze miałby to kontrolować?
Sonika, nadal wydaje mi się to kontrowersyjne prawnie... ale się nie znam się...tj na prawie dotyczącym tego typu kontroli
_Gaga, też się nie znam, ale prawo można zmienić i dostosować. Myślę że skoro sanepid może to nie jest to niemożliwe.

KaNie, jeśli ktoś się przygotowuje do odznak to dla mnie to już jest trening sportowy, czyli w 100% podlega to pod kontrolę PZJ, jeśli związek ma jakieś zasady co do dobrostanu koni to może i powienien kontrolować. Mysle że w statucie mają właśnie taką funkcje- kontrolna.

Chodzi mi o serio podstawowe rzeczy- czy konie nie chodzą po 4-5h, czy na jeździe nie jest 10 osób, czy koń ma możliwość wychodzenia na padok/ pastwisko, czy ma regularne szczepienia, robione zeby, kopyta (czy serio tak trudno zrobić książeczke dla koni jak np. mają psy, żeby się i kowal mógł tam z imienia i nazwiska wpisać), czy boks to nie klitka 2mx2m bez okien. czy na jazdę nie idą konie obtarte z milionem podkładek bo bolą plecy.
Skoro sportowo no to pod jakimiś ogólnymi zasadami i nadzorem.
Jeśli sport zacząłby to ogarniać to i jakiś organ kontrolny nad rekreacją można by założyć.

Wszystko to pisze na szybko, to co mi przychodzi do głowy. Ale nienawidzę podjęcia " nie da się nic zrobić, zostawmy EJ EJ nie przeklinamy.nie tak jak jest" , zawsze można coś zrobić, jeśli nie samemu to właśnie grupą.