Ból kręgosłupa a jazda konna

Mnie boli kręgosłup w odcinku krzyżowym. Prawdopodobnie od kilku nieprzyjemnych upadków, dźwigania worków, wywalania gnoju i innych prac w stajni. Czasem jeszcze łapią mnie takie pojedyncze "bólki" między łopatkami, nie mam pojęcia od czego. Czasem mam problemy z przekręcaniem się na łóżku, podnoszeniem się, jak zaczynałam jeździć regularnie to bolało po jeździe (po długiej przerwie wsiadłam na konia, który miał bardzo wybijające chody, musiałam nauczyć się jeździć tak, żeby nie bolało, aktualnie jeżdżę 2x w tygodniu od ok pół roku). Jeżdżąc nie przeciążam się (inna sprawa, że kondycję mam słabiutką...), zwykle galopuję w półsiadzie, mało jeżdżę kłusem ćwiczebnym i jakoś się żyje. Ogólnie teraz kręgosłup dokucza mi tak jak wcześniej jak w ogóle nie jeździłam więc nie jest źle. Za to mój chłopak miał zmiażdżony kręgosłup jako dziecko. Ostrożnie jeździ konno, tylko na odpowiednio bezpiecznych koniach (tak, na tyle na ile koń może być bezpieczny), tak naprawdę jedyną rzeczą jakiej nie może robić bo go boli to kłus ćwiczebny bez strzemion, ze strzemionami też nie praktykujemy.